Dochtervraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:30
Hoi

Ik krijg een vraag van mijn dochter die ergens stage loopt en met excel werkt.

Ze werkt met draaitabellen (geen idee wat dat is). Het volgende snap ik wel.
Ze wil een macroknop maken dat ze er op kan drukken, nieuwe gegevens in kan voeren, deze gegevens worden bewerkt in de tabel (dat lukt haar wel, zou ik ook nog kunnen), maar vervolgens moeten de nieuw ingevoerde gegevens ook nog zichtbaar worden (en dat laatste lukt haar dus niet). Klinkt ongeveer alsof de tabel moet worden uitgebreid. Maar ja, ik ben psychiatrisch verpleegkundige dus ik kan het geheel fout hebben.

Ik hoef geen uitgeschreven macro, maar in welke hoek moet zij het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
je zou dit even door kunnen nemen

http://www.exceltekstenui...us_macros_en_bijlagen.pdf

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagstuk is mij niet helemaal duidelijk. Maar het lijkt erop alsof ze nieuwe gegevens wilt toevoegen aan een draaitabel? Dat kan door deze gewoon onderaan bij de bron erbij te zetten en vervolgens de bron aan te passen (via gegevens -> andere gegevensbron in het Hulpmiddelen voor draaitabellen tabblad).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:30
Was ik toevallig al druk in bezig.

Ik vat de vraag als volgt op.
Ik heb een adressenlijst.
Nu wil ik een macro hebben (vraag me niet waarom) waardoor als ik daar op druk ik een nieuw adres in kan voeren, dat ding meetelt in het aantal adressen in een bepaalde stad (of verzin maar iets mafs) maar ook dat dit adres dan zichtbaar aan de lijst wordt toegeveogd. Dus bijv. onder aan de tabel (het goed sorteren lukt dan wel weer)

[ Voor 40% gewijzigd door maartend op 02-09-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik stel voor dat je je dochter zelf even de vraag laat stellen (of in elk geval uit laat schrijven) op een manier die zij in elk geval zelf begrijpt. Op deze manier by proxy antwoord geven is voor niemand zinnig, dat wordt één groot raadspelletje omdat de vraag zelfs maar half duidelijk is.

Als er een nieuw topic komt, doe dat dan netjes in Client Software Algemeen waar vragen over Excel en macro's thuishoren (zie Waar hoort mijn topic?) en kies dan een titel die daadwerkelijk iets over de vraag zegt in plaats van over die de vraag heeft verzonnen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.