Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik bevind me nu sinds een paar maanden in amerika en heb hier een macbook pro gekocht. Nu sta ik op het punt om weer terug te gaan naar huis, en nu kom ik erachter dat ik mijn voedingskabel kwijt ben, waarschijnlijk op mijn stage-adres laten liggen. Nu is mijn vraag: kan ik in nederland gewoon een nieuwe voedingskabel kopen? (ik heb gehoord dat er iets is met verschillende voltages, waardoor het misschien niet kan). Mocht dat niet kunnen, kan ik dan hier nog snel een nieuwe voedingskabel kopen en hem dan eventueel laten ombouwen oid in nederland? Altijd met een reisadaptor eraan vind ik namelijk ook niet ideaal.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:19
Je kan gewoon hier een adapter kopen.
Koop wel een originele en let op de aansluiting (MagSafe 2)
En het wattage (voor een MacBook pro is anders als voor een air)

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Neem je macbook mee naar een apple store (of reseller) en zeg dat je een oplader daarvoor nodig hebt.

In principe kan je gewoon dezelfde adapter overal ter wereld gebruiken, alleen het opzetstukje veranderen is genoeg.

Send me your gameboys

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Je kan de Europeese connectors gewoon plaatsen op een US adapter. Het blok is het zelfde en past zelf de spanning aan, enkel je connector is anders (de duckhead in europa versus de inklapbare in de VS). Het zelfde geldt voor je verlengkabel die je erbij kreeg.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jep. De voedingsblokken zijn geschakeld. Voor de Apple MagSafe adapters houdt dit in dat ze op 110V@60Hz en 230V@50Hz werken. Hierdoor kun je ze uitwisselen tussen praktisch alle landen waar je je maar kunt begeven.

Mocht het alleen gaan om de kabel tussen de MagSafe adapter en de daadwerkelijke adapter (dat dikke blok in het midden) dan kun je daar zonder problemen een andere kabel bij kopen, of zelfs een simpel scheer-apparaat snoertje in drukken.
Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/290516532201009/T/340x340/C/FFFFFF/url/stroom-kabel-18m-eu-power.jpg