Defect Asus Maximus V Extreme moederbord

Pagina: 1
Acties:

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:07
Goedemorgen mede Tweakers,
Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen.

Heb sinds een paar maanden een defect Asus Maximus V Extreme moederbord.
Heb deze overgenomen van een mede Tweaker, helaas zonder factuur. Heb gebeld met Asus maar die eisen een factuur. Ook een aantal vriendelijke mensen om me heen hebben het via hun (zakelijk) contactpersoon bij Asus geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Zou het erg zonde vinden om dit moederbord af te schrijven in de wetenschap dat deze nog niet 3 jaar geleden gefrabiceerd is.

Iemand een heel goed contact bij Asus zodat het moederbord wellicht toch opgestuurd kan worden?

Bij voorbaat dank voor de moeite!
Grt Maico

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 13:02
sorry maar je zult het toch moeten vinden bij je vorige tweaker die hem je verkocht heeft. Zonder bon is gewoon een no-go..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• DutchTaz
furian88 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:26:
sorry maar je zult het toch moeten vinden bij je vorige tweaker die hem je verkocht heeft. Zonder bon is gewoon een no-go..
Zou je inderdaad zeggen maar niet geschoten is altijd mis.

Verwijderd

De mede tweaker kan een bankafschrift zoeken ALS hij hem al heeft gepint

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 07:30

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

En als die hem online hem hebt aangeschaft, kan je zo een reprint van je factuur opvragen. Als je al scheve pinnen ziet in het socket houdt het op, dat valt onder gebruikersschade en dat krijg je nooit opgelost, of je moet zelf gaan lopen pielen met die pinnen.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• DutchTaz
Pinnen zijn allemaal recht, geen beschadigingen of wat so ever.
Wat ik begrepen heb is dat het moederbord gewonnen is op een LAN party dus er is geen factuur.

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 13:02
DutchTaz schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:57:
Pinnen zijn allemaal recht, geen beschadigingen of wat so ever.
Wat ik begrepen heb is dat het moederbord gewonnen is op een LAN party dus er is geen factuur.
dan lijkt het me toch een dead end.. als de fabrikant dit niet accepteert kun je er weinig meer aan doen...
wat is het probleem van het moederbord dan wel?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• DutchTaz
Furian bedankt voor je reactie. Mobo led knippert rood, verder geen fout code. Al andere proc, gpu en mem geprobeerd tis echt het mobo.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchTaz op 03-09-2015 13:52 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Helpen in de boel te saboteren moet je hier niet vragen, vaak staan er ook serial numbers op de factuur waardoor dat ook niet gaat lukken, beter kun je de verkoper contact op laten nemen met de onderneming die de LAN organiseerden, die hebben mogelijk het spul aangeschaft/verkregen en kunnen op die manier de garantie claimen.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Vaak zit er op prijsvragen winnings gewoon geen garantie, maar wordt het "as is" geleverd.

Gaat dan ook moeilijk worden om Asus hierin mee te krijgen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

DutchTaz schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:55:
Furian bedankt voor je reactie. Mobo led knippert rood, verder geen fout code. Al andere proc, gpu en mem geprobeerd tis echt het mobo.
Ook een andere voeding geprobeerd?
Zit de mPCIe combo kaart op het bord? Probeer eens zonder.

• DutchTaz
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:18:
[...]

Ook een andere voeding geprobeerd?
Zit de mPCIe combo kaart op het bord? Probeer eens zonder.
E65, die had ik er al afgehaald. Verhaal van de schroef idd gelezen op internet :)
Andere voeding natuurlijk ook getest.

• DutchTaz
SAiN ONeZ schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:26:
Helpen in de boel te saboteren moet je hier niet vragen, vaak staan er ook serial numbers op de factuur waardoor dat ook niet gaat lukken, beter kun je de verkoper contact op laten nemen met de onderneming die de LAN organiseerden, die hebben mogelijk het spul aangeschaft/verkregen en kunnen op die manier de garantie claimen.
Saboteren klinkt wel heel zwaar ;)

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-01 14:54
DutchTaz schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:47:
[...]

Saboteren klinkt wel heel zwaar ;)
Klinkt fraude beter dan? want dat is namelijk wat het is

• DutchTaz
thedon46 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:49:
[...]

Klinkt fraude beter dan? want dat is namelijk wat het is
ok ok jullie hebben gelijk, had het op deze manier hier niet neer moeten zetten ;)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hoe wil je dan het noemen? Vals spelen, of de boel flessen?
Als je bij Asus aanklopt met een bon waarop een ander serial number staat dan op het ingeleverde product heb je kans dat bij volgende RMA aanvragen word geweigerd.

Als je dan tips vraagt en je krijgt een goeie, moet je hem niet de grond inboren ;)

• DutchTaz
SAiN ONeZ schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:52:
Hoe wil je dan het noemen? Vals spelen, of de boel flessen?
Als je bij Asus aanklopt met een bon waarop een ander serial number staat dan op het ingeleverde product heb je kans dat bij volgende RMA aanvragen word geweigerd.

Als je dan tips vraagt en je krijgt een goeie, moet je hem niet de grond inboren ;)
yeah yeah, heb m'n post al aangepast. Bedankt voor je input!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb je geen contact meer met de verkoper, want die zal als enige het kunnen fixen, mogelijk via die organisatie dan? Heb je hem zo ontvangen, of heb je hem ook een hele tijd werkend gebruikt?

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-01 14:54
Heb je al de speaker aangesloten? meestal geeft het moeder wel op een manier een foutcode door.
Het kan je allicht op weg helpen

• DutchTaz
SAiN ONeZ schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:57:
Heb je geen contact meer met de verkoper, want die zal als enige het kunnen fixen, mogelijk via die organisatie dan? Heb je hem zo ontvangen, of heb je hem ook een hele tijd werkend gebruikt?
Hij heeft bijna een jaar goed gewerkt.
De tweaker die hem aan mij verkocht heeft heeft hem van een andere tweaker die het moederbord, volgens hem, op een LAN party gewonnen heeft. Hij zegt dat hij die persoon benadert heeft maar verder niks voor hem kon betekenen.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Vreemd dat je op de led indicator geen foutcode krijgt te zien, dan is het lastig achterhalen wat het is. Je kan dus ook niet in bios komen begrijp ik?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• DutchTaz
millman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:02:
Vreemd dat je op de led indicator geen foutcode krijgt te zien, dan is het lastig achterhalen wat het is. Je kan dus ook niet in bios komen begrijp ik?
Helemaal niks meer idd, lijkt of dat er geen spanning is.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Wat raar, want een rode led geeft wel een indicatie van spanning. Volgens mij geeft de rode led aan waar het probleem zit?

- Welke voeding heb je?
- probeer even met 1 reepje geheugen, cpu en verder niets aangesloten. (GPU er ook uit dus!)

[ Voor 33% gewijzigd door millman op 03-09-2015 14:12 ]

• DutchTaz
millman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:10:
Wat raar, want een rode led geeft wel een indicatie van spanning. Volgens mij geeft de rode led aan waar het probleem zit?

- Welke voeding heb je?
- probeer even met 1 reepje geheugen, cpu en verder niets aangesloten. (GPU er ook uit dus!)
Millman, echt alles al geprobeerd. Ook diverse voedingen en geheugen.
Rood lampje knippert altijd maar er verschijnt geen foutcode en ik heb nooit beeld.

• DutchTaz
Is de afgelopen 17 jaar m'n werk geweest :)

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Vervelend kerel! Via de volgende link kan je een warrenty check doen op serienummer, dan weet je of je geldige garantie hebt. http://support.asus.com/d....aspx?SLanguage=en&type=4 Verder kan je zeggen dat de winkel failliet is gegaan ofzo en dat een bon derhalve niet mogelijk is. Verder staat er geen uitleg over wel of geen bon hebben:
Warning :
Warranty period may differ regionally, please check with your purchase point.
Warranty invalid if damage/dysfunction caused by improper handling/usage, destruction;
Warranty invalid if serial label is removed, broken;
Warranty invalid if disassembly by end-user or non-ASUS-authorized repair centers.

Ik zou t proberen iig..

Voor alle 'oplichter' commentaren, meneer heeft een moederbord dat aantoonbaar niet ouder is dan 3 jaar en toch defect is. Dat Asus moeilijk doet over een bon is een probleem van Asus, niet van de klant. Je mag toch coulance verwachten, zeker bij een vlaggeschip als een extreme. Bij intel kan ik probleemloos een proc opsturen en krijg zonder morren een nieuwe. Bon of niet, dat geld ook bij andere fabrikanten.

[ Voor 26% gewijzigd door millman op 03-09-2015 14:24 ]

• DutchTaz
millman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:20:
Vervelend kerel! Via de volgende link kan je een warrenty check doen op serienummer, dan weet je of je geldige garantie hebt. http://support.asus.com/d....aspx?SLanguage=en&type=4 Verder kan je zeggen dat de winkel failliet is gegaan ofzo en dat een bon derhalve niet mogelijk is. Verder staat er geen uitleg over wel of geen bon hebben:
Warning :
Warranty period may differ regionally, please check with your purchase point.
Warranty invalid if damage/dysfunction caused by improper handling/usage, destruction;
Warranty invalid if serial label is removed, broken;
Warranty invalid if disassembly by end-user or non-ASUS-authorized repair centers.

Ik zou t proberen iig..

Voor alle 'oplichter' commentaren, meneer heeft een moederbord dat aantoonbaar niet ouder is dan 3 jaar en toch defect is. Dat Asus moeilijk doet over een bon is een probleem van Asus, niet van de klant. Je mag toch coulance verwachten, zeker bij een vlaggeschip als een extreme. Bij intel kan ik probleemloos een proc opsturen en krijg zonder morren een nieuwe. Bon of niet, dat geld ook bij andere fabrikanten.
Bedankt voor je sympathieke reactie.
Via deze link zie ik niet wat de garantie is. Heb Asus al gebeld maar die willen echt een factuur zien.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

je kan toch via die link je garantie opvragen via het serienummer? Laat maar, heb t geprobeerd, maar krijg alleen een warrenty procedure uitleg. Vind t triest van Asus dat ze niet mee willen werken. De garantie behoord bij het bord en niet bij 'de originele' koper. Ik zou dan ook een uitvoerige mail schrijven om uit te leggen dat je het er niet mee eens bent, en dat het niet echt getuigd van customer support.

[ Voor 81% gewijzigd door millman op 03-09-2015 14:49 ]

• DutchTaz
millman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:35:
je kan toch via die link je garantie opvragen via het serienummer? Laat maar, heb t geprobeerd, maar krijg alleen een warrenty procedure uitleg. Vind t triest van Asus dat ze niet mee willen werken. De garantie behoord bij het bord en niet bij 'de originele' koper. Ik zou dan ook een uitvoerige mail schrijven om uit te leggen dat je het er niet mee eens bent, en dat het niet echt getuigd van customer support.
Millman,
kan ik idd nog doen maar heb ze al gebeld en op basis daar van nog minder hoop gekregen.
Mijn volgende moederbord en videokaart zal niet van Asus zijn.
Bedankt voor je reatcies!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Asus garantie is naadje naadje, mij wilden ze ook niet meer helpen na faillisement van Zercom (ik had wel aankoopbewijs).
Ikzelf koop alleen nog maar Asus als het echt niet anders kan.

Gigabyte heeft het stukken beter geregeld (hebben ook een repair center in Eindhoven meen ik, dus dat scheelt toch wel een aantal weken met Asus repair centers in het oostblok)

[ Voor 32% gewijzigd door eL_Jay op 03-09-2015 15:50 ]

• DutchTaz
Heb Asus zojuist een mail gestuurd, ben benieuwd naar de reactie. Will keep u posted.

• DutchTaz
eL_Jay schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:49:
Asus garantie is naadje naadje, mij wilden ze ook niet meer helpen na faillisement van Zercom (ik had wel aankoopbewijs).
Ikzelf koop alleen nog maar Asus als het echt niet anders kan.

Gigabyte heeft het stukken beter geregeld (hebben ook een repair center in Eindhoven meen ik, dus dat scheelt toch wel een aantal weken met Asus repair centers in het oostblok)
Heb eigenlijk nooit problemen met de service van Asus gehad. Vroeger stuurde je defecte borden rechtstreeks naar ze toe en je kreeg een nieuwe toegestuurd. Nu blijkt dat de service van moederborden via de leverancier loopt.

• DutchTaz
Reactie Asus:
Geachte heer/ mevrouw Bekkers,
Bedankt voor uw email.
Vervelend om te horen dat uw moederbord defect is geraakt.
Ongeacht of u uw factuur nog in bezit heeft, kunnen wij hier niets mee. Asus zelf behandelt namelijk geen reparatie aanvragen voor moederborden. Deze procedures staan dus geheel los van ons.
Om een reparatie aanvraag voor uw moederbord in te dienen kunt u de verkoper van het moederbord benaderen. De verkoper stuurt het moederbord namelijk via de leverancier op ter reparatie.
Wij hebben verder geen informatie over deze procedures, nog hebben wij enige invloed hierop.

Met vriendelijke groet,
....

Heb deze mail beantwoord met het gegeven dat er geen sprake is van een leverancier, of deze is onbekend, daar dit moederbord is gewonnen op een LAN party en dat ik bereid ben om het moederbord waar dan ook aan te bieden voor service. We wachten af.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchTaz op 04-09-2015 16:55 ]

• DutchTaz
Bedankt voor uw email.
U zult dan de partij moeten benaderen waar het moederbord is gewonnen.
Deze zal het moederbord namelijk ergens hebben gekocht of verkregen en via hen aanspraak kunnen maken op de garantie,
Dit houdt dus in dat het niet mogelijk is om dit moederbord via ons aan te bieden ter reparatie.

Thanks and Regards,

Helaas :(
Pagina: 1