Beste Tweakers,
ik zit de gehele middag al met een stom probleempje...
Namelijk, een Synology NAS met daarop het OpenVPN pakketje voor toegang tot afstand tot bestandjes op de NAS zodat ik hem kan koppelen als netwerkschijfje.
NAS IP: 192.168.1.20
OpenVPN IP: 192.168.2.1 (? -> deze kan ik niet in hetzelfde netwerk gooien)
Ik maak verbinding met de VPN en het werkt allemaal goed, krijg netjes een IP (192.168.2.6) en OpenVPN zegt dat de verbinding gelukt is.
Enkel krijg ik geen toegang tot de NAS zelf, oftewel tot het 192.168.1.20, opzich logisch want het is een ander netwerkje, maar hoe krijg ik hier wel toegang tot? Geen enkele ping naar een apparaat in 192.168.1.x werkt...
Ook het vinkje van "Client toegang geven de LAN-server" staat aangevinkt.
Zie ik iets over het hoofd?
ik zit de gehele middag al met een stom probleempje...
Namelijk, een Synology NAS met daarop het OpenVPN pakketje voor toegang tot afstand tot bestandjes op de NAS zodat ik hem kan koppelen als netwerkschijfje.
NAS IP: 192.168.1.20
OpenVPN IP: 192.168.2.1 (? -> deze kan ik niet in hetzelfde netwerk gooien)
Ik maak verbinding met de VPN en het werkt allemaal goed, krijg netjes een IP (192.168.2.6) en OpenVPN zegt dat de verbinding gelukt is.
Enkel krijg ik geen toegang tot de NAS zelf, oftewel tot het 192.168.1.20, opzich logisch want het is een ander netwerkje, maar hoe krijg ik hier wel toegang tot? Geen enkele ping naar een apparaat in 192.168.1.x werkt...
Ook het vinkje van "Client toegang geven de LAN-server" staat aangevinkt.
Zie ik iets over het hoofd?
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231