Alternatief Apple Keyboard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
Hi!

Aangezien ik sinds kort thuis een extra beeldscherm aan mijn macbook pro koppel, ben ik op zoek naar een toetsenbord.

Nu ben ik al in de MediaMarkt en bij de Xando (Apple Reseller) geweest om te kijken naar een toetsenbord, maar ik vind de officiële toetsenborden allemaal schrikbarend duur.

Weet iemand of er een goedkoper alternatief is voor het officieel toetsenbord?
Graag wel met de Apple indeling (command toets en option toets op de juiste plek). Verder vind ik het toetsenbord best wel prima typen, dus het liefst een soortgelijke.

Ik heb al even rond gekeken, maar aan de hand van foto's is dit een tijdrovend en lastig klusje. Bovendien kon ik geen recente soortgelijke topics vinden hier op GoT. Wellicht weet iemand hier een goed alternatief (desnoods uit het buitenland)?

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Farmir op 02-09-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wat is je budget?

Ik heb mijn tobo van Apple zelf 2e hands gehaald, kostte me €30 en heb hem in de buurt opgehaald. Even goed schoonmaken en klaar.

Je hebt een tobo van Eminent die erg lijkt op die van Apple: ervaring heb ik er niet mee: pricewatch: Eminent Bluetooth Keyboard speciaal voor tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben als pc gebruiker ook al jaaaren pro apple tobo, ik vind dat niks zo robuust en qualitatief overkomt. Ik kan me niet voorstellen dat die look a likes dezelfde feel hebben. Ik vind ze het geld ook erg waard.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Duur is relatief. Die van Apple is best goed, maar alle andere toetsenborden die ook 'best goed' zijn kosten ongeveer hetzelfde...

Je kan er verder van uit gaan dat de gemiddelde random toetsenborden gewoon de normale layout hebben, maar dan wel met Windows-logo in plaats van Apple-logo. OSX mapt ze verder wel gewoon.

Wat Windows en Apple van die toets maken is trouwens ook niet zo relevant, het is gewoon de 'meta' toets, net als je 'gewoon' de control toets hebt. Maar om dat in Mac OS en Windows (en DOS dacht ik) meta verder geen functie had is die voor een OS-specifieke actie gebruikt en dat is zo door gegroeid.

Let wel op dat je met een goedkoop toetsenbord waarschijnlijk een stuk minder prettig typt dan dat je met je interne Mac-toetsenbord of met een Apple-toetsenbord zou doen. Je kan dus prima een goedkope gebruiken (als ie maar bluetooth of USB heeft), maar erg fijn zal ie in verhouding niet typen.

Bij Albert Heijn verkopen ze een goedkope plastic kloon van Apple's Bluetooth Keyboard. Kost iets van 30 euro. Typt ook precies zoals je voor 30 euro verwacht. Werkt prima met alles wat bluetooth toetsenborden ondersteunt. Is verder wel 100% plastic en niet machined Aluminium, maar voor die prijs kan je dat ook niet verwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door johnkeates op 02-09-2015 21:18 ]

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:49
Ik heb zowel de originele BT toetsenborden gebruikt evenals een paar van Logitech. Beide tikken naar mijn idee prima, hoewel ik die van Logitech toch persoonlijk iets lekkerder vind tikken, ook omdat ik daarvoor jarenlang op Windows Logitech's heb gebruikt.

De eerste Logitech was een DiNovo Mac Edition (uit 2009). Moest deze via eBay aanschaffen, gezien zij hier in NL niet de US-layout hadden. Uiteindelijk wel duurder dan de 69 EUR voor een origineel Apple toetsenbord, maar tikte fijner. Het grote pluspunt van deze was ook dat de batterijen vele malen langer meegingen dan die van Apple (toen nog met 3 AA's - de latere versies met 2 AA's gaan gelukkig iets langer mee, maar heeft ook te maken met de BT versie). Jarenlang gebruik van gemaakt, maar op een gegeven moment ging de aan/uit knop een beetje gammelen en moest ik een tandenstoker gebruiken om het op de juiste plek te krijgen, zodat het toetsenbord aanbleef.

Ik heb deze nog steeds liggen, maar gebruik nu een andere toetsenbord van Logitech, de K750 Mac.
Ook deze heb ik via eBay moeten aanschaffen i.v.m. de US-layout kwestie, maar tikt net zo lekker als de vorige EN heeft als groot voordeel dat ik geen batterijen meer nodig heb. Deze is nagenoeg even duur als een originele Apple toetsenbord, dus is het geheel een persoonlijke keus. Maar als alternatief toetsenbord kan ik deze zeer zeker aanraden.

Bij de Media Markt hadden ze voorheen ook het opvolgend liggen, de K760 (idem aan de K750, alleen dan zonder numeriek gedeelte), maar ook hierbij was dit alleen een NL model, en wilde graag een US-layout, en het liefst met numeriek gedeelte.

Moshi heeft ook een mooi toestenbord. Wel prijzig, en weet verder niet uit ervaring hoe deze tikt, maar wel met een hoog 'geek' gehalte :)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
Thanks allemaal!

Conclusie: een goed goedkoper toetsenbordje is er eigenlijk niet..

Ik ga denk ik dan toch even kijken bij Leapp of iets dergelijks voor een Refurbished plankje. Denk dat dit de beste oplossing voor mij is!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:32
Ik heb eventueel wel een gloednieuwe voor je. 3 dagen oud, geen letter op getypt. Het is zo' n apple wireless toetsenbord die je bij een imac krijgt. Je mag hem voor 50 euro hebben als je wil.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

maratropa schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:17:
Ik ben als pc gebruiker ook al jaaaren pro apple tobo, ik vind dat niks zo robuust en qualitatief overkomt.
Wacht maar totdat je op een mechanisch toetsenbord hebt getypt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Compizfox schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:26:
[...]

Wacht maar totdat je op een mechanisch toetsenbord hebt getypt.
Haha da's waar, en dat heb ik trouwens al, want ik heb een tijdje op een oud mechanisch IBM model M toetsenbord gewerkt. (ik telde ze even niet mee in deze)
Die werkt nog steeds en is volgens mij wat, 30 jaar oud nu? Eigenlijk wordt ik best vrolijk van dat klikgeluid maar mensen in de zelfde ruimte nooit echt.. :*)
Ik kan hem ook niet echt wegdoen :)

specs

Pagina: 1