Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 Routers op 1 adres

Pagina: 1
Acties:

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
''Probleem''
We hebben een huis en een ''schuur'' die eigenlijk groter is dan ons eigen huis. Jaren lang hebben we deze schuur gebruikt als opslag maar we willen hem nu gaan gebruiken om ook werkelijk in te gaan wonen. Nu moet hier natuurlijk ook internet komen (later eventueel ook telefoon en tv) Maar eerst is alleen internet belangrijk gezien op dit dak ook zonnepanelen komen die onder andere via internet werken (bekabelt geen wifi) sowieso wil ik kabel in de schuur gezien ik daar met mijn pc kom te zitten met games :P. Wanneer de ''schuur'' af is is handig om de mogelijkheid te hebben voor telefoon en tv.

Nu heb ik zelf de ballen verstand van netwerken... Maar ben natuurlijk wel de aangewezen persoon om dit te regelen gezien ik hier nog wel het meeste in zit.

Momenteel hebben we nu in ons huis de Cisco epc3928 en zitten aangesloten bij ziggo all in one pakket.

Nu was mijn idee een 2de router in de schuur te zetten (ik heb een oude router van mijn vriendin haar ouders gekregen) Dit gaat om een Cisco epc3212 met een netgear wnr3500 v2 (dit is volgens mij een access point) die ik voor in de schuur wilde gaan gebruiken.

Nu heb ik eerst op ziggo gekeken voor mogelijkheden en daar werd een access point gebruikt om mijn probleem ''op te lossen''. Nu lijkt mij een accesspoint een slecht idee. Gezien dit qua performance in totaal maar 1 lan kabel van onze router gebruikt dus niet als complete router werkt.

Dus wilde ik een 2de router in de schuur waarbij we de volle snelheid kunnen gebruiken zoals we dit ook in ons huis hebben.

Kunnen we 2 routers registeren bij Ziggo onder 1 abonnement? En hoe zit het dan met telefonie en tv?

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 09:21
2 Routers op 1 abbonement (onafhankelijk van elkaar) gaat niet werken. Wat je eigenlijk wil is volgens mij gewoon 1 router in huis, zoals je nu al hebt. Vervolgens een kabel vanaf die router naar een switch in je schuur waar je de rest op aan sluit. Voor TV zul je dan een extra utp/coax kabel moeten hebben (afhankelijk van wat je voor aansluiting hiervoor gebruikt).

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:55
Als je geen nieuwe apparaten wilt kopen heb je aan de Netgear waarschijnlijk genoeg. Je zet de router functionaliteit van de Netgear uit (DHCP server uitzetten) en houdt dan eigenlijk een Switch + AccessPoint over. Je verbind de Netgear en de Ziggo router met 1 kabel tussen twee normale LAN poorten en plaatst de Netgear in de schuur.

Aangezien beide apparaten gigabit hebben heb je in de schuur dan ook gewoon de volledige snelheid van je abonnement.

Eventueel kun je zelfs nog het wifi netwerk van de Netgear en de Cisco dezelfde instellingen geven, op die manier pakt je telefoon/laptop automatisch het apparaat met het beste signaal.

Edwar legt het hier redelijk duidelijk uit, je moet alleen wel even de juiste IP's gebruiken zodat het werkt op Ziggo:
http://www.sevenforums.co...-router-access-point.html en ook tweakers heeft een handleiding:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 42% gewijzigd door HeldereM op 02-09-2015 15:58 ]

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Oke dank jullie wel voor jullie hulp dan doen we het op de manier met de netgear. Ik doe nu inderdaad de netgear als tussenpunt tussen mijn pc en de router. Dus hoe het zou moeten gaan in de schuur en het is inderdaad qua snelheid en delay/ping hetzelfde :) netwerknaam en wachtwoord is inderdaad een goede om hetzelfde te doen!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Neem voor je kabel tussen de schuur en het huis wel een goede kwaliteit CAT6 UTP ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
http://www.kabeldirect.nl...tengebruik-per-meter.html
http://www.kabeldirect.nl/rj45-stekker-met-inzetstuk.html

zou dit moeten werken ongeveer 40meter? (de kabel komt voor een deel onder de grond)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat wil je exact bereiken?

Je gebruikt namelijk 'router' voor zaken waar ik eerder modem (de EPC3212), AP of switch (verhaal over aantal Ethernetpoorten) wilt realiseren.

Het klinkt alsof je een tweede, geheel nieuwe internetaansluiting wilt in de schuur. Dat is een dure oplossing en bovendien heeft het neveneffecten waar je waarschijnlijk niet blij van wordt, als eerste dat je twee verschillende huizen twee totaal aparte netwerken zijn die niet met elkaar kunnen praten behalve via internet. Dit is alleen zinnig als je het andere huis wilt verkopen/verhuren aan vreemden.

Een veel beter idee als je beide zelf wilt houden is om gewoon je netwerk bedraad naar de schuur te trekken (dmv UTP kabels vanaf je bestaande router). Daar een of meerdere switches plaatsen (EUR 15 per stuk, goedkoper 2e hands) voor voldoened UTP-poorten voor zonnepanneelzooi en je PC. En een of meerdere AP's, zoveel als je nodig hebt om gewenste WiFi-dekking te realiseren.

Hou je definities iig strak, de volgende apparaten kunnen gecombineerd worden in een doos, maar dat is lang niet altijd beste oplossing en als je alles zelf nieuw aanlegt moet je datgene wat je nodig hebt (en niet meer!) op de juiste plek zetten:

- Modem: zet digitale signalen om in analoge op een lijn (en omgekeerd). Doorgaans eentje per huis nodig.
- Router: verbindt twee verschillende IP-netwerken. Doorgaans eentje per huis nodig.
- Switch: verbindt meerdere apparaden bedraad, zonder iets met IP netwerken te doen. Zoveel nodig als dat je poorten nodig hebt.
- AP: breidt een bedraad netwerk draadloos uit.

Oslik blyat! Oslik!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
en dan natuurlijk niet 1 utp kabel in gaan graven maar meteen 4 ofzo, en deze in zowel het huis als schuur op een patch paneeltje laten uitkomen, coax zelfde verhaal, liever 2 of 3 (wie weet wil je ooit nog eens een schotel of iets anders aanschaffen, de kabel ligt er dan alvast)

telefoon (analoog) kun je via de reeds gelegde utp kabels aansluiten

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1