Windows 10 Shockwave crash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Topicstarter
Hallo,

Op 29 juli ben ik overgegaan van Windows 7 naar 10. Voordat ik Windows 10 had, waren er geen problemen met mijn pc, maar sinds de upgrade (clean installatie) zijn er een aantal problemen ontstaan.

Zodra ik mijn pc heb opgestart en aangemeld heb, komt het eerste probleem al (deze problemen ontstaan 3 op de 4 keer dat ik mijn pc opstart). Steam start wel op, maar hij toont niet wie er in game is, normaliter komt er recht onderin een pop-up. Sinds de problemen zijn ontstaan ben ik daar op gaan letten namelijk. Ik weet nu ook dat ik mijn systeem af moet sluiten, zodra Steam de pop-up niet toont.

Als deze storing niet voorkomt, start ik Google Chrome of Edge op. Als ik naar Youtube toe ga, komt het volgende probleem. De site wordt geladen, waarna hij opnieuw begint te zoeken. Vervolgens krijg ik een crash van Shockwave player. Hierbij moet ik mijn browser afsluiten via taakbeheer en moet ik de computer afsluiten, omdat deze foutmelding zich iedere keer herhaalt.

Het laatste probleem is met het opstarten van programma's/games. Elke programma of game kan ik opstarten, mijn scherm wordt zwart, waarna hij terugspringt naar mijn bureaublad. Ik kan mijn muis of toetsenbord niet gebruiken om het programma af te sluiten, well kan ik taakbeheer opstarten. Mijn cursor komt vervolgens alleen tevoorschijn bij de taakbalk, ik kan ook nergens anders op klikken ook niet in het taakbeheer. De enige optie die er dan nog is, is om mijn systeem weer af te sluiten.

Deze problemen kunnen in verschillende volgorde ontstaan. Bijv.: Steam start wel op, de pop-up verschijnt. Ik start een game via Steam of Battle.net, de game werkt. Ik start Chrome op en ga naar Youtube, Shockwave crashed weer. Mijn game blijft wel gewoon doordraaien.

Aanvulling van het bovenstaande voorbeeld. Als Shockwave is gecrashed tijdens mijn game, kan ik de game niet meer op de juiste wijze afsluiten en kunnen er ook geen andere programma's meer worden gestart. Het zelfde probleem ontstaat dan zoals bij punt 3.

Als er één van deze problemen ontstaat, moet ik mijn computer afsluiten. Dit gaat gewoon op de normale manier via de taakbalk. Alleen de computer zal nooit afsluiten, hij blijft doordraaien en ik moet hem daarom handmatig afsluiten door de stekker er uit te trekken of de aan/uit-knop 10 seconden in te drukken.

Ik heb het volgende systeem:

ASRock 970 Extreme4
AMD FX-8320
Crucial BX100
R7870-2GD5T
Corsair 8 GB DDR3-1600
Een 2de hdd (hierop staan nog geen programma's)

Vraag mij gerust naar overige dingen die je zou moeten weten ;)

Alvast bedankt! :)

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:10
Als je een upgrade hebt gedaan zou ik is beginnen met een clean install van windows. De problemen die je noemt zijn dermate vaag dat het 1 voor 1 oplossen je meer tijd kost of dat je dat überhaupt niet voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Windows 10 zit nog vol met bugs en incompetentie .....

Dus of een clean install van Windows 10, waarbij er geen enkele garantie is dat het dan wel goed werkt.
Of gewoon weer het stabiele en vertrouwde Windows 7, wat mijn keuze zou zijn ;)
Craven schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:11:
Als je een upgrade hebt gedaan zou ik is beginnen met een clean install van windows. De problemen die je noemt zijn dermate vaag dat het 1 voor 1 oplossen je meer tijd kost of dat je dat überhaupt niet voor elkaar krijgt.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:10
keur0000 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:15:

Dus of een clean install van Windows 10, waarbij er geen enkele garantie is dat het dan wel goed werkt.

[...]
Dat is puur jou persoonlijke ervaring. Ik vind Win10 lekkerder werken dan win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheunG

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik heb wel een clean installatie gedaan van Windows. Heb beide harde schijf geformatteerd, dit heb ik niet goed vermeld in mijn post.

Bedankt!

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheunG

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Topicstarter
keur0000 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:15:

[...]
Heb een vriend van mijn geholpen met het overgaan van zijn Windows 7 naar 10. Wij hadden beide dezelfde besturingssystemen, maar niet hetzelfde systeem. Ik heb wel de problemen gekregen, hij niet. Persoonlijk vind ik Windows 10 wel echt beter dan Windows 7 of 8/8.1.

Pagina: 1