Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet om te gebruiken voor mijn studie

Wat is je budget?
Weet ik niet precies, kan erg afhangen van wat me aangeraden wordt maar ik zit zelf rond de 250-300 euro te denken

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de tablet gebruiken om pdf's van boeken op te lezen, omdat mijn laptop hier iets te lomp voor is. Ook wil ik hem graag gebruiken als notitieblok bij colleges.

Wat heb je zelf al gevonden?
In tegenstelling tot bij smartphones ben ik niet echt heel bekend met de meeste tablets. Thuis hebben we een Nexus 7, maar die lijkt me wat klein. Verder heb ik wel eens gekeken naar een galaxy tab. Bij fabrikanten als Lenovo en Acer weet ik niet zo goed wat ik kan verwachten in termen van kwaliteit.
EDIT: Aangezien de Nexus 7 (2013) opzich goed beviel lijkt de Nexus 9 me ook wel een interessante tablet, al weet ik niet goed hoe deze zich tegenover de Nexus 7 verhoudt, het is immers een andere fabrikant.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat voor schermformaat raden jullie aan? Ik denk dat voor lezen een redelijk groot scherm wel handig is, maar ik wil graag wel dat de tablet redelijk handzaam is aangezien dat de voornaamste reden is dat ik het wil gebruiken in plaats van mijn laptop.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door JensFC op 02-09-2015 17:51 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wil je notities maken met het onscreen keyboard of wil je een flipcover-achtige oplossing? Dat scheelt namelijk nogal in het zoeken naar een tablet of het budget (niet elk toetsenbord kost "maar" 20 Euro extra).

Het verschil tussen de Nexus'en is weinig; beiden zijn ontworpen en uitbesteed door Google. Dat uiteindelijk er een andere fabrikant aan hangt; dat is net zoiets als dat je een Mitsubishi of Mitsubishi wil kopen die bij Nedcar Limburg of Mitsubishi Japan vandaan komt. ;)

Denk dat het belangrijk is om ook te bedenken of je tijdens/na colleges bijvoorbeeld WiFi of 4G connectivity wil en hoeveel PDF's/ePubs je tegelijk op het tablet wil hebben staan (iets met storage grootte) of dat je ook (veel) andere zaken digitaal mee wil slepen.

Ikzelf heb een Nexus 7 thuis en die voldoet, voor mij dan, perfect om PDF's te lezen. Wel gebruik ik daar Google Play: SideBooks - PDF&Comic viewer in plaats van Adobe Reader omdat de rendering op SideBooks aanzienlijk sneller lijkt te zijn dan Adobe.

/edit: niet om je te doen twijfelen maar is een Netbook niet handiger voor je? Over het algemeen, maar dat ligt ook aan de specifieke instellingen per device, vind ik wel dat mijn Nexus erg snel door zijn batterij heen gaat als ik anderhalf uur heb zitten lezen; ik kom dan op ongeveer 28% per uur aan verlies bij relatief lage lichtsterkte etc.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 02-09-2015 18:01 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Dankje voor je snelle reactie.

Het maken van notities is iets waar ik nog niet helemaal over uit ben. Een flipcover zou natuurlijk ideaal zijn, maar dat kan inderdaad best wat kosten. Ik ben wel op zoek naar iets waar je gemakkelijk getypte tekst en geschreven notities door elkaar kunt gebruiken, maar dat is meer een softwarematig ding denk ik, daar zijn vast wel goede apps voor.

Ik heb aan alleen Wi-fi in principe voldoende, want een apart abonnement wordt me ook te duur. Over de opslagruimte, ik denk dat 16GB in principe voldoende moet zijn, natuurlijk liever 32GB of uitbreidbaar geheugen, maar voor zover ik kan zien lijkt het vrij karig met opslagruimte in mijn price-range.

Ik denk dat de schermverhouding van de Nexus 9 wel perfect is voor het lezen van PDF's en notities, aangezien deze wat vierkanter is. Al hoor ik wel veel negatieve bericht over backlight bleeding.