Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 11:49
Hi,
Ik hoop dat dit het goede forum is, en ik niet een dubbel draadje start.

Ik heb deze week een Xiaomi Redmi Note 2 binnengekregen. Deze was echter helaas voorzien van een aangepaste rom met allerlei troep en reclame. Ik kreeg het advies hier om er direct een nieuwe ROM op te zetten.

Dat heb ik dan ook geprobeerd, (na eindelijk veel pogingingen om de officiele ROM te downloaden bij mi.com (download werd constant afgebroken), een aangepaste link gevonden om te kunnen downloaden), maar deze ROM is Engels en bevat geen Play Store e.d.
Toen kwam ik dit ticket tegen: [Xiaomi Redmi Note 2] Ervaringen en Discussie en heb aan de hand daarvan een nieuwe flash uitgevoerd (met MiFlash). Helaas dezelfde ROM, dus niets mee opgeschoten.

Nu lees ik dat er aangepaste ROMS zijn waar onder andere de NL vertaling inzit. Waar kan ik die vinden, en kan ik die dan ook bijvoorbeeld met MiFlash of via de 'update.zip' methode installeren?

Edit: Ondertussen deze link gevonden: http://xiaomi.eu/community/threads/5-9-1.28155/ Daar kom ik al een heel eind mee, maar welke build moet ik hebben? Armani, Gucci of? En wat is het verschil?

[ Voor 9% gewijzigd door GewoonNiek op 02-09-2015 23:37 ]

Beste antwoord (via rens-br op 17-03-2017 08:21)

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Hermes, alle andere namen zijn voor andere Xiaomi modelen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Hermes, alle andere namen zijn voor andere Xiaomi modelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
Dankje! Gewoon die download hernoemen en installeren als 'update.zip'?

• GewoonNiek
Het is gelukt! Heb de Hermes build gedownload, die als update.zip geinstalleerd en tadaa, een nette nederlandse Rom. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uber152015
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09-2016
@niekvanoost, goed te zien dat het jou gelukt is om een ML ROM te installeren. Ik zie trouwens dat het alweer MIUI 7 is die jij hebt gekozen. Hoe is jouw ervaring?
Ik heb net een Redmi 2 Pro binnen met MIUI6; geldt deze ROM voor alle Redmi 2 varianten of moet ik daar nog rekening mee houden?

Ik heb de telefoon 2 weken binnen en zie een hoop enthousiasme. Moet nog veel leren. Heb nu een stable ROM zoals men dat noemt. Ik heb het verkoper gevraagd wat de beste optie is om te personaliseren. Mij werd geadviseerd om van de MIUI site een Chinese ROM te downloaden. Dat gaat goed, maar krijg het bestand (update.zip) niet op de telefoon opslag.

Ik moest de usb debug aanzetten, maar nog niets. Ik hoop dat hier een goede plek is om te zien of ik dit kan oplossen.

Weten jij of MilaanR misschien wat ik kan proberen?
Bijvoorbaat dank.

[ Voor 0% gewijzigd door uber152015 op 20-10-2015 00:30 . Reden: MIUI6 versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
uber152015 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:24:
@niekvanoost, goed te zien dat het jou gelukt is om een ML ROM te installeren. Ik zie trouwens dat het alweer MIUI 7 is die jij hebt gekozen. Hoe is jouw ervaring?
Ik heb net een Redmi 2 Pro binnen met MIUI6; geldt deze ROM voor alle Redmi 2 varianten of moet ik daar nog rekening mee houden?

Ik heb de telefoon 2 weken binnen en zie een hoop enthousiasme. Moet nog veel leren. Heb nu een stable ROM zoals men dat noemt. Ik heb het verkoper gevraagd wat de beste optie is om te personaliseren. Mij werd geadviseerd om van de MIUI site een Chinese ROM te downloaden. Dat gaat goed, maar krijg het bestand (update.zip) niet op de telefoon opslag.

Ik moest de usb debug aanzetten, maar nog niets. Ik hoop dat hier een goede plek is om te zien of ik dit kan oplossen.

Weten jij of MilaanR misschien wat ik kan proberen?
Bijvoorbaat dank.
Ik zou de ROM met 2013 in de naam van Xiaomi.eu downloaden en die installeren.
Gewoon downloaden via de browser op je telefoon en hernoemen en verplaatsen met je file explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uber152015
Momus schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:33:
[...]

Ik zou de ROM met 2013 in de naam van Xiaomi.eu downloaden en die installeren.
Gewoon downloaden via de browser op je telefoon en hernoemen en verplaatsen met je file explorer.
Dank je wel Momus, lijkt me een top idee om op telefoon te downloaden. Is het niet zo dat je de download direct vanuit de folder "download" -zonder verplaatsen- kan installeren via de Updater App?

Ik weet niet wat je bedoelt met "ROM met 2013 in de naam van Xiaomi.eu". Is dit de "DOWNLOAD STABLE (W/O ROOT, NO WEEKLY UPDATES)" op pagina http://xiaomi.eu/community/threads/5-9-1-2.28155/ ?
Bijvoorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
uber152015 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:21:
[...]

Dank je wel Momus, lijkt me een top idee om op telefoon te downloaden. Is het niet zo dat je de download direct vanuit de folder "download" -zonder verplaatsen- kan installeren via de Updater App?

Ik weet niet wat je bedoelt met "ROM met 2013 in de naam van Xiaomi.eu". Is dit de "DOWNLOAD STABLE (W/O ROOT, NO WEEKLY UPDATES)" op pagina http://xiaomi.eu/community/threads/5-9-1-2.28155/ ?
Bijvoorbaat dank.
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=41737

Ik bedoelde met 2014813. Staat in de link hierboven. Downloads komen in je download map maar moeten als update.zip in de root van je telefoongeheugen gezet worden. Daarna kan je hem vanuit de recovery flashen. Daarna een wipe all en klaar ben je. Je bent dan dus wel al je apps en instellingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uber152015
Dank je wel Momus voor de tip en link. Ik zal dit proberen en feedback geven. Zitten de Google Apps als playstore ook automatisch in deze ROM? Klopt het dat ik xiaomi.eu_multi_HM2014813_5.10.15_v7-4.4.zip moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uber152015
Hi Momus, ik bedenk mij net dat Google Apps geen onderdeel zijn van MIUI. Volgens mij moet ik dan weer rooten, want de oorspronkelijke root waarmee de telefoon werd geleverd is verdwenen. Dat wordt dan stap 2 om te rooten denk ik.
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
uber152015 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:31:
Hi Momus, ik bedenk mij net dat Google Apps geen onderdeel zijn van MIUI. Volgens mij moet ik dan weer rooten, want de oorspronkelijke root waarmee de telefoon werd geleverd is verdwenen. Dat wordt dan stap 2 om te rooten denk ik.
Dank je wel.
Download maar wat je net zei. Je zult zien dat hij helemaal compleet is, inclusief GAPPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uber152015
Dank je Momus. Ik ga zo snel mogelijk mee aan de slag als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uber152015
Hi Momus, ik las een paar grote verschillen tussen de firmware van de Redmi 2 NOTE en de Redmi 2 Pro of Advanced. Is dit bovenstaand bestand voor een Redmi 2 NOTE of een Redmi 2 Pro/ Advanced?
Bedankt voor je reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
uber152015 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:22:
Hi Momus, ik las een paar grote verschillen tussen de firmware van de Redmi 2 NOTE en de Redmi 2 Pro of Advanced. Is dit bovenstaand bestand voor een Redmi 2 NOTE of een Redmi 2 Pro/ Advanced?
Bedankt voor je reply.
Redmi 2 gaat dit prima lukken. Je moet wel de juiste rom pakken op xiaomi.eu uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uber152015
Momus schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:35:
[...]

Redmi 2 gaat dit prima lukken. Je moet wel de juiste rom pakken op xiaomi.eu uiteraard.
Hi Momus, ik heb geprobeerd het bestand te downloaden op de Redmi 2 Advanced; de download breekt steeds af en stopt. Heb jij nog een idee? bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
uber152015 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:38:
[...]

Hi Momus, ik heb geprobeerd het bestand te downloaden op de Redmi 2 Advanced; de download breekt steeds af en stopt. Heb jij nog een idee? bedankt.
Van xiaomi.eu? Daar staan talloze mirrors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uber152015
ok dank je Momus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het kapen en kicken van topics is niet toegestaan en je vraag stond op de verkeerde plek, dus ik heb die verplaatst naar: jo47 in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken".
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.