Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CoolerMaster GM Series G750M - raar geluid

Pagina: 1
Acties:

• erwinwernars
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-11 23:30
Elke keer als ik mijn computer opstart, dan krijg ik na de informatie over wat er op het moederbord is geïnstalleerd een tik geluid te horen, ook wanneer ik de computer afsluit krijg ik voor dat de computer dus uitgaat een tik geluid te horen.

Net alsof hij een schakelaar of iets omhaalt, alleen vraag ik me af of dit normaal is?

nooit eerder gehoord bij andere voedingen.

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 22:08

pclinde

TechGaming.nl

Waarschijnlijk een stroomrelais voor de beveiliging van over- en onderstroom. De hoorbaarheid kan nog wel eens verschillende per voeding, maar maak je geen zorgen. :)

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een relais maakt idd zo'n geluid en is normaal in veel voedingen, bij de GM serie zie ik hem alleen niet zitten.

Overigens zit een relais er om de thermistor uit het circuit te halen als die niet meer nodig is. De thermistor zorgt voor het beperken van de aanloopstroom. Als de PC is gestart is die niet meer nodig en verbruikt die alleen nog maar energie, door het relais wordt die buiten het circuit gezet en verbruikt die zo niks meer, waardoor het rendement van de voeding omhoog gaat.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/reviews/Antec/HCP-1300/images/in_thermistor_relay.jpg
Thermistor is dat groene ding en het relais is dat zwarte blokje erboven tegenaan met de tekst HF32F.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb dit ook in mijn be quiet! Straight Power 10 CM 800W. Ging er ook al vanuit dat het een relais was.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850