Switch voor zakelijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een netwerk-switch, (24 of 16 poorts) 1GBit op alle poorten.

Wat is je budget?
150-250eur

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Cisco, HP, Draytek

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op de zaak hebben we sinds gisteren een werkende glasvezel-verbinding (1Gbit). Deze verbinding is opgeleverd met een modem en een Draytek Vigor 2960 router. In het huidige netwerk (2ADSL-lijnen) gaat 1 van de ADSL-routers naar een oudere 3Com Superstack 3 switch. Deze switch heeft niet voldoende gigabit-poorten om optimaal gebruik te kunnen maken van onze nieuwe verbinding. Er moet dus een nieuwe switch komen. De vraag is echter, welke kan ik het beste gebruiken in deze situatie?

Zelf kwam ik ook o.a. een pricewatch: HP Procurve 1920-16G L3 Switch (16 x 1000Base-T en 4 x 1000Base SFP) en http://www.cisco.com/c/en...t-smart-switch/model.html en pricewatch: DrayTek VigorSwitch G1241 24Gb Websmart

Wel willen we op korte termijn ook een file-server neer gaan zetten, waar veel gebruik van gemaakt gaat worden. Ik zou dus niet willen dat de interne-snelheid in de switch de bottleneck gaat vormen.

Ook had ik graag gezien dat de switch met IPv6 overweg kan, dit omdat de rest van de apparatuur in het netwerk dit ook al kan :) (idem met QoS-ondersteuning voor de telefonie)

[ Voor 28% gewijzigd door ThunderNet op 03-09-2015 09:25 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22
Je zou eventueel naar de nieuwe pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 24 Lite kunnen kijken.
Zie: https://www.ubnt.com/down...ax/EdgeSwitch_Lite_DS.pdf
De interne snelheid zou geen probleem moeten vormen: Total Non-Blocking Throughput 26 Gbps.

Het verschil tussen de gewone en de "Lite" is dat de Lite geen Power over Ethernet doet.

De switch ondersteund IPv6 en heeft zowel een webbased UI als een CLI voor configuratie.

Ik zie dat er in de pricewatch nog geen prijzen staan, maar er zijn al wel leveranciers die hem kunnen leveren.

[ Voor 31% gewijzigd door VHware op 03-09-2015 23:22 ]