Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-11 22:26
Oudste zoon (net acht jaar) wil graag zelf op de fiets naar de scouting. Ik durf dat wel aan, maar zou 'm toch graag een smartphone mee willen geven, voor noodgevallen. Daarnaast is het wel handig dat ik 'm via GPS een beetje kan volgen. Ik heb al twee apps/launchers gevonden waardoor de telefoon veel makkelijker te bedienen is voor een 8-jarige, inclusief SOS-toets enzovoort.

Nu nog een smartphone.

Ik zoek een (goedkope) smartphone rond de 4,5 inch (iets groter of kleiner is geen probleem). Ik zou er maximaal 75 euro aan willen besteden (liever nog iets minder). Bestellen in China is geen probleem voor mij.

Absoluut belangrijk is dat er een goede GPS in zit. 4G zou ook leuk zijn, omdat 3G niet overal goed werkt (als ik KPN als provider zou nemen).

Accu en accuduur zijn minder belangrijk. Scherm en resolutie vind ik ook niet zo belangrijk. Het zou leuk zijn als het ding ook geschikt en snel genoeg is om youtube en Netflix via Wifi af te spelen. Als het verder een beetje degelijk model is, zou dat helemaal mooi zijn. Er zijn "rugged" smartphones maar die vallen buiten het budget.

Uiteraard ben ik zelf al aan het zoeken geweest. Op de Nederlandse markt kom ik o.a. een Alcatel One Touch Pixi 3 (4.5) telefoon tegen, voor 59 euro. Of een Samsung Galaxy Young voor 49 euro. Een andere provider biedt de Acer Liquid Z220 aan voor 59 euro. In alle gevallen inclusief prepaid simkaart en beltegoed.

Op de Chineze markt is zoveel keus onder de 75 euro, dat ik het effe niet meer weet. Is er een goedkope Chinese telefoon met goede GPS en uitstekende prijs/prestatieverhouding?

Graag advies en alvast bedankt!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Ik twijfel of een 8 jaar kind een speciale launcher nodig heeft, op die leeftijd leren ze snel, dus daar is hij zo doorheen gebroken.
Wat toestellen betreft, prijs kwaliteit specs zit je het beste met een Windows Phone, bijvorbeel Lumia 435 of 532 of 535.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wiend schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:02:
Accu en accuduur zijn minder belangrijk.
Beetje verraderlijk; ik weet niet of je al hebt gekeken of er bepaalde apps zijn die jouw kunnen helpen met de geo-locatie van de smartphone / zoon maar afhankelijk van de app of manier van updaten (elke seconde of elke minuut), is een accu wel erg belangrijk.

Ikzelf heb een Lumia 930 maar als ik een uur lang aktieve GPS aan het staan voor de navigatie, is mijn accu bijna 40 eenheden leeggelopen (van de 100 in totaal).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:10
Tsja. Ben zelf leiding bij scouting en kan mij indenken dat je je kind in de gaten wil houden.
Of via GPS volgen daarvoor de geschikte methode is. Dat is een andere vraag.
Als je daaraan eenmaal begint tot hoe oud wil je ze in de gaten houden?

Veiliger en gezelliger lijkt het mij om met wat vrienden of andere scouts uit de buurt aftespreken om gezamenlijk op te fietsen. De oudere kinderen van ons (laatste klas basisonderwijs en middelbare school) doen dat ook.

Als compromis kan je overwegen om een sms of whatsapp bericht te overwegen als hij vertrekt of is aangekomen.

Wat wij vergeten is dat de hedendaagse kinderen opgroeien met telefoons en computers en deze al op veel jongere leeftijd kunnen gebruiken. Een 2e / 3e hands telefoon of de meest goedkope windows Phone is eigenlijk daarvoor al toereikend.

[ Voor 37% gewijzigd door D-dark op 03-09-2015 22:57 ]

• Wiend
swhnld schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:45:
Ik twijfel of een 8 jaar kind een speciale launcher nodig heeft, op die leeftijd leren ze snel, dus daar is hij zo doorheen gebroken.
Wat toestellen betreft, prijs kwaliteit specs zit je het beste met een Windows Phone, bijvorbeel Lumia 435 of 532 of 535.
Windows phone heb ik ook al overwogen. Windows als OS werkt idd best heel leuk. Zit er ook
GPS op en is er software voor locatiebepaling? Android ben ik goed op de hoogte, Windows veel minder.

Qua speciale launcher heb je wel gelijk :-) Ze zijn al behendiger met de tablet dan ik nu ben :-)

In dit geval doet mijn oudste mannetje een grote stap vooruit; hij wil alleen ergens naar toe. Gebeurt er toch iets, al is het maar een lekke band, dan wil ik 'm even helpen met een simpel te bedienen telefoon: druk op die knop en je krijgt papa aan de telefoon..... Is over een paar maanden niet meer nodig.

• Wiend
D-dark schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:46:
Tsja. Ben zelf leiding bij scouting en kan mij indenken dat je je kind in de gaten wil houden.
Of via GPS volgen daarvoor de geschikte methode is. Dat is een andere vraag.
Als je daaraan eenmaal begint tot hoe oud wil je ze in de gaten houden?

Veiliger en gezelliger lijkt het mij om met wat vrienden of andere scouts uit de buurt aftespreken om gezamenlijk op te fietsen.
Haha. Het wordt haast een discussie over opvoeden en niet over telefoons :-)

Op zich heb je gelijk. Alleen wil mijn oudste juist niet met anderen meefietsen, en is hij op het punt gekomen dat hij juist zelfvertrouwen genoeg heeft om alleen iets te doen. Vind ik goed en ik ondersteun en stimuleer hem, maar voor de zekerheid een telefoon meegeven vind ik zelf wel een prettig idee. Al is het maar om hem te helpen als hij een lekke band heeft. En weet hij dan niet precies waar hij is, dan kan ik dat zien.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MAX3400 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:53:
[...]
Ikzelf heb een Lumia 930 maar als ik een uur lang aktieve GPS aan het staan voor de navigatie, is mijn accu bijna 40 eenheden leeggelopen (van de 100 in totaal).
Ik mag toch hopen dat je in dat geval ook daadwerkelijk de navigatie app open hebt staan en dus het beeldscherm continu aan hebt staan? Van enkel de GPS uitlezen zou een telefoon niet in een uur bijna half leeg moeten raken. Ik gebruik mijn iPhone met een GPS tracking app tijdens het snowboarden en dan gaat de accu gewoon met gemak een dag mee, incl. muziek afspelen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Orion84 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:07:
[...]

Ik mag toch hopen dat je in dat geval ook daadwerkelijk de navigatie app open hebt staan en dus het beeldscherm continu aan hebt staan? Van enkel de GPS uitlezen zou een telefoon niet in een uur bijna half leeg moeten raken. Ik gebruik mijn iPhone met een GPS tracking app tijdens het snowboarden en dan gaat de accu gewoon met gemak een dag mee, incl. muziek afspelen.
Ja & ja :+ Tuurlijk heb ik dan het scherm open met alle kaarten/instructies. Wat ik probeer te duiden is dat het handiger is om eerst te bekijken/uitzoeken welke apps voor die GSP tracking te gebruiken zijn, of ze bepaalde eisen hebben aan wel/geen scherm aan etc. en in hoeverre er iets over die apps bekend is over accugebruik.

Zeker gezien het feit dat de topicstarter een smartphone onder de 100 Euro wil zoeken, kan je bij sommige modellen/merken nog wel eens bedrogen uitkomen qua mAh.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wiend schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:02:
Oudste zoon (net acht jaar) wil graag zelf op de fiets naar de scouting. Ik durf dat wel aan, maar zou 'm toch graag een smartphone mee willen geven, voor noodgevallen. Daarnaast is het wel handig dat ik 'm via GPS een beetje kan volgen. Ik heb al twee apps/launchers gevonden waardoor de telefoon veel makkelijker te bedienen is voor een 8-jarige, inclusief SOS-toets enzovoort.

Nu nog een smartphone.

Ik zoek een (goedkope) smartphone rond de 4,5 inch (iets groter of kleiner is geen probleem). Ik zou er maximaal 75 euro aan willen besteden (liever nog iets minder). Bestellen in China is geen probleem voor mij.

Absoluut belangrijk is dat er een goede GPS in zit. 4G zou ook leuk zijn, omdat 3G niet overal goed werkt (als ik KPN als provider zou nemen).

Accu en accuduur zijn minder belangrijk. Scherm en resolutie vind ik ook niet zo belangrijk. Het zou leuk zijn als het ding ook geschikt en snel genoeg is om youtube en Netflix via Wifi af te spelen. Als het verder een beetje degelijk model is, zou dat helemaal mooi zijn. Er zijn "rugged" smartphones maar die vallen buiten het budget.

Uiteraard ben ik zelf al aan het zoeken geweest. Op de Nederlandse markt kom ik o.a. een Alcatel One Touch Pixi 3 (4.5) telefoon tegen, voor 59 euro. Of een Samsung Galaxy Young voor 49 euro. Een andere provider biedt de Acer Liquid Z220 aan voor 59 euro. In alle gevallen inclusief prepaid simkaart en beltegoed.

Op de Chineze markt is zoveel keus onder de 75 euro, dat ik het effe niet meer weet. Is er een goedkope Chinese telefoon met goede GPS en uitstekende prijs/prestatieverhouding?

Graag advies en alvast bedankt!
Heb je al naar een Moto E gekeken?

Verder, ik zal het toch even moeten noemen, ook al is je keuze al gemaakt: Een kind kan je ook met een normale telefoon bereiken ;) . Heeft een kind van 8 echt nog meer afleiding nodig door een smartphone?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Als hij perce Android wilt en een goede accuduur en goede prijs. is hij beter af met Moto E.

Heb zelf de 2015 model dan, maar de oudere heeft ook goede accuduur, ik moest paar keer navigeren via 3G en de accu hield het alsnog 4,5 uur non stop aan, dus zonder dat de scherm steeds aan is kom je ook ver

En als ik heel persoonlijk moet wezen lijkt mij zo'n GPS bandje om je kind te traceren beter, ben zelf van mening dat 8 jaar erg jong is voor een eigen smartphone.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Moto E inderdaad of een Lumia.

Wij gebruiken https://www.life360.com/family-locator/ met het hele gezin (3 x Windows Phone en een iPhone). Weinig last van batterydrains en je krijgt een seintje als je kind op een bepaalde plek (bij ons is dat school) is aangekomen. Je kunt ook een locatieverzoek doen.
Pagina: 1