There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Bij al je foto's heb ik het idee dat ze er net wat meer uit kunnen springen met meer contrast/saturatie.
Foto 1: mooi die schuine scheidingslijn tussen publiek en de auto's
Foto 2: hier leiden de achterste twee foto's af omdat ze bewogen zijn
Foto 3: Ik vind de compositie hier niet echt mooi
Foto 4: prima foto
Foto 5: Kan je de bovenste auto wat meer ruimte geven? Ik vind hem te veel afgekapt zo.
Foto 6: Ik denk dat deze mooier is als je de bruine grond onderin een beetje wegcropt.
Foto 7: Leuke foto, maar ook hier zou ik hem iets croppen. De bovenkant en onderkant kan je weghalen en dan is de foto veel sterker.
Foto 8: In vergelijking met de andere foto's is deze een beetje saai. Misschien komt dat omdat de auto net iets te "krap" in beeld is. Als je hem rechts wat meer ruimte geeft is hij denk ik beter.
Foto 9: niet veel op aan te merken
Foto 10: Deze vind ik het mooist. Mooi die felle auto's tegen de wat grauwere achtergrond
Foto 11: Mooi gepand, maar ik vind de positie van de auto wat minder.
Foto 12: Mogelijk iets bijcroppen.
Foto 1: mooi die schuine scheidingslijn tussen publiek en de auto's
Foto 2: hier leiden de achterste twee foto's af omdat ze bewogen zijn
Foto 3: Ik vind de compositie hier niet echt mooi
Foto 4: prima foto
Foto 5: Kan je de bovenste auto wat meer ruimte geven? Ik vind hem te veel afgekapt zo.
Foto 6: Ik denk dat deze mooier is als je de bruine grond onderin een beetje wegcropt.
Foto 7: Leuke foto, maar ook hier zou ik hem iets croppen. De bovenkant en onderkant kan je weghalen en dan is de foto veel sterker.
Foto 8: In vergelijking met de andere foto's is deze een beetje saai. Misschien komt dat omdat de auto net iets te "krap" in beeld is. Als je hem rechts wat meer ruimte geeft is hij denk ik beter.
Foto 9: niet veel op aan te merken
Foto 10: Deze vind ik het mooist. Mooi die felle auto's tegen de wat grauwere achtergrond
Foto 11: Mooi gepand, maar ik vind de positie van de auto wat minder.
Foto 12: Mogelijk iets bijcroppen.
Dank voor je uitgebreide opmerkingen!Sj44k13 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:04:
Bij al je foto's heb ik het idee dat ze er net wat meer uit kunnen springen met meer contrast/saturatie.
[...]
Wat betreft het contrast/saturatie. Heb hier mee zitten spelen maar op het moment dat ik deze (en dan vooral de satuaratie) verhoog valt de serie een beetje uit elkaar wat betreft consistente nabewerking. De auto's in de 2 de helft reageren door hun fellere kleuren een stuk heftiger hierop dan de oude wagens in het begin waarbij de kleuren van zich zelf al een stuk meer ingetogener zijn. Vond het nu al een beetje op het randje eigenlijk.
Heb deze foto om die zelfde rede bijna uit de serie gelaten. Maar toch twijfelen. Alsnog erin gehouden om wat meningen te pijlen. Ben benieuwd of meer mensen deze mening delen.Foto 2: hier leiden de achterste twee foto's af omdat ze bewogen zijn
[ Voor 15% gewijzigd door Zym0tiC op 04-09-2015 00:08 ]
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Zal ook eens een poging wagen. Als eerste ik heb het idee dat al je foto's wel wat meer "pop" kunnen gebruiken. Iets meer contrast en alle foto's ietsje lichter, want de schaduwen zijn wel donker. En het geheel komt een beetje grauw over. Je hebt ook niet direct heel mooi weer aan de luchten te zien, dus dat hielp ook niet mee voor de mooie kleurtjes.
En als verzadiging de auto's te heftig maken, dan gebruik je toch een radial filter of een brush in lightroom. Denk dat er wel "pop" met nabewerking valt te halen.
Foto 1: Mooi inleidend plaatje vind ik, schuine lijn en geeft een goed overzicht beeld. Opzich zelf niet direct heel spannend maar vind het een mooie inleiding van de serie.
Foto 2: De onscherpte vind ik niet heel storend maar vind de foto qua compositie een beetje rommelig door die 3 auto's, had ze ook liever van de voorkant gezien. Snap dat dat niet altijd mogelijk is. Het stof is een leuk detail.
Foto 3: Had hem net wat symmetrischer willen zien. Vind de rechtse paal namelijk wel erg op het randje staan. Een tikje naar rechts en ik denk dat het net iets fijner had gekeken.
Foto 4: Ietsje krap aan de onderkant en zeker deze plaat mag wat meer pop hebben, imo. Wel een mooie plaat, zo van voren.
Foto 5: Mooi moment en mooi spoor van stof achter de auto, geeft mooie de actie weer. Wel een beetje krap aan de linkerkant, had iets meer ruimte willen zien daar.
Foto 6: Mooi overzicht, past goed in de serie zo. Niet direct veel op te zien, maar in deze serie komt hij wel tot zijn recht.
Foto 7: Mijn favoriet, mooie details en geeft goed de actie weer en een lekker bonte plaat met al die kleuren van de auto's, rekening gehouden met mijn algemene opmerking. Misschien alleen nog even recht zetten? De voorgrond heeft een erg schuine lijn zo. Vind de voorgrond denk ik wel wat sfeer en/of diepte toevoegen
Foto 8: Lekker kleurtjes, maar vind hem wat krap, zie graag wat meer ruimte links.
Foto 9: Fijne compositie, precies genoeg ruimte waar de auto's naar toe rijden
Foto 10: Idem als 9, fijne foto. Of misschien is deze wel mijn favoriet
Foto 11: Vind deze ook mooi, vind de halve afsnijding wel wat hebben en de kleuren zijn ook lekker.
Foto 12: Het gebeurt een beetje ver weg, zou hem denk croppen tot de reclame balk waar ook de tijd aan hangt.
En als verzadiging de auto's te heftig maken, dan gebruik je toch een radial filter of een brush in lightroom. Denk dat er wel "pop" met nabewerking valt te halen.
Foto 1: Mooi inleidend plaatje vind ik, schuine lijn en geeft een goed overzicht beeld. Opzich zelf niet direct heel spannend maar vind het een mooie inleiding van de serie.
Foto 2: De onscherpte vind ik niet heel storend maar vind de foto qua compositie een beetje rommelig door die 3 auto's, had ze ook liever van de voorkant gezien. Snap dat dat niet altijd mogelijk is. Het stof is een leuk detail.
Foto 3: Had hem net wat symmetrischer willen zien. Vind de rechtse paal namelijk wel erg op het randje staan. Een tikje naar rechts en ik denk dat het net iets fijner had gekeken.
Foto 4: Ietsje krap aan de onderkant en zeker deze plaat mag wat meer pop hebben, imo. Wel een mooie plaat, zo van voren.
Foto 5: Mooi moment en mooi spoor van stof achter de auto, geeft mooie de actie weer. Wel een beetje krap aan de linkerkant, had iets meer ruimte willen zien daar.
Foto 6: Mooi overzicht, past goed in de serie zo. Niet direct veel op te zien, maar in deze serie komt hij wel tot zijn recht.
Foto 7: Mijn favoriet, mooie details en geeft goed de actie weer en een lekker bonte plaat met al die kleuren van de auto's, rekening gehouden met mijn algemene opmerking. Misschien alleen nog even recht zetten? De voorgrond heeft een erg schuine lijn zo. Vind de voorgrond denk ik wel wat sfeer en/of diepte toevoegen
Foto 8: Lekker kleurtjes, maar vind hem wat krap, zie graag wat meer ruimte links.
Foto 9: Fijne compositie, precies genoeg ruimte waar de auto's naar toe rijden
Foto 10: Idem als 9, fijne foto. Of misschien is deze wel mijn favoriet
Foto 11: Vind deze ook mooi, vind de halve afsnijding wel wat hebben en de kleuren zijn ook lekker.
Foto 12: Het gebeurt een beetje ver weg, zou hem denk croppen tot de reclame balk waar ook de tijd aan hangt.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
#2: mijn oog ging eerst naar de onscherpe auto met een wtf?! momentje als gevolg. In het algemeen zijn de composities in deze serie niet echt mijn ding. Ik besef wel dat dat ook vaak niet zo makkelijk is
.
#3: heel veel lege baan en helaas niet het achterste deel vd wachtrij.
#5: beetje krap links (mss was iets meer uitgezoomd beter geweest zodat de 2e wagen nog net volledig in beeld was)
#7: ik ben niet zo'n favoriet mbt de voorgrond. Ik zou er ook de vangrails vanboven uitknippen.
#8: net iets te krap vrees ik en zeker tov de ruimte bovenin.
#9: deze foto mag wat gecropt worden wat mij betreft (zodat de auto's wat hoger en rechtser in beeld komen)
#12: compo wel goed maar voor mezelf wat saai
#3: heel veel lege baan en helaas niet het achterste deel vd wachtrij.
#5: beetje krap links (mss was iets meer uitgezoomd beter geweest zodat de 2e wagen nog net volledig in beeld was)
#7: ik ben niet zo'n favoriet mbt de voorgrond. Ik zou er ook de vangrails vanboven uitknippen.
#8: net iets te krap vrees ik en zeker tov de ruimte bovenin.
#9: deze foto mag wat gecropt worden wat mij betreft (zodat de auto's wat hoger en rechtser in beeld komen)
#12: compo wel goed maar voor mezelf wat saai