1 week jonge pc build in bootloop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!wi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-07 01:26
Beste tweakers,

Vorige week een systeem gebouwd met de volgende specs:

* Intel Xeon E3-1230 V3
* MSI H97M-G43
* Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
* Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU (8GB)
* MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G
* Samsung 840 EVO 120GB
* WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB
* Cooler Master Real Power M520

Windows 8.1 pro geïnstalleerd en daarna ge-update naar windows 10. Hierna o.a wat standaard software en GTA V. Alles werkt prima tot ineens gister BSOD: driver irql not less or equal (nvlddmkm.sys)

De pc is met geen mogelijkheid meer in het bios te krijgen want deze zit in een bootloop...
.
Heb em 1 maal in het bios gekregen, temps op 32 graden, herkende de 8gb ram en de evo/wd. Daarna ben ik nog 1x in windows geweest waarna deze binnen een minuut of 20 weer BSOD deed met daarna de bootloop.

Komt dit iemand bekend voor en zo ja let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Lijkt op een driver probleem van de videokaart... Kun je wel in veilige modus komen (hoe lastig dat ook is met Windows 8 en een SSD) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!wi
Brummetje schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:23:
Lijkt op een driver probleem van de videokaart... Kun je wel in veilige modus komen (hoe lastig dat ook is met Windows 8 en een SSD) ?
Das ook wat Google mij kon vertellen. Ik zal er vanavond weer mee aan de slag en eens kijken of ik het een en ander kan uitsluiten met defecten (heb niet zo heel veel spare parts meer liggen) of aan de praat kan krijgen. Nee veilige modus is me ook nog niet gelukt...

groet

[ Voor 4% gewijzigd door K!wi op 02-09-2015 18:24 ]

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:00
Beste optie is inderdaad dmv spare parts (videokaart ligt hier meest voor de hand) kijken of je de PC weer opgestart krijgt, en dan kijken naar de drivers van je videokaart. Heb je geen extra videokaartje beschikbaar is er misschien wel een tweaker bij jou in de buurt die je er eentje kan lenen. Ik heb er wel 1, maar Leeuwarden is voor mij net wat te ver weg ;)

• K!wi
Update:

Ik heb de videokaart en het geheugen in een ander systeem getest, deze werken beide. De evo doet het ook nog. Een spare videokaart in het systeem bnied ook geen soelaas, dus dan blijft over: het moederbord en de processor. En de processor zit geen gpu gebakken dus kan ook niet testen zonder graka.

Er zit niks anders op het moederbord en voor de zekerheid de cpu RMA te sturen.

Thnx anyway!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18
Je kan nog proberen om opstart herstel te gebruiken.

Zie: http://www.tenforums.com/...windows-10-a.html#option5

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De videokaart zelf zal het ook niet zijn maar de driver...

• K!wi
Daar heb ik ook aan gedacht en geprobeerd maar ik kan niet meer in Windows komen (ssd is al geformatteerd), plus het moederbord reageert niet op toetsenbord commando's...

• K!wi
KillerAce_NL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:46:
De videokaart zelf zal het ook niet zijn maar de driver...
Ok, das idd mogelijk en waarschijnlijk, maar waarom blijft de bootloop dan en kom ik niet meer in het bios...:(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Omdat dat geen cold boot is. Bij de 1e keer starten op je bios toets rammen zou moetne werken.

• K!wi
KillerAce_NL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:52:
Omdat dat geen cold boot is. Bij de 1e keer starten op je bios toets rammen zou moetne werken.
I know das mijn ervaring ook echter geen reactie. Cpufan en systfan gaan 2 sec draaien en dan uit en aan en uit oneindig. Er komt geen beeld, heb ook meerdere schermen getest.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm, dan heb ik je topic niet helemaal begrepen, dacht dat de bootloop door de bsod kwam.
Dan kan er wat met je pci-express slot zijn. Zou ook ff met een andere voeding testen als ik jou was.

• K!wi
KillerAce_NL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:58:
Hmm, dan heb ik je topic niet helemaal begrepen, dacht dat de bootloop door de bsod kwam.
Dan kan er wat met je pci-express slot zijn. Zou ook ff met een andere voeding testen als ik jou was.
Ik kan niet uitsluiten of de bootloop door de bsod komt. Heb na de 1e bsod nog een reboot naar windows kunnen maken en toen bleek alles weer ok. Daarna volgde er een nieuwe bsod en was t feest over en kon ik niks meer.

• K!wi
Moederbord gaat RMA
Pagina: 1