SSD + HD Snelheid

Pagina: 1
Acties:

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ik heb vorig jaar behoorlijk fijn en snel systeem gebouwd en heb daarin 2 SSD's. Op SSD1 De programmatuur en OS (Windows 10) en op SSD2 mijn bestanden en wat video.

Nu ben ik een beetje aan de gang gegaan met motovloggen en wat andere video's en dat vreet veel HD-ruimte. Nu wilde ik voor mijn videos (Tijdelijke opslag en bewerken) een ouderwetse HD aanschaffen (ivm met hd-ruimte en kosten, deze bijvoorbeeld)

Als ik nu in mijn syusteem een HD bijplaats (die ik alleen gebruik voor video) merk ik dan wat van snelheidsafname e.d. als ik NIET met die schijf bezig ben. M.a.w. heeft dat effect voor mijn andere componenten puur door die erbij te plaatsen.

Denk zelf van niet maar zit niet zo in de technische kennis hierover dus dacht, leg het jullie even voor.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31

Zenix

BOE!

Nee, geen effect.

[ Voor 70% gewijzigd door Zenix op 03-09-2015 00:08 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:50
Een hdd is geen aanhanger. Je PC gaat er niet langzamer van als je hem aan koppelt maar niet gebruikt. ;)

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Dank voor de reacties. Dacht ik al, maar fijn om even bevestigt te zien. Ga ik gelijk maar ff bestellen.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
ligt er een beetje aan hoe je hem erin stopt. Je kunt namelijk van je hd ook een sshd maken door de tweede ssd te kopelen aan je hd. Dan is je hd opeens een stuk sneller, maar heb je geen 2de ssd meer.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het hoeft niet zo te zijn.
Zelf had ik een SSD plus HDD, en het opstarten duurde me toch wat te lang. HDD afgekoppelt en het systeem startte weer lekker vlot op.

Daarnaast, met een SSD is een computer erg responsief. Alles gaat lekker rap....totdat je de harde schijf aanspreekt. Opeens lijkt je computer niet meer te reageren, want dat ding moet eerst opspinnen en na het nodige gezoem en geratel heeft die dan eindelijk de files te pakken. Zeker als je een ssd gewend bent, valt dat enorm tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:34:
Daarnaast, met een SSD is een computer erg responsief. Alles gaat lekker rap....totdat je de harde schijf aanspreekt. Opeens lijkt je computer niet meer te reageren, want dat ding moet eerst opspinnen en na het nodige gezoem en geratel heeft die dan eindelijk de files te pakken. Zeker als je een ssd gewend bent, valt dat enorm tegen.
Begrijp ik, maar zoals gezegd gebruik ik deze alleen voor video. M.a.w. de enige keer dat de ik de HD aanspreek is als ik met video aan de gang ga. Als ik dan even moet wachten voordat ie opgestart is vind ik dat niet erg.

[EDIT]
Toch maar een SSD besteld. Minder ruimte maar kan dan (snel) werken en heb nog een externe HD en 2e PC waar ik materiaal kan backuppen. Blijft mijn 'werk' pc in ieder geval zeker snel.

[ Voor 12% gewijzigd door MrMarcie op 04-09-2015 13:49 . Reden: edit ]

Pagina: 1