Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een raar probleem. Als ik mijn pc aan heb staan kan ik niet verbinden met het internet via mijn Sitecom N300 WRR-4004 router met mijn tablet en mijn mobiel. Pas als ik mijn pc uit heb staan is er een verbinding. Ik zie de router ook gewoon niet staan op mijn tablet en mobiel.
In de instellingen van de router onder Beveiliging stond hij op WPA (TKIP).
Je kunt ook kiezen voor WPA2 (AES) en WPA2 Mixed. Die laatste optie werkte een paar dagen, maar nu ook niet meer.
Wat kan ik doen om ook op mijn tablet en mobiel gewoon op het internet te kunnen via mijn router?

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard staat de WLR-4004 router op WPA2 (AES). Had je wellicht al eens met fabriekswaardes getest? De fabriekswaardes kunnen herstelt worden met een reset door de OPS/WPS knop 15+ seconden in te drukken of met de reset functie onder Toolbox > Back-up in het routermenu. Vooraf kun je eventueel voor de zekerheid de huidige configuratie opslaan door gebruik te maken van de functies hiervoor onder Toolbox > Back-up.

Helpt dit niet, beantwoordt dan aub de volgende vragen zodat we een beter beeld krijgen van de situatie:
- Met welke modem (merk+model) van welke provider is de router verbonden?
- Is de kabel die vanaf het modem komt in de blauwe WAN-poort geplaatst?
- Welke versie van de WLR-4004 heeft u precies (staat op de router bv. WLR-4004 v3 004)?
- Welke firmware versie is geinstalleerd op de router (te vinden via http://192.168.0.1 onder Status > System Status naast Boot/Runtime Code Version)?

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Maarten,
Ja ik heb de router al verschillende keren gereset en dat helpt niet.
-De Sitecom Router is verbonden met de Genexis Hybrid Live Titanium
-Ik heb glasvezel van Telfort
-De kabel van de modem is inderdaad in de blauwe WAN-poort geplaatst
-De WLR-4004 is een v1 003
-Boot Code versie: 4.0.1.5
-Runtime Code Versie: 1.03

Kun je hier wat mee?
Johanna

Verwijderd

Als de PC met netwerkkabel aangesloten is:
Zou je kunnen testen of het probleem zich ook voordoet wanneer een andere PC/laptop bekabeld aangesloten wordt (de huidige uiteraard even uitlaten tijdens het testen)? Als dat het geval is, zou ik het probleem aan de kant van de router zoeken. In dat geval zou je eens een firmware downgrade en opnieuw een reset naar fabriekswaardes proberen. Daarvoor kunnen instructies en firmware (versie 1.0) gevonden worden op onze website.

Als een andere PC bekabeld aangesloten geen problemen geeft, dan zou ik in eerste instantie beginnen met het controleren van de PC. In dat geval kan bijvoorbeeld een update van de driver van de netwerkkaart al helpen (bv. met de drivers van de chipset fabrikant).

Als de PC ook draadloos verbindt, zou ik allereerst eens de driver van de draadloze netwerkkaart van deze updaten.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35

Tazzios

..

Hoe is de PC aangesloten, op de sitecom?

[ Voor 53% gewijzigd door Tazzios op 03-09-2015 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Maarten,
Ik heb helaas geen andere PC om dat uit te proberen.
Het probleem is ontstaan nadat ik van Telfort een andere router heb gekregen omdat mijn vorige router kapot was. Maar in die tijd heb ik ook Windows 7 naar Windows 10 Home geupdate en daarna heb ik een cleane install gedaan.
Dus weet ik niet of het probleem bij de router ligt of toch in een combinatie met Windows 10.
Alle drivers zijn up to date. Dat heb ik gedaan voordat ik ging updaten. Ook de Bios heb ik geupdate naar de laatste versie. Kan het ook iets zijn in de Bios?
Ik ben gegaan van Bios versie F5 naar versie F11: http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=3242#bios
Ik heb toch de indruk dat het in mijn router moet zitten.
Dit is mijn systeem:
Moederbord : Gigabyte GA-P55A-UD# rev. 1.0 - Bios F11
12 GB RAM
Geforce GT 640
Samsung 1 TB HD

@ Tazzios, mijn PC is bekabeld aangesloten op de Sitecom en vandaar ook bekabeld naar het Genexis modem.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 11:36 ]

Verwijderd

Ik zie dat dit moederbord twee LAN poorten heeft en zie bij het driverbestand van Gigabyte dat deze de driver uit Realtek RTL8169 pakket gebruiken. Speelt het probleem op beide poorten? Werkt het wellicht wel met de nieuwere driver van Realtek die specifiek voor Windows 10 is?

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:27:
Ik zie dat dit moederbord twee LAN poorten heeft en zie bij het driverbestand van Gigabyte dat deze de driver uit Realtek RTL8169 pakket gebruiken. Speelt het probleem op beide poorten? Werkt het wellicht wel met de nieuwere driver van Realtek die specifiek voor Windows 10 is?

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
Ik heb de nieuwe driver voor Windows 10 gedownload en geïnstalleerd, maar dan werkt het nog niet.
De andere LAN poort heb ik nog niet geprobeerd, maar ik betwijfel eigenlijk of dat het op zal lossen.
Ik moet even kijken of die netwerkkaart wel op die andere plaats kan. Als ik tijd heb in het weekend kan ik dat misschien nog uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de driver update niet geholpen heeft. Het testen met een andere (met netwerkkabel aangesloten) computer kan helpen om duidelijkheid te scheppen waar het probleem ligt. Het testen met de andere poort kan helpen als het probleem bij 1 poort op het moederbord zit. Blijft het probleem bij deze tests aan en helpt een firmware downgrade/upgrade/reset niet (zie eerder genoemde links), dan kan het beste even de verkoper (Telfort?) gevraagd worden om de router te om te ruilen voor een werkend exemplaar.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
Pagina: 1