• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:34
Hallo Tweakers,

Ik heb al langer als een jaar een setup met de chromecast en media player plex. Voorheen heb ik nooit problemen gehad tot ongeveer een maandje terug. Media dat ik stream hapert onregelmatig en/of het audio geeft geen geluid, dit toch zeker voor enkele seconden totwel minuten! Ik heb eigenlijk nooit echt problemen gehad dus waar het precies vandaan komt is een groot vraag..? Ikzelf gok een beetje op het draadloos netwerk van de chromecast maar kan dat niet bevestigen. De meeste video bestanden zijn redelijk groot, gemiddeld 8 tot 25GB per film. De server draait op een i5 4690K @4.4Ghz Windows 10 (probleem was al aanwezig voor w10). De server zelf is geïnstalleerd op een SSD, de media staat op een normale HDD. De PC is met kabel aangesloten op een 1Gbs router die zich in de woonkamer bevind op á3 meter van de chromecast vandaan.

mocht iemand dit probleem ook hebben ervaren en eventueel een oplossing hiervoor heeft hoor ik dat graag! Verder heb ik nog een offtopic vraag: Is er al meer bekend over de ethernet adapter voor de chromecast of eventueel een compatibel adapter.. Anyway bedankt voor jullie tijd en moeite!

Groeten van Tweakwondo

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:15
Ik heb ook wel eens problemen wanneer ik vanaf mijn Chromebook Plex benader om naar de Chromecast te streamen.

Wanneer ik met de Plex app op mijn N5 naar de Chromecast stream heb ik nooit problemen.

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:34
nielsn schreef op donderdag 03 september 2015 @ 01:53:
Ik heb ook wel eens problemen wanneer ik vanaf mijn Chromebook Plex benader om naar de Chromecast te streamen.

Wanneer ik met de Plex app op mijn N5 naar de Chromecast stream heb ik nooit problemen.
Dat is bizar want juist gebruik ik alleen de chromecast i.s.m N5.