Netwerk probleem met Red Alert 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 19:38

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Hi,

Ik heb een stom probleem met RA2. Ik wil multiplayen met laptop en vaste PC. De vaste PC ziet in de 'lobby' wel de laptopspeler, maar andersom niet. Chatberichten komen van geen van beide door.

Setup: allebei W2000 met SP2. De vaste PC heeft 2 netwerkkaarten. IPX is alleen enabled op de lokale netwerkverbinding. Er draait een firewall (BlackIce) maar als ik die uit zet werkt het evenmin.

Ik ken het IPX protocol niet dus zoeken is extra lastig. Wie heeft dit ook gehad of heeft tips?

Thanx,

Martijn

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

AH! Dat probleem had ik ook!
Ik zat op lanparty en had Win2k (zonder SPs) en ik zat in me uppie in de lobby, dat terwijl de andere spelers me welke konden zien. Heb er nooit echt een oplossing voor gevonden. Maar Halflife en UT deden het wel (waarschijnlijk omdat dat niet via IPX gaat).

Dus ik je probleem helaas alleen maar bevestigen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warnas

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Ah well, gedeelde smart is halve smart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar de properties van je IPX protocol gaat zie je ergens een "ethernet" optie. Deze staat standaard op auto, maar die moet je op beide pc's maar eens op 802.3 zetten, dat wil nog wel eens helpen (is een TS trucje).
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warnas

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 12:49 schreef Long_Nils het volgende:
Als je naar de properties van je IPX protocol gaat zie je ergens een "ethernet" optie. Deze staat standaard op auto, maar die moet je op beide pc's maar eens op 802.3 zetten, dat wil nog wel eens helpen (is een TS trucje).
Succes :)
Well I'll be damned... het werkte! Bedankt :)