Hulp bij zoektocht AM2 processor

Pagina: 1
Acties:

• VinceeH
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik zoek een?

Processor met am2 socket.

Wat is je budget?

Hoef geen hoofdprijzen te betalen, wil binnenkort een pc laten bouwen door een vriend van me.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Niet echt, had nu een amd 4600 dacht ik?! Wil een betere als die ik had, maar weet dus niet welke..

Ik heb een beetje gegoogled over 3 waarvan ik denk dat ze wel goed zijn;

V&A aangeboden: AMD Athlon 64 FX-62

V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 6000+ Tray

V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 5400+ Boxed

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Met het complete systeem ben ik niet bekend, is dit noodzakelijk om te weten welke am2 processor ik nodig heb? Ik speel eigenlijk alleen counterstrike source, dat kon m'n pc prima aan. Alleen nu was m'n processor kapot, moet dus stap voor stap kijken of dit het probleem is (langzamerhand upgrade ik de pc een beetje)

Ik weet dat het een ouder systeem is, maar wil het tijdelijk nog gebruiken. Zou iemand mij kunnen helpen om de juiste keus te maken?

• VinceeH
iemand? Ik zit nu al 4 dagen zonder pc... Het heeft best haast want ik kan niet werken zo..

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja als je tevreden was met je systeem zoals die was, koop een van die cpu's van uit de V&A, voor het geld goed je het niet te laten.

Overigens is een kapotte CPU wel zeldzaam. Dat gebeurt niet zo vaak.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:26
Ik zou toch even checken wat je nu precies hebt (moederbord of CPU) De AMD Athlon 64 X2 4600+ (als je die bedoelt) is een socket 939 processor en geen AM2...

• VinceeH
Het kan altijd wat beter, daarom wil ik een wat betere .. Maar ik weet dus niet welke van de 3 het beste is?

Een vriend van me zei dat het een AM2 is, die heeft er wel verstand van dus geloof he dan ook. Wat er nu inzit weet ik niet precies.

[ Voor 38% gewijzigd door VinceeH op 03-09-2015 00:41 ]

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Welk type moederbord heb je?
Dat maakt het voor ons een stuk makelijker om de juiste cpu er bij te halen en je het beste advies te geven ;)
Of kijk even na welk type cpu je nu hebt zou ook helpen :)

• VinceeH
Gevonden, Optiplex 740DT. De AMD 64 X2 5000 zit er nu in.

[ Voor 88% gewijzigd door VinceeH op 03-09-2015 00:52 ]

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-02 16:26
Bij de meeste AMD-sockets staat het type socket er op , even voor de zekerheid kijken dus ...

Voorbeeld : Wikipedia: Socket AM2

• VinceeH
Zie vorige reactie, de AMD 64 x2 5000 zat erin. Heb het even opgezocht op Dell.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:36
Ik durf bijna zeker te zeggen dat het niet de CPU zal zijn, maar als je al dagenlang zonder pc zit lijkt het me verstandig dat je zelf op zoek gaat op VenA. Weet je hoe je dat zelf moet vervangen?

V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 5000+ Boxed

Bijvoorbeeld ;)

• floorcleaner
Ik zal morgen later op de ochtend even in het onderdelenrek kijken , heb denk ik nog een x2 5600 in het bakje liggen. (tray)

• VinceeH
Een vriend van me doet het voor me. Ja dat is dezelfde haha, ik zoek een betere.

Nou, als ik m'n pc aan zet dan maakt die lawaai en dat wordt steeds harder en harder en blijft het beeld zwart. Het lampje van mn mobo brandt wel, en de pc gaat aan..

• VinceeH
V&A aangeboden: AMD Athlon 64 FX-62

V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 6000+ Tray

V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 5400+ Boxed

Deze zijn allemaal AM2, zijn dit de beste die er zijn voor de pc die ik nu heb?

• floorcleaner
Wikipedia: Athlon 64 X2 kijken bij "Brisbane" max = 6000+

Zo als je de fout omschrijft kan het echter ook nog de videokaart zijn ...

[ Voor 23% gewijzigd door floorcleaner op 03-09-2015 01:07 . Reden: diagnose ? ]

• VinceeH
Ik ben niet echt thuis hierin... Wat wil dit betekenen? Dat ik niet hoger kan als 6000?

Ahh op die manier, de 6000+ is de laatste die er voor AM2 is uitgebracht?!

[ Voor 10% gewijzigd door VinceeH op 03-09-2015 01:09 ]

• VinceeH
Enig idee wat de vereisten daarvoor zijn?
floorcleaner schreef op donderdag 03 september 2015 @ 01:05:
Wikipedia: Athlon 64 X2 kijken bij "Brisbane" max = 6000+

Zo als je de fout omschrijft kan het echter ook nog de videokaart zijn ...

• Baloes
Weet je zeker dat de CPU kapot is? Want meestal doet een computer met een dode CPU niet veel.
Heeft je pc een grafische kaart? Die zou het namelijk ook kunnen zijn.

De 6000+ is de krachtigste CPU voor jouw moederbord.. Vraag me wel af of het zomaar goed gaat.. De 6000+ heeft een veel hogere TDP en het zou zomaar kunnen zijn dat je mobo een bios update nodig heeft...

-Edit-

Ik zie dat ik de opmerking van floorcleaner over de videokaart herhaal..
ff niet gezien :)

[ Voor 13% gewijzigd door Baloes op 03-09-2015 01:12 ]

• VinceeH
Ik weet het niet zeker, maar voor het geld hoef ik de processor ook niet te laten liggen toch.. Als ik de aankop aandoe, gaat die aan, lampjes branden, maakt een stofzuiger geluid (koelventilator ding aan de voorkant) die gaat steeds harder en harder en harder tot die bijna ontploft lijkt wel. Verder blijft beeldscherm zwart en gebeurd er niet veel.

• VinceeH
Dus voor de processor zou het het beste zijn om onder de 6000 te zitten? En de videokaart; welke aansluitingen/vereisten zijn hiervoor? En welke zijn een beetje goede? er zit nu een nvidia NVS300 in.. Ik kon m'n game op high draaien, wil dit graag weer.

• Baloes
Tsja... Zonder er in te kijken zul je niet gauw kunnen zien waar het geluid precies vandaan komt :)
Dus is het ook lastig om te achterhalen wat er nou precies mis is.

• VinceeH
Nou het komt dus van die koelvin aan de voorkant, die gericht zit op de processor.
Baloes schreef op donderdag 03 september 2015 @ 01:14:
Tsja... Zonder er in te kijken zul je niet gauw kunnen zien waar het geluid precies vandaan komt :)
Dus is het ook lastig om te achterhalen wat er nou precies mis is.

• VinceeH
de 6000+ zal dus niet mogelijk zijn om mijn systeem?
Baloes schreef op donderdag 03 september 2015 @ 01:10:
Weet je zeker dat de CPU kapot is? Want meestal doet een computer met een dode CPU niet veel.
Heeft je pc een grafische kaart? Die zou het namelijk ook kunnen zijn.

De 6000+ is de krachtigste CPU voor jouw moederbord.. Vraag me wel af of het zomaar goed gaat.. De 6000+ heeft een veel hogere TDP en het zou zomaar kunnen zijn dat je mobo een bios update nodig heeft...

-Edit-

Ik zie dat ik de opmerking van floorcleaner over de videokaart herhaal..
ff niet gezien :)

• Baloes
Das heel moeilijk te zeggen. Ik durf niet zomaar aan te nemen dat de CPU kapot is maar als ik um al zou vervangen dan zou het door dezelfde zijn. Better safe than sorry , zullen we maar zeggen. Het verschil tussen die 2 is trouwens niet reuzegroot :

http://www.tomshardware.c...any-kick-left,1547-5.html

Trouwens dat harde draaien van die fan kan er op duiden dat er stof in zit waardoor ie niet meer goed koelt..
Heb je daar al naar gekeken?

En is dan dit jouw pc van binnen? : https://www.google.nl/sea...1#imgrc=jj9BBi5fwoki7M%3A

[ Voor 34% gewijzigd door Baloes op 03-09-2015 01:54 ]

• VinceeH
Daar heb je gelijk in, maar qua gameplay/prestaties zou ik dan toch voor een betere willen gaan..

Als ik bv die 6000 zou nemen, zou de rest van m'n pc dan kapot gaan?

En bij die 5600 zou het nog safe zijn?

Ik heb er niet bijster veel verstand van haha..

Ik speel nu op een 24" beeldscherm met hdmi aansluiting, zou ik bv een vidkaart erin kunnen zetten met hdmi aansluiting? Of trekt mn pc dat niet?

En qua videokaart? Welke raden jullie me aan, of welk type moet ik hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door VinceeH op 03-09-2015 02:03 ]

• VinceeH
Er zit geen stof in, dat heb ik bekeken.

Ja dat is degene die ik heb staan momenteel, met een nvidia nvs 300 er achteraf in gezet. En 2x 1gb geheugen ipv 2x 512 mb.

Dit heeft het tijden zo gedaan.. Tot die het ineens begaf haha.

Ik had toen m'n koelven losgehaald om schoon te maken, evenals processor. Na het terugzetten deed die dus het bovenstaande..

[ Voor 51% gewijzigd door VinceeH op 03-09-2015 02:07 ]

• Baloes
Je hebt dus de heatsink van de cpu er af gehaald, samen met de CPU schoongemaakt en er daarna weer opgezet?

Zit er dan nog iets van warmtegeleidende pasta tussen? Want zo niet dan wordt je CPU te heet en gaat je ventilator hard blazen omdat ie um wil koelen..wat niet lukt..

[ Voor 88% gewijzigd door Baloes op 03-09-2015 04:14 ]

• boertjeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 15:48
Als ik het goed begrijp heb je in een oude Dell later een videokaart ingebouwd welke er oorspronkelijk niet in zat. Naast dat het een oude PC is wat niet ten goede komt van vooral de voeding heb je de voeding ook extra belast. En laten nou net de standaard voedingen in dat soort systemen vaak als eerste falen. Als die vriend van je nog een voeding heeft slingeren zal ik dat eerst eens proberen, een processor gaat in de regel namelijk niet stuk.

Verwijderd

Zo veel invloed heeft een NVS300 ook weer niet gehad op de voeding. Dat ding heeft een tdp van 18w!
Te warme cpu lijkt mij het meest voor de hand liggende.

• Denarius
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-02 16:26
Ik lees net dat hij de processor schoon gemaakt heeft.
En dan daarna de koeler er weer opgezet (Deze heeft hij ook schoon gemaakt).

Ik heb één vraag. Heb je de koelpasta (Dat laagje rubber lijkt wel) ook van de processor afgehaald?
En zo ja, heb je er weer nieuwe koelpasta op gedaan? Zo niet, dan moet je daar naar kijken.

Als de koeler voor de processor steeds harder gaat draaien, dan kan hij de processor niet goed genoeg koelen. Dat deed het eerst wel begreep ik.

Dus als ik jouw was, eerst nieuwe koelpasta op de processor laten doen.

Edit:
Dit is dus een verdere toevoeging en toelichting op de post van Baloes

[ Voor 6% gewijzigd door Denarius op 03-09-2015 08:37 ]

• VinceeH
Ik heb de processor op dat koelding laten zien, zit nog zo'n ijzeren koelding op. Geen ven.

Maar als het se voeding is, dan zou die toch ook niet aan moeten gaan?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18
Als het de cpu is, zou de pc ook niet werken.

Als je simpelweg geen beeld krijgt dan is hoogstwaarschijnlijk de videokaart kapot.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• VinceeH
Dus dan een vidkaart ook vervangen, welk type moet ik dan hebben? Ik zoek namelijk via Dell, maar kan het niet echt vinden..

• NitroX infinity
Ik zou niets meer aan dat systeem uitgeven eerlijk gezegd.

een simpele Celeron G1820 zal al beter presteren dan een AM2 processor. Dus misschien kun je beter overwegen om een nieuw systeem te kopen. Zoveel hoeft dat niet te kosten, zie bijvoorbeeld de BBG;

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• VinceeH
Nou, de pc is van mijn moeder voor werk ook. Ik gebruik het ook af en toe, dus gemaakt worden moet die wel..

Verwijderd

Voor werk? Dan zou ik helemaal voor safe gaan en iets nieuw aanschaffen (en dat minimaal elke 5 jaar!), alles wat je tegenwoordig koopt is sneller dan een AM2, zeker met een ssd'tje erin. Hebben jullie een backup van de bestanden?

• VinceeH
Nee helaas niet.. Ik ben bang dat het me toch geld gaat kosten haha.

Ik laat binnekort toch een pc bouwen, maar als deze het maar weer doet voor ma.

Dus vidkaart, pcu of voeding?

Ik heb een dell pc staan (dimension 4600) kan ik die voeding zo overzetten of zijn er dingen waar ik op moet letten?

[ Voor 4% gewijzigd door VinceeH op 03-09-2015 10:53 ]

• NitroX infinity
Als alle ventilatoren draaien maar je geen beeld hebt dan is de boosdoener hoogstwaarschijnlijk de videokaart. Heel misschien het beeldscherm.

Maar wat nou onduidelijk is, zit er nou wel koelpasta tussen het koelblok en de cpu of niet? En lees ik het goed dat je geen ventilator op dat koelblok hebt?

• Baloes
Het blijft idd een heel oud systeempje. Als de processor niet kapot is dan zou ik hem niet upgraden. Kan er verder niks kapot gaan en je behaalt er geen enorme winsten mee.

wat gebeurt er eigenlijk als je hem gewoon aan laat staan? De fan draait hard en verder niks? Geen reboots of uitval? Kun je misschien de harde schijf horen ratelen

Je kunt je videokaart eventueel testen in dat andere dell systeem?

@NitroX Systeem ziet er zo uit : https://www.google.nl/sea...1#imgrc=jj9BBi5fwoki7M%3A

Blijft wel apart dat die fan zo hard gaat draaien. Je hebt hem wel weer helemaal goed aangesloten?

• VinceeH
Yep, zit goed. Ik heb de processor niet van z'n koelblokelement ding gehaald.

Het is niet een processor met zo'n koelventilator erop, maar met een ijzeren koelkachel lijkt het wel haha.

Het zit al weken zo in elkaar en heeft het altijd gedaan...

• VinceeH
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/dwu9t3.jpg

Misschien doet die foto het? Er hoort nog een zwarte kap over de precies die de lucht geleid.

Ik heb de processor niet van het koelblok gehaald.

• VinceeH
In dat andere Dell systeem is de vidkaart 3x zo groot... Weet niet of dat past.

• Baloes
Kijk even of het lukt om um in dat andere systeem te zetten. Niks forceren! As ut niet past dan past ut niet. Voor een 10tje heb je van V&A een werkend vergelijkbaar kaartje.. Kun je als back up bewaren of doorverkopen..

Heb je niet nog ergens het vorige videokaartje liggen dat er oorspronkelijk in zat?

En m'n kennis van dit systeempje gaat niet zo ver.. Hij geeft geen beeld zonder GPU toch?

• VinceeH
Nou er zit als het goed is een videokaart in de pc, want ik heb 2 vga aansluitingen..

Alleen het probleem is dus dat die andere pc ook ooit gesneuveld is.. En wat toen het probleem was weet ik ook niet meer.

• Baloes
Ouch.... Das lastig... En in die van je vriend?

en hebbie al eens geprobeerd de VGA kabel op je mobo aan te sluiten om te zien wat er gebeurd? Eerst videokaart er uit halen natuurlijk :)

Oh ja die NVS uitprobeer kaartjes :) als je geen andere optie meer hebt.. :

http://tweakers.net/categ...7XUEepIDE9NTizKlXJytSgFgA

[ Voor 99% gewijzigd door Baloes op 03-09-2015 11:42 ]

• VinceeH
Geprobeerd, als ik m'n vga direct op de mobo aansluit maakt die nog steeds zo'n ontploffend geluid..

• VinceeH
PCI-e x16 dit is dus de aansluiting die erin moet?

• Baloes
Het wordt wel steeds spannender... Ontploffend geluid?

En ja de videokaart moet in een PCI-E x16 slot..

• Baloes
Maarreh blijf bij al dit gedoe wel in je achterhoofd houden dat je voor 50-100 euro een prima 2e hands bakkie kunt kopen zonder problemen waar je je oude harde schijf in kunt plaatsen om nog bij de bestanden te kunnen :)

En voor ong. 125 euro zet je er zelf 1 in elkaar (mix van oude en nieuwe onderdelen)...

• VinceeH
Ja, hij blaast maar gaat steeds harder en harder ..

Oke, dan zal ik kijken of ik een videokaart kan krijgen ervoor. Qua kosten valt het allemaal wel mee namelijk.

Ja i know, maar moet wel toestemming van Ma krijgen haha..

Die andere Dell is ook aardig oud, zal dus inderdaad beter een andere pc kunnen kopen.

Zijn er pc's die goed zijn om te kopen en up te graden? Of beginnen jullie altijd met een lege kast?

• VinceeH
Als die videokaart kapot is, zou ik bv deze erin kunnen zetten;

V&A aangeboden: XFX GeForce 260 GTX 896MB DDR3 XXX (GX-260N-ADD9)

Zal dit beter zijn als die nvs300?

Moet ik dan ook de voeding aanpassen?

[ Voor 7% gewijzigd door VinceeH op 03-09-2015 12:05 ]

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 21:38
Eerlijk gezegd zou ik niet al te veel meer prullen met het systeem. Koop bijvoorbeeld het instap BBG model voor €200 (reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2015), installeer windows op de SSD. Sluit dan je HDD aan die nu in de Dell zit, zodat je weer aan je bestanden kan. Resultaat is een veel zuiniger systeem, lekker stil, lekker klein en heel wat sneller dan wat je nu hebt.

Het lijkt er trouwens op dat je CPU passief wordt gekoeld? Vind ik toch redelijk gedurfd voor 65W TDP processor. Een andere optie is trouwens dat het aan je RAM ligt, buiten je GPU.

• VinceeH
M'n ma werkt voor het ziekenhuis, dus de pc is van het ziekenhuis. Vandaar dat die gemaakt moet worden, ik ga binnekort wat laten bouwen door een vriend van me.

Helaas heb "ik" het gesloopt dus zal ik deze ook moeten maken.. Jullie zeggen gewoon hetzelfde erin zetten en lekker zelf een andere kopen?

• Baloes
Dat lijkt me geen slecht idee :)

Want dit ding upgraden is eigenlijk zonde van het geld. Zorgen dat ie het weer doet en dan terug naar het ziekenhuis zodat ie niet weer in jouw bezit kaduuk kan gaan :)

Ik heb laatst met een mix van 2e hands en nieuw een pctje incl. SSD en legale windows voor 175 euro in elkaar geknoeperd, gebaseerd op een Celeron G1820.. Dat ding draait als een trein :) en met een GPUtje van een eurotje of 50 speel je de meest recente spellen (paar uitzonderingen daargelaten) , dus laat staan de oude, zonder problemen :)

[ Voor 49% gewijzigd door Baloes op 03-09-2015 12:35 ]

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01 11:00
Wat mij bevreemt:
Hoe heb je de cpu + koeler schoon gemaakt zonder ze los te halen?
En hoe heb je dat in vredes naam weer terug gekregen?
Bij het loshalen van een CPU moet je een hendel omhooghalen waar een koelblok voorzit, en bij terug plaatsen moet er weer een hendel naar beneden gedaan worden wat je niet gaat lukken zonder het koelblok van de CPU los te halen.

verder lijkt het op de foto alsof de CPU ietsjes boven de socket uitsteekt?

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• VinceeH
En die Dell Dimension 4600 die ik heb staan, is dat iets om te gebruiken? Als ik mobo/processor/voeding/ vidkaart vervang?

Of is een andere pc goedkoper haha?

• VinceeH
Ik heb alleen de processor losgehaald om bij die koelven te komen aan de voorkant, op de foto achter de processor. Er hoort nog een zwarte kap over die processor.

Ik heb de processor niet van het koelblok gehaald.
Fiander schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:34:
Wat mij bevreemt:
Hoe heb je de cpu + koeler schoon gemaakt zonder ze los te halen?
En hoe heb je dat in vredes naam weer terug gekregen?
Bij het loshalen van een CPU moet je een hendel omhooghalen waar een koelblok voorzit, en bij terug plaatsen moet er weer een hendel naar beneden gedaan worden wat je niet gaat lukken zonder het koelblok van de CPU los te halen.

verder lijkt het op de foto alsof de CPU ietsjes boven de socket uitsteekt?

• Baloes
Uh... Denk dat je dan beter voor een andere pc kunt gaan..

• Baloes
Weet niet waar je ongeveer woont maar kijk anders op V&A of marktplaats wat er bij jou in de buurt te krijgen is..
Wel ff hier laten checken :)

• Fiander
Hoe heb je de processor van het moederbord gehaald? graag de exacte stappen.
bv: twee schroeven los en daarna omhoog trekken

Hoe heb je het terug geplaatst? ook graag exacte stappen

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• VinceeH
Ahaa... Ik heb met m'n domme kop dus iets fout gedaan. Heb die hendel niet omhoog gehaald maar die pcu en koelblok gewoon eraf gehaald.

Dat is dus wat ik fout gedaan heb... Gelukkig bij dit ding en niet bij een pc van 1500 euro...
Fiander schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:42:
Hoe heb je de processor van het moederbord gehaald? graag de exacte stappen.
bv: twee schroeven los en daarna omhoog trekken

Hoe heb je het terug geplaatst? ook graag exacte stappen

• Fiander
Als dat is wat je hebt gedaan, dan heb je bij het loshalen waarschijnlijk de socket gemold, en bij het terug zetten de pinnetjes van je CPU gebogen.

dan ben je er waarschijnlijk niet met een nieuwe CPU....

want daarna heb je het geheel onder spanning gezet waarbij het geheugen ook een klap kan hebben gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door Fiander op 03-09-2015 12:47 ]

• Baloes
Lol... wel scherp gezien Fiander _/-\o_

Alleen nou hopen dat de boel idd niet echt gesloopt is...

[ Voor 11% gewijzigd door Baloes op 03-09-2015 12:47 ]

• Fiander
Ik laat het nu weer aan de rest over, mijn pauze is voorbij en ik moet een bespreking in... succes

• VinceeH
Wat zou er dan nog meer kapot kunnen zijn?!...

• Baloes
Uh.. Je socket op je moederbord.. Ff checken dus.. Met hendel loshalen deze keer..

Zag trouwens dat een vergelijkbare optiplex 740 je ongeveer 5 10tjes kost.. Just in case..

[ Voor 36% gewijzigd door Baloes op 03-09-2015 12:52 ]

• VinceeH
Hoe kan ik dat zien? Hendel omhoog en dan?

• Baloes
Uh tsja.. Zit het geheel uberhaupt vast op de socket nu? Eerst die grote heatsink er af halen als dat kan en daarna de processor uit de socket halen waarbij je een hendel loshaalt.. Zo had het de vorige keer moeten gaan..

• VinceeH
Ik heb nu alles eraf gelaten.

Als het goed is regelt m'n broer nieuwe processor voor me (werkt in IT bedrijf).

[ Voor 55% gewijzigd door VinceeH op 03-09-2015 13:03 ]

• Baloes
Yup.. Das de goeie volgorde.

Koelblok moet er eigenlijk eerst af/had er eerst af gemoeten.. voordat je de processor er uit haalt..

• VinceeH
Met mijn pech zou de socket dan ook wel kapot zijn, betekend dit dat ik mn mobo moet vervangen? Of nieuwe pc kopen?!...

• VinceeH
Maar dat koelblok lijkt wel vast gelast joh.. Hoe krijg je dat er in hemelsnaam af?

• Baloes
De koelpasta zal wel hard geworden zijn.. Probeer de processor te draaien tov het koelblok.. Wel zo vastpakken dat je geen pinnetjes verbuigt.

• Baloes
Gelukt?

• VinceeH
Processor is er af, maar als ik hem erin zet dan blijft die hetzelfde doen..

Dit keer wel de hendel omhoog gehaald, processor erin gelegd, hendel naar beneden.

Nog doet die het niet..

• Baloes
Ok. Dus.. processor zit er in. Klein beetje koelpasta er op. Koelblok er weer op.

Was er niks geforceerd? Geen verbogen processorpinnetjes?

Geen beeld dus.. Hij blijft wel aan? Fan draait nog steeds zo hard?

• VinceeH
Ik heb hier geen koelpasta.. Processorpinnetjes waren schots en scheef haha, denk dat een nieuwe processor het beste is. Mocht die het dan niet doen is het de socket gok ik..

• Baloes
Dat klink idd niet goed. Schots en scheef gaat niet werken en er moet koelpasta op :) Werkte het hele klemmechanisme nog wel goed?

• VinceeH
Ja, dat zat nog goed vast als ik de hendel naar beneden deed.

Ik heb geen koelpasta dus wil liever niet testen..

• Baloes
Nou... Ff naar de winkel tubetje koelpasta halen :) Je kunt proberen die pinnetjes voorzichtig recht te buigen..

Gelukkig is een nieuwe processor geen rib uit je lijf :)

V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 5000+ Boxed
V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 5200+ Tray

enz.

• VinceeH
Nee gelukkig niet, hoop dan ook dat het alleen de processor is.. M'n broer neemt de spullen mee van z'n werk, ik zal vanavond posten hoe het afgelopen is.

In ieder geval heel hartelijk bedankt voor alle moeite en hulp iedereen!

• Baloes
Suc6 iig. Hopen dat ie weer tot leven te wekken is.

• VinceeH
Ik hoop het ook, dan raak ik dat ding niet meer aan en bouw ik m'n eigen haha.

• Baloes
:)

• VinceeH
128MB DDR NVIDIA GEFORCE FX 5200

Kan iemand mij vertellen welke aansluiting dit is? Als ik deze vervang dan doet m'n andere Dell pc het ook weer namelijk.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 15:56

hilgo

Clear your mind of can't.

Dat is een AGP kaart.

Discogs

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48
Hoeft niet ;). Veel kaarten in de GeForce 5*** serie zijn zowel als AGP én PCIe variant verkocht.

Wikipedia: List of Nvidia graphics processing units

• VinceeH
Nou, ik zou die ook wel weer aan de praat willen krijgen. Iemand een idee welke kaart ik erin kan zetten voor een leuk bedrag?

• Baloes
Klopt maar het gaat om een dell dimension 4600 :

http://downloads.dell.com...er%27s%20manual_en-us.pdf

Dus zal de AGP versie wel zijn..

Ut is een oudje :)

Let op verrassend voorstel voor een kaartje : V&A aangeboden: Asus GeForce FX5200 128MB (Passief), V9520 Magic/T (AGP)

• VinceeH
En een nieuwere, past dat er ook op?

• jappas
Ah, dat heb ik over het hoofd gezien. Ik zou als ik jou was hier trouwens niet al te veel geld meer insteken en/of de pc vooral als oefen object gebruiken om een nieuwe PC te kunnen bouwen.

Zoals hier al gemeld is het misschien even iets meer geld, maar krijg je er veel meer voor terug. Lambo LP670 SV in "Hulp bij zoektocht AM2 processor". Zet de harde schijf uit deze computer er bij in (let even op de juiste opstart volgorde!) en geniet van je nieuwe snelle PC.

• VinceeH
Lees voorgaande reacties, de pc moet gemaakt worden haha (is van ziekenhuis blabla).

Vandaar, maar deze staat er ook nog met een kapotte videokaart. Voor dat geld vind ik het niet heel erg om er een nieuwer kaartje in te zetten.

Vandaar mijn vraag of er ook betere in kunnen.

• Baloes
Dit zou het krachtigste kaartje zijn dat er in kan :

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Maar ik zou wel vragen of je hem in je systeem mag testen.. Desnoods langsgaan..

Dit was toch de bedoeling? : YouTube: counter strike source en ati 4650 powercolor

[ Voor 20% gewijzigd door Baloes op 03-09-2015 17:28 ]

• jappas
Ik heb die reacties wel gezien, betwijfel alleen of er al niet meer gesloopt is. En al moet deze gemaakt worden, dan nog zou ik er zo min mogelijk extra in investeren dan nodig. Des te meer kun je besteden aan een nieuwe pc. :).

Ik zou de kaart die Baloes noemt inderdaad eerst testen, volgens die handleiding hierboven zit er een 250W voeding in dat systeem. Geen idee of dat wel genoeg gaat zijn voor die kaart.

• VinceeH
Dan zou ik de voeding ook aan moeten passen?!...

Ik vind het fijn om met de graphics op allerhoogste te spelen.

Ik hoop dat die pc vanavond gemaakt is, dan speel ik daar nog wel even op en verzamel ik snel al het geld bij elkaar voor een nieuwe pc.

• Baloes
Kaartje verbruikt max iets van 60 watt.. Zou moeten kunnen..

• VinceeH
Haha die laatste zin vertrouw ik niet helemaal.

• Baloes
Ben altijd voorzichtig.. Het is wel een oud systeem.. Dus ook oude voeding...

• VinceeH
Ik wacht wel even, bouw liever iets wat lang meegaat. Ik laat even weten hoe het afgelopen is met de andere.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Heads-up, de techfora zijn geen chat-omgeving. Dubbele berichten die je hier veelvuldig ziet langskomen zijn niet de bedoeling. Daarvoor hebben we de mooie "wijzig" knop rechtsboven je bericht.

Probeer het ook inhoudelijk te houden. Alleen "haha" of een smiley in een post voegt vrij weinig toe...

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is het nog gelukt met de PC?
Anders is dit miscchien wat: V&A aangeboden: AMD x2 (AM2) PC
Kun je de kast en de voeding in het begin nog wel van hergebruiken ook voor je nieuwe build :)
Pagina: 1