Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Hallo Tweakers,

Ik heb in de vakantie een boel gewerkt, en dus ook een leuk bedrag verdient. Ik heb nu een deel al uitgegeven aan een 21:9 monitor, welke ik gebruik in combinatie met mijn pc. Mijn PC bestaat uit een APU welke in Crossfire staat met een 5770 GPU. De PC is niet de allersnelste, en ik dacht dat ik deze PC zou gebruiken voor vooral gamen, alleen vind ik gamen op een console gewoon veel makkelijker en leuker (vaak minder problemen ed IMO).

Nu wil ik graag een nieuwe console halen welke ik wil gaan gebruiken icm met mijn 21:9 monitor. Mijn geschiedenis bestaat uit de Xbox 360, de WII en de PS2. Mijn ervaring met XBL is tot nu toe geweldig, ik vind het dan ook helemaal niet erg om elk jaar een bedrag te betalen om online te gaan als daar wel tegenover staat dat er weinig problemen mee zijn (het online gebeuren). De PS4 en Xbone lijken me allebei leuk, alleen krijg om de een of andere reden een veel warmer gevoel bij de Wii U.

Nu weet ik dat er al geruchten zijn over de volgende console van Nintendo, maar volgens Nintendo wordt dit geen vervanger voor de Wii U.

Ik heb al vaker rondgekeken in dit gedeelte van Tweakers waar anderen ook een dilema hadden, maar die maakte vaak hun keuzes op de exclusives en op wat hun vrienden gebruikte. Ik ben helemaal niet sociaal, en heb een klein groepje vrienden welke alleen maar League of Legends spelen (wat ik maar niks vind), dus vroeg ik me af wat jullie zouden doen in mijn situatie.

Ps, de meeste actie games (BF, CoD ed.) zal ik toch niet spelen, aangezien ik me daar niet zoveel meer tot voel aangetrokken. Ook heb ik al een Vita, en kan ik me ook wel vinden in het trophy en achievement gebeuren, en ja ik weet dat de Wii U dit niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 12:49
Probleem waar je even naar moet kijken: de monitor.

Welke inputs heb je erop zitten? Heeft 'ie 1 native resolutie of meerdere? Welke output heeft de Wii / PS4 / Xbone?

Uit ervaring kan ik je helaas vertellen dat de One op mijn 1440p monitor er niet uitziet vanwege de scaling; ik heb geen 1080p native resolutie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In jouw geval zou ik kijken naar het aanbod en wat mij daar het meeste aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-07 20:40
Ik zou ook kijken naar wat je vrienden hebben. Het is veel leuker om samen te spelen ipv alleen. Ik vind de ps4 best wel chill, maar de games zijn best prijzig.

MIjn tip is om voor een 2ehands (met garantie) te gaan met wat games. Kom je nog steeds voordeliger uit dan een nieuwe kale ps4.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:05
Een console moet je kopen voor de spellen.
Kies dus iets waar spellen op uit komen die jou leuk lijken.
Een console kopen omdat vrienden hem ook hebben is een slechte reden. Als je de spellen niks aan vind die zij spelen speel je ze ook amper samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 21:47

Willybubba

Nut up or shut up.

Wat ze hierboven zeggen. Wat voor soort games speel je graag?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:41
Al die consoles hebben spellen die mij wel aanspreken maar goed je kan je geld maar 1x uitgeven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Laatst online: 02-08 15:25

The_Bird

Meneer de Raaf

Avatar_Aang schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:12:
Nu weet ik dat er al geruchten zijn over de volgende console van Nintendo, maar volgens Nintendo wordt dit geen vervanger voor de Wii U.
Dat zou ik niet geloven. Nintendo zelf heeft daarbij tijdens de afgelopen E3 al geen nieuwe titels voor Wii U aangekondigd. Third party support is al een tijdje dood (titels als de jaarlijkse sportgames, gta, Batman etc komen er niet voor uit).
Nu is de console zelf ook langzaam aan het doodgaan met nog een handjevol eigen titels (mario maker, starfox, xenoblade, Zelda) waarvan Zelda waarschijnlijk ook voor de NX zal uitkomen.
Daarbij is het onlinegebeuren van Nintendo gratis maar wel erg beperkt. Wanneer je nu in een Wii U investeert zal je er over een jaar weinig nieuws op hebben terwijl er voor de PS4 en XO nog genoeg uit zal komen/

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 21:24
The_Bird schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:10:
[...]

Dat zou ik niet geloven. Nintendo zelf heeft daarbij tijdens de afgelopen E3 al geen nieuwe titels voor Wii U aangekondigd. Third party support is al een tijdje dood (titels als de jaarlijkse sportgames, gta, Batman etc komen er niet voor uit).
Nu is de console zelf ook langzaam aan het doodgaan met nog een handjevol eigen titels (mario maker, starfox, xenoblade, Zelda) waarvan Zelda waarschijnlijk ook voor de NX zal uitkomen.
Daarbij is het onlinegebeuren van Nintendo gratis maar wel erg beperkt. Wanneer je nu in een Wii U investeert zal je er over een jaar weinig nieuws op hebben terwijl er voor de PS4 en XO nog genoeg uit zal komen/
Een nieuwe console of misschien gaming dienst van Nintendo zou mijn interesse wel wekken. Ze kunnen niet weer een wiiu achtige fout begaan dus het moet haast wel op zijn minst interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Laatst online: 02-08 15:25

The_Bird

Meneer de Raaf

Brutal1ty schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:54:
[...]

Een nieuwe console of misschien gaming dienst van Nintendo zou mijn interesse wel wekken. Ze kunnen niet weer een wiiu achtige fout begaan dus het moet haast wel op zijn minst interessant zijn.
Zou interessant kunnen zijn maar ik ben benieuwd wat de strategie is aangezien de launch waarschijnlijk midden in de levenscyclus van PS4/XO is. Als Nintendo komt met een console die zwakker is lopen ze weer achter, als ze er een hebben die even sterk is hebben ze een probleem wanneer de PS5 uitkomt en kunnen ze maar een paar jaar 'mee' met de rest.
Tenslotte is er ook mogelijkheid dat Nintendo met een sterkere console komt maar dan nog zal het lastig meekomen zijn wanneer de nieuwe consoles van Sony en MS uitkomen, tenzij hij sterker wordt dan die maar dat lijkt me sterk (en behoorlijk duur)

Grootste probleem dat Nintendo heeft is het gebrek aan 3rd party software en zolang dat niet gefixt wordt zal de volgende Nintendo geen mass appeal hebben. Je kan niet verwachten dat een console succesvol wordt zonder dat je er de jaarlijkse games zoals Call Of Duty, de Fifa's en NBA's en titels als Batman en GTA voor uit laat brengen wanneer de concurrentie dat wel heeft. Nintendo heeft zelfde goede games maar gamers willen het totaalpakket en geen gimmicks. Daarom is de Wii U ook een enorme flop.

"21 jaar DSL!"

• Zipperman
  • Laatst online: 01-05-2023
Ik zak denk ik toch gaan voor een WII U, de games zien er gewoon veel leuker uit IMO, plus het feit dat ik door kan spelen, zelfs wanneer iemand tv wil kijken trekt mij heel erg aan.

Net even gebeld met Mediamarkt, ze hebben deze:
http://www.mediamarkt.nl/...59,958143.html?langId=-11
Nog bij Zoetermeer, hopelijk ben ik er op tijd bij.

Iedereen bedankt voor de hulp, ik waardeer het heel erg :D.

Ps. die AAA games zoals fifa en cod boeien me niet, sla de Wii U aar fijn over, dan blijft de game bibliotheek van de Wii U veel schoner.

En, BO2 was bij de Bart Smit in Den Haag maar 6 euro, als iemand geinteresseerd is.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-08 16:15

Pykow

Angelo OTR

Waarom WEL:
XboxOne: Veel AAA games en multiplayer werkt perfect.
PS4: Leuke gratis PS plus games, Beste hardware momenteel
Wii U: Heel simpel NINTENDO GAMES PUNT.

Waarom niet:
XboxOne: Grafisch minder sterk dan PS4
PS4: Multiplayer heeft vaak problemen en niet zoveel content naast de AAA titels.
Wii U: Geen AAA titels, Grafisch niet van hoge klasse.

ik ben zelf een bezitter van alle 3 de consoles.
Zelf heb ik alleen spijt van mijn PS4, deze staat al bijna een jaar stof te happen.
Op de XboxOne speel ik Fifa en andere AAA titels.
de Wii U koop je gewoon voor de nintendo games en daar moet je maar net van houden.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Pagina: 1