Router voor groot bereik Wi-Fi en bedraad gamen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MrShadowNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-03 14:07
Ik ben opzoek naar een router.
Zelf heb ik wel wat verstand van computers en spullen.
Alleen routers begrijp ik gewoon niet helemaal.

Ik wil de router gebruiken voor draadloos netwerk en voor bedraad gamen.
de prijs moet tussen de 75 en 150 euro liggen

Zou iemand mij kunnen helpen?

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
router heb je al vanaf 25 euro, echter aan de hand van wat je echt wilt (bijv 5GHz) kan je een keuze gaan maken

je zou hier kunnen kijken: http://tweakers.net/categ...ems-en-routers/producten/

en dan rustig aan je filters instellen ;)
verder hebben ze bij HWI een aantal routers al getest met hun plus en min punten:
http://nl.hardware.info/#search:router test

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
Ik raad de Asus AC68u aan, zeer sterke router. Ik geloof dat hij 160 euro kost dus net buiten je budget maar met deze router kom je wel de eerste 5 jaar door.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Jordyz schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:07:
Ik raad de Asus AC68u aan, zeer sterke router. Ik geloof dat hij 160 euro kost dus net buiten je budget maar met deze router kom je wel de eerste 5 jaar door.
|:( En waarom ?

• LevKovacs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 11:57
Ik heb zelf goede ervaringen met de Netgear WNDR4500. Betaalbaar, stabiel netwerk en gemakkelijk in te stellen.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:05
Promilius schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:24:
Ik heb zelf goede ervaringen met de Netgear WNDR4500. Betaalbaar, stabiel netwerk en gemakkelijk in te stellen.
Dit dus.

Niet het nieuwste van het nieuwste, wel fantastisch bereik en zeer goede snelheden, past ook prima in het budget.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
Persoonlijk hele goede ervaringen met deze router, snel en is goed voor gaming.

Ik zeg niet dat dit de enigste router is die goed is :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Groot bereik zegt niks. Buiten in een weiland kan je rustig 200m halen en nog steeds goed internetten en/of acceptabel gamen. Woont je in een "fout" huis, heb je kans dat met 1 muur verkeerd je over 6 meter al geen WiFi meer hebt.

Ik mag toch aannemen van iemand die wel een review heeft geschreven over een laptop en al een jaar lang lid is van T.net, dat er iets meer gelezen is dan "ik weet niks van routers"; het forum staat bol van dit soort vragen en zonder duidelijke probleemstelling of wensen/eisen, krijgen we zometeen 500 mensen die hier 500 suggesties komen posten. Weet de topicstarter nog niks.

Oftewel, ga eerst maar eens beschrijven (en elders lezen) wat je eisen zijn en vul de topicstart maar eens flink aan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04
Wanneer begrijpen mensen nu eens dat het bereik zelden afhankelijk is van de router.
Routers hebben antennes en meestal meer vermogen dan de devices die moeten connecten naar die router.

Het bereik wordt 99 van de 100 keer bepaalt door het device (telefoon, tablet, laptop etc) waar je mee wilt connecten.

Je kun je router wel heel hard laten schreeuwen, maar als je telefoon terug fluistert heb je nog steeds geen communicatie.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1