Pricewatch, USB3 weergave moederborden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Goedemorgen MOdjes/adjes en wie nog meer

Als ik bijvoorbeeld op deze productpagina kijk dan zie ik bij interface zowel usb 3.0, usb 3.1 en usb 3.1 type c vermeld staan.

Echter moet de echte aanduiding niet zijn usb 3.1 gen 11 of USB 3.1 gen 2? Alleen de gen geeft de snelheid aan, type c geeft puur aan dat het een ander type connector is.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Over de generatie-aanduiding lijkt wat verwarring over te bestaan. Ik had ook ergens een artikel gevonden dat wat wij USB 3.0 noemen, eigenlijk USB 3.1 gen 1 is en USB 3.1 eigenlijk USB 3.1 gen 2 genoemd wordt. Maar een eerdere review van ons zegt alleen dat het om een snelheidsverschil gaat, dat USB 3.1 gen 1 dus weliswaar werkt op USB 3.0 snelheid (namelijk maximaal 5Gbps), maar nog steeds gebruik maakt van de USB 3.1 technieken (zoals andere, efficientere timings en de mogelijkheid om meer soorten randapparatuur aan te kunnen sluiten). Navraag bij de schrijver van het artikel bleek dat hij dit heeft geschreven naar aanleiding van een gesprek met een hoge pief bij USB i/o (de organisatie verantwoordelijk voor de USB standaard) en dat nergens uit is gebleken dat USB 3.0 retroactief is hernoemd naar USB 3.1 gen 1.

Wat betreft de type-c connector, deze heeft heel in het begin USB 3.1 geheten, toen wij dachten dat USB type-c automatisch USB 3.1 betekende. Later merkten wij dat ook USB 3.0 en zelfs USB 2.0 type-c connectoren bestonden, dus hebben we de opties uitgebreid. Daar waar geen aanduiding van de connector staat, gaan we uit van een type A of header (dit willen wij in de toekomst ook nog opsplitsen, maar dat is een ander verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:32
Dus als ik het goed begrijp is er momenteel in USB land (legacy aansluitingen daargelaten natuurlijk):
USB 2.0
USB 3.0
USB 3.1 Gen 1
USB 3.1 Gen 2

USB 2.0 (Type C)
USB 3.0 (Type C)
USB 3.1 Gen 1 (Type C)
USB 3.1 Gen 2 (Type C)

Zouden die dan niet als keuzes in de PW moeten komen te staan?

Of zie ik het verkeerd?

Prima.