Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Winkel voor specifieke netwerkspullen gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
Ik wil overstappen op glasvezel en daarbij komen het modem en overige apparatuur in de meterkast.
De huidige KPN/kabel aansluitingen zitten in de woonkamer en daar zit al mijn huidige telefoon en internetapparatuur op aangesloten.
Vanuit de woonkamer gaan ook alle kabels naar de overige verdiepingen.

Vanuit de meterkast naar de overige verdiepingen gaan is zeer lastig/zo niet onmogelijk zonder grote verbouwing, dus dat is niet de bedoeling, ik wil de huidige kabels naar de overige verdiepingen gaan gebruiken.

Om dit mogelijk te maken wil ik vanuit de meterkast ene gat in de vloer eronder boren en dan alle benodigde kabels door de kruipruimte naar de woonkamer brengen en daar een opbouwdoos plaatsen met keystone jacks erin.

Om dit voor elkaar te krijgen ben ik ben op zoek naar een (online) winkel, waar ik de volgende onderdelen kan kopen:

- keystone jacks wit RJ45 cat6 of 6A (deze kan ik in principe wel vinden)

- keystone jacks wit RJ11 of RJ12 (worden al lastiger)

- keystone plate wit met 4 poorten (ook lastig)

- opbouw (wandcontact) doos wit om dit alles in/op te monteren

- 2 of 4 aderige telefoonkabel (te vinden)

Bij voorkeur koop ik alles bij 1 (web)winkel.
Ik heb al flink lopen zoeken bij oa conrad, netwerkproducten.com en op ebay, maar ik kan nergens complete sets vinden van 1 merk of iets dergelijks.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen tweaker is die iets vergelijkbaars niet (recent) heeft aangeschaft en/of weet waar ik het kan kopen en me eventueel nog wat advies kan geven.

Bochtjes zijn Kewl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

http://www.elektrototaalm...aeger/reflex-si-alpinwit/
En vwb die RJ11 / RJ12: dat slaat nergens op. Een RJ11 stekker kan namelijk ook gewoon in een Rj45 socket. Kwestie van goed patchen. Dus je hebt alleen UTP nodig voor hetgeen je in je buizen trekt. Als er al telefoonkabel ligt zou ik dat er uit trekken. Alternatief is een RJ45 socket aansluiten met maar 4 kabels als ware het een RJ11. Want zoals gezegd, dat past gewoon :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoek je specifiek inbouw of opbouw dozen? Opbouw zijn 4ports wel aardig te vinden, maar inbouw heb ik 4poorts niet echt gezien. Allekabels.nl weet ik dat ze witte modules hebben (heb ik tijdje terug hdmi versies gekocht), maar niet zeker of ze rj11 hebben, maar daar kan je desnoods nog rj45 voor gebruiken.

http://www.allekabels.nl/...keystone-rj11-module.html
Hebben ze dus, maar niet op voorraad.

edit, zoals hierboven, rj11 in een rj45 knijpen, is ook goede oplossing en heb je voor de toekomst ook wat makkelijker mocht je volledig overstappen op rj45.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2015 17:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Bochtje

Bochtje

Topicstarter
Ik heb inderdaad ook zitten kijken naar rj45 voor rj11 te gebruiken, maar ik vond wat artikelen en topics over dat dat geen goed idee was zonder adapter er tussen, dat er een kans is op beschadiging van de aansluiting en dat het contact daardoor minder kan worden en het signaal slechter.

Maar mocht ik inderdaad geen rj11/12 jack kunnen vinden, die op voorraad is, dan is alleen rj45 een optie, met of zonder een adapter.

Die opbouw 4 port plate heb ik tot nu toe nog niet gevonden in wandplaat vorm, wel in een box.

Bochtjes zijn Kewl

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Het is zeker geen goed idee om een Rj11 connector in een Rj45 dos te stoppen.
Je kunt toch gewoon een kabeltje kopen met Rj11 aan de ene kant en Rj45 aan de andere kant.

Kijk hier voor een viervoudige inbousdoos voor keystones.
https://netwerkproducten....t-modular-jack-c-416.html

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The Eagle schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:24:
http://www.elektrototaalm...aeger/reflex-si-alpinwit/
En vwb die RJ11 / RJ12: dat slaat nergens op. Een RJ11 stekker kan namelijk ook gewoon in een Rj45 socket. Kwestie van goed patchen. Dus je hebt alleen UTP nodig voor hetgeen je in je buizen trekt. Als er al telefoonkabel ligt zou ik dat er uit trekken. Alternatief is een RJ45 socket aansluiten met maar 4 kabels als ware het een RJ11. Want zoals gezegd, dat past gewoon :)
Ben(V) schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:38:
Het is zeker geen goed idee om een Rj11 connector in een Rj45 dos te stoppen.
Je kunt toch gewoon een kabeltje kopen met Rj11 aan de ene kant en Rj45 aan de andere kant.

Kijk hier voor een viervoudige inbousdoos voor keystones.
https://netwerkproducten....t-modular-jack-c-416.html
Ik hem hier ook gemengde ervaring mee. Soms passen ze perfect, soms uitermate kut en gaan ze scheef zitten en slecht of geen contact maken.

Gewoon rj11 er afknippen en rj45 erop als het niet goed past

Iperf

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een rj11 of rj45 kabel kun je zelf knijpen. Als je weet dat telefoon over slechts 2 aders gaat kun je een rj45 kabel zo bedraden dat die alleen voor telefoon gebruikt kan worden. Het is een kwestie van de rj11 stekker van de telefoonkabel afknippen, daar een rj45 op zetten om in een rj45 keystone te prikken. Je moet alleen bij het Isra-punt weer naar een rj11 als het tegen zit. Als je mazzel hebt kun je daar draadjes schroeven. Het is niet zo lastig in elk geval.

Een opbouwdoos voor een 4-voudige keystone zul je niet vinden, achter een aansluiting heb je dan te weinig ruimte op 4 kabels te monteren, het zijn tenslotte wel 32 aders die je dan hebt.

OW, en in de meterkast hoef je doorgaans niet naar beneden te boren, vaak is er naast de leidingen die er al liggen genoeg ruimte om nog een draad te trekken.

[ Voor 10% gewijzigd door sypie op 02-09-2015 19:54 . Reden: Kleine toevoeging ]

• Bochtje

Bochtje

Topicstarter
Bedankt voor jullie informatie en tips.

Ik zag net een Delock opbouwbox met 4 tot zelfs 12 keystone gaten, maar die is inderdaad niet de standaard afmeting van een opbouwdoos maar groter en met de gaten aan de onderkant.

Digitus heeft er ook 1 met 6 gaten.

Of anders monteer ik 2 standaard afmeting opbouwboxen naast elkaar, zodat ik ook 4 jacks kan gebruiken

Die opties ga ik eens verder bestuderen.

Ik heb zelf het gereedschap voor en de ervaring met rj45 en rj11 stekkers, dus dat is verder geen probleem.
En ik zag na de opmerking hier, dat er inderdaad prefab rj11 naar rj45 kabels en adapters te koop zijn.

Als het goed is krijg ik van mijn provider een fritzbox en daar zitten al 2 stuks rj11 naar rj45 adapters bij, welke ik aan de modem kant kan gebruiken.
Wel even zorgen dat ik de juiste aders dan gebruik.

Bochtjes zijn Kewl

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor telefonie maakt het niet uit welke aders je gebruikt, als je maar aan beide kanten dezelfde 2 gebruikt. Theoretisch zou je, wanneer je meerdere toestellen apart wilt verbinden, met 1 CAT5 kabel 4 toestellen kunnen bedraden. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je 4 analoge telefoonlijnen in huis hebt.

Overigens: mocht je gebruik (gaan) maken van IP-telefonie dan gaat deze vlieger niet op. Daar heb je netwerkkabels voor nodig.

• Bochtje

Bochtje

Topicstarter
Ik snap dat ik aan beiden kanten dezelfde aders moet gebruiken en ik verwacht dat adapters en verloopkabels allemaal de middelste 2 aders gebruiken, maar toch wel handig om dat te checken.

Voor nu willen we nog de oude analoge telefoon gebruiken en gaat het overstappen op glas vooral om de hogere internet snelheden.

Om dat we in de toekomst misschien over willen op IP-telefonie, is het sowieso handig om die extra cat6 kabel te leggen en met adapters en verlopen de oude analoge telefoon aan te sluiten.

Mochten we dan IP-telefonie willen gaan gebruiken is het een kwestie van de kabel uit de telefoon poort halen, de adapters eraf en de kabel in een lan-poort steken op de Fritzbox.

Bochtjes zijn Kewl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet hoeveel telefoontoestellen je in huis hebt, maar hoezo eigenlijk bekabeld? Haal voor zeg 6 tientjes een drievoudige DECT set bij de BCC ofzo, sluit het basisstation in de meterkast aan en zet de rst waar je wilt. Geen kabels nodig. Of hooguit eentje, mocht je het basisstation elders neer willen zetten. En geen tig kabels meer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bochtje

Bochtje

Topicstarter
Misschien een wat late reactie, ik ben erg druk geweest, maar voor diegene die iets vergelijkbaars zoeken: ik heb de spullen uiteindelijk gekocht bij: http://www.kleinspul.nl/

Bochtjes zijn Kewl

Pagina: 1