Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatische internet bandrbreedte test

Pagina: 1
Acties:

• Paul1202
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10 09:35
Ik ben op zoek naar een stukje software, te installeren op een WindowsServer, die (bvb) om het kwartier een bandbreedte test naar het internet toe, uitvoert, en de resultaten ergens bijhoud.

Ik heb iets gevonden op http://testmy.net/ , maar dat werkt via een Internet-browser. Ik had liever een echte executable die het uitvoert.

Heeft iemand een idee ?

Alvast bedankt

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11 22:42
Wellicht dat 1 van de volgende wat voor je is

http://www.howtogeek.com/...ed-from-the-command-line/
https://github.com/zpeters/speedtest
https://github.com/sivel/speedtest-cli (gebruik ik zelf wel eens op Ubuntu Server)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beetje zonde om hier een hele Windows Server voor in te zetten. Zeker omdat je niet beschrijft waar in de infrastructuur de machine staat ten opzichte van jouw "uitgaande" verbinding.

Verder vind ik je vraagstelling en eigen inzicht nogal simpel geformuleerd; Windows zelf kan je onder andere voorzien van PowerShell en met Invoke-WebRequest kan je ook gewoon een test uitvoeren en de output van die test om te rekenen naar bandbreedte.

Let je even heeeel goed op je formuleringen; je zegt "een bandbreedte test naar het internet" en dat kan door veel mensen worden opgevat als dat je alleen je upstream wil testen.
celshof schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:01:
Wellicht dat 1 van de volgende wat voor je is
Nuttige voorbeelden, zeker. Helaas (??) moet je aan de gang met Cygwin of andere zaken en zonder dat de topicstarter specificeert hoe nauwkeurig de test moet zijn, ga je met Linux op Windows wel een overhead creeeren waardoor resultaten lager kunnen uitvallen.

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 03-09-2015 08:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02

lier

MikroTik nerd

Bedenk wel dat de uitkomsten van zo'n test niet helemaal zuiver zijn, tenzij deze machine de enige is die iets op Internet doet. Mooier zou zijn de test door de router uit te laten voeren (of in ieder geval de meetgegevens verzameld).

Welke router gebruik je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

iperf >>output.txt [insert variabelen]
En schedule maar

Moet ej wel een 2e machine hebben met een betrouwbare internet verbinding waar je tegen test (geld voor elke speedtest)

En zo knijp je effectied wel het dataverkeer naar je server af als ej goed test. maar dat is nou niet handig voor de bereikbaarheid van je server

Iperf

• Paul1202
Ik zal deze eens bekijken. Bedankt !

• Paul1202
MAX3400 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:16:
Beetje zonde om hier een hele Windows Server voor in te zetten. Zeker omdat je niet beschrijft waar in de infrastructuur de machine staat ten opzichte van jouw "uitgaande" verbinding.

Verder vind ik je vraagstelling en eigen inzicht nogal simpel geformuleerd; Windows zelf kan je onder andere voorzien van PowerShell en met Invoke-WebRequest kan je ook gewoon een test uitvoeren en de output van die test om te rekenen naar bandbreedte.

Let je even heeeel goed op je formuleringen; je zegt "een bandbreedte test naar het internet" en dat kan door veel mensen worden opgevat als dat je alleen je upstream wil testen.

[...]

Nuttige voorbeelden, zeker. Helaas (??) moet je aan de gang met Cygwin of andere zaken en zonder dat de topicstarter specificeert hoe nauwkeurig de test moet zijn, ga je met Linux op Windows wel een overhead creeeren waardoor resultaten lager kunnen uitvallen.
Bedankt.

De server is bedoeld voor meerdere functionaliteiten, maar is er nog (nog) niet voor in gebruik. Je hebt gelijk ddat mijn formulering "naar het internet toe" niet verwoord wat ik eigenlijk wil. Want ik wil inderdaad zowel upload als download cijfers hebben, op regelmatige basis dus.

Ik wil liefst geen Linux-tools gaan gebruiken, want ik wil inderdaad geen overhead creeren.

• Paul1202
lier schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:14:
Bedenk wel dat de uitkomsten van zo'n test niet helemaal zuiver zijn, tenzij deze machine de enige is die iets op Internet doet. Mooier zou zijn de test door de router uit te laten voeren (of in ieder geval de meetgegevens verzameld).

Welke router gebruik je?
Bedankt voor de reactie

Mee eens. Deze machine doet momenteel niet echt ets anders.

Maar juist, de test laten uitvoeren door de router zou beter zijn. Het is een Cisco881 router. Helaas is die enkel (goed) te bedienen voa de Cisco IOS-commands (telnet-verbinding), en daar heb ik weinig tot geen kaas van gegeten. Ook weet ik niet of dergelijke testen uberhaubt kunnen uitgevoerd worden door een Cisco-881
Pagina: 1