Autoverzekering tegenpartij betaalt maar niet uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:53
Hoi allen,

Even de situatie:

28 april 2015 is er iemand met zijn auto tijdens het parkeren tegen mijn geparkeerde auto aangereden met de trekhaak. Gevolg: scheur in mijn bumperstrip en grote krassen op de bumper zelf.

De persoon kwam direct naar mij toe en we hebben een schadeformulier ingevuld en ondertekend. Ik heb het origineel en hij de carbon-kopie die erachter zit. Mijn papieren zijn dezelfde dag nog naar mijn verzekeringstussenpersoon gegaan. De auto is naar een schadehersteller gegaan en deze heeft samen met een expert van de verzekering het schadebedrag ingeschat.

Omdat ik de schade wilde laten repareren bij een door mezelf uitgekozen bedrijf i.p.v. door een bedrijf wat bij mijn verzekeringsmaatschappij aangesloten is, moest ik het schadebedrag eerst zelf betalen als ik het eerder wilde laten repareren. De schadevergoeding zou dan naar mij overgemaakt worden.

Inmiddels leven we 2 september 2015 en ik heb nog geen schadevergoeding gezien.
Mijn verzekeringstussenpersoon heeft meerdere malen contact gehad met de verzekering van de tegenpartij en zij (de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij) geven aan dat ze geen schadeformulier hebben ontvangen van hun cliënt. Zolang ze die niet hebben ontvangen, kunnen ze nog geen schadebedrag uitkeren, omdat ze het verhaal eerst zelf nog willen beoordelen is hun verhaal.

Het laatste wat ze hebben gemeld (24 augustus jl.) is dat ze inmiddels een termijn (hoe lang weet ik niet) hebben gegeven aan hun cliënt om de papieren op te sturen. Hebben ze dan nog niets ontvangen gaan ze de situatie beoordelen op de door mij ingestuurde formulieren.

De schade heb ik inmiddels maar uit eigen zak laten repareren (ik blijf niet met zulke schade rondrijden), maar dit is toch te zot voor woorden? Zijn dit methoden die een verzekering kan en mag hanteren? Ik heb toch mijn papieren, waar zijn handtekening en polisnummer etc. op staan, al lang naar ze opgestuurd? Waarom moeten ze dan nog zijn papieren hebben?

Kortom:
Zijn er manieren waarop ik dit proces nog kan versnellen, cq. die andere verzekeringspartij eens een goede schop onder de kont kan geven?

Het is niet zo zeer dat ik om het geld zit te springen, maar het gaat mij gewoon om het feit dat dit veel en veel te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
>>>VV. Daar staan meer van dit soort schadezaken met autoverzekeringen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dank u. Twijfelde tussen VV en AZ en aangezien dit niet zo zeer over de schade gaat, maar over de afhandeling van de verzekering, voor AZ gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:37

servies

Veni Vidi Servici

Ik neem aan dat je hiervoor een rechtsbijstand verzekering hebt: Inschakelen dus, daar zijn ze voor om dit soort problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 15:38
Ik denk niet dat je rechtsbijstand veel kan betekenen in deze, omdat het probleem volgens hun bij hun eigen cliënt ligt. Wat je naar mijn mening hooguit kan doen is de schade rijder even aanspreken of hij het al verstuurd heeft en toevallig een keer kan bellen.

Wat ik er van begrepen heb zullen afhandelingen van verzekeringen ( maakt niet uit welke ) altijd lang duren. Helemaal als men voor de goedkoopste gaat, omdat je het toch bijna nooit nodig hebt.

Al met al, erg vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb zelf al telefonisch contact gezocht met de bestuurder van de andere auto en hij geeft aan dat alles al lang opgestuurd is. Sterker nog, in de eerste week na het voorval al gaf hij aan.

Natuurlijk kunnen dat loze woorden zijn, maar gezien het feit dat hij op de dag van het voorval ook direct naar mij toe kwam, geef ik hem het voordeel van de twijfel.

En de goedkoopste verzekering heb ik niet. Ik ben zelf all-risk verzekerd. Misschien dat hij voor de goedkoopste heeft gekozen, maar daar hoef ik toch niet de dupe van te zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 02-09-2015 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:47
Mosterd na de maaltijd, maar had je het dan niet beter via je eigen verzekering kunnen spelen? AFAIK vergoedt die dan direct en gaat zelf de kosten verhalen bij de verzekering van de tegenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
croxz schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:51:
[...]

Mosterd na de maaltijd, maar had je het dan niet beter via je eigen verzekering kunnen spelen? AFAIK vergoedt die dan direct en gaat zelf de kosten verhalen bij de verzekering van de tegenpartij.
Heb ik gedaan, maar:
De auto is naar een schadehersteller gegaan en deze heeft samen met een expert van de verzekering het schadebedrag ingeschat.

Omdat ik de schade wilde laten repareren bij een door mezelf uitgekozen bedrijf i.p.v. door een bedrijf wat bij mijn verzekeringsmaatschappij aangesloten is, moest ik het schadebedrag eerst zelf betalen als ik het eerder wilde laten repareren. De schadevergoeding zou dan naar mij overgemaakt worden.
Reden dat ik dit wilde laten repareren bij dit bedrijf is dat ik alles bij hun doe. Onderhoud, schadeherstel etc. Alles. Ik heb gewoon hele goede ervaringen met hun en het resultaat van ze is elke keer weer 100% top.

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 02-09-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 15:38
PdeBie schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:43:
En de goedkoopste verzekering heb ik niet. Ik ben zelf all-risk verzekerd. Misschien dat hij voor de goedkoopste heeft gekozen, maar daar hoef ik toch niet de dupe van te zijn?
Ik doelde op zijn verzekering inderdaad. Hun zijn de maatschappij die vervelend aan het doen zijn.

Je kan altijd even bellen met de rechtsbijstand, moet het bedrag van schade volgens mij wel hoger zijn als 110 euro ? Anders gaan ze je helemaal niet helpen ( was bij mij in ieder geval het euvel ). Een boze email ondertekend van een rechtsbijstand maatschappij kan vaak al heel veel wonderen doen.
alleen even oppassen dat het geen collega's zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
PdeBie schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:57:
[...]

Heb ik gedaan, maar:

[...]

Reden dat ik dit wilde laten repareren bij dit bedrijf is dat ik alles bij hun doe. Onderhoud, schadeherstel etc. Alles. Ik heb gewoon hele goede ervaringen met hun en het resultaat van ze is elke keer weer 100% top.
Voor zover ik weet heb je überhaupt geen reparatieplicht. De expert stelt het schadebedrag vast en jouw all-risk verzekering dient deze gewoon uit te keren minus het eigen risico en te verhalen op de tegenpartij. Ik heb het idee dat iemand jou in de maling neemt. Weet je zeker dat je jouw tussenpersoon kunt vertrouwen?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
eigen risico? Ik stond daar geparkeerd? Zal toch zeker mij geen geld gaan kosten? :P

Dat je bij aangesloten bedrijf X moet repareren hoor je (helaas) steeds vaker. Daar hebben ze gewoon wat prijs afspraken mee gemaakt en dat staat ook in de voorwaarden van de polis waar je mee akkoord gaat. Kwam ik overigens ook pas achter toen ik enkele weken geleden mijn voorruit moest laten vervangen en tegen een soortgelijke situatie aanliep. Wilde dat ook bij hetzelfde bedrijf laten fixen, maar mocht niet van de glasverzekering. Moest persé bij CarGlass. Maar goed, dat even allemaal terzijde.

Ik zoek dus een manier om de verzekering van de tegenpartij eens een schop onder hun hol te geven, want ik vermoed dat ze het gewoon op de lange baan aan het gooien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Eigen risico krijg je later terug als de schade succesvol is verhaald. Als je bij een aangesloten garage laat repareren heb je geen eigen risico.

Ik blijf het vreemd vinden dat jouw all-risk verzekering de schade nog niet heeft uitbetaald. Bij een all-risk verzekering horen zij het werk voor je te doen en de schade buiten jouw zicht om te verhalen.

Ben helemaal met je eens dat dit soort zaken super frustrerend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 21:22
Familielid heeft dit ook een x meegemaakt.

De cliënt van de betreffende verzekeraar heeft inderdaad een enorm lang tijdsbestek om alles aan te leveren, volgens mij was het in ons geval 3 maanden.

Bij familielid heeft het geholpen dat er politie bij was komen kijken. Waarom belt de "dader" niet even met zijn verzekering en kijken wat de verzekering dan aangeeft?
Is de schade getaxeerd door de verzekeraar van "dader"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 19:05
Blijkt wel weer dat je schade die een ander heeft veroorzaakt nooit uit eigen zak moet betalen. Verzekeraars proberen particulieren zo hard te naaien en te stangen om maar niet uit te keren. Het is mij alle ellende en tijdrekken niet waard. Dan maar niet bij je favorieten garage, er zijn meerdere wel goede aangesloten schadeherstellers.

Die reden met dat formuliertje slaat natuurlijk nergens op. Jullie hebben beide exact hetzelfde papiertje.

[ Voor 13% gewijzigd door maxoss op 02-09-2015 18:32 ]

• PdeBie
ictinteresse schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:51:
Waarom belt de "dader" niet even met zijn verzekering en kijken wat de verzekering dan aangeeft?
Is de schade getaxeerd door de verzekeraar van "dader"?
Heeft hij gedaan zegt hij. Maar wat daaruit is gekomen weet ik helaas niet. Kan hem nog wel een keer bellen om te vragen inderdaad.
maxoss schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:31:
Blijkt wel weer dat je schade die een ander heeft veroorzaakt nooit uit eigen zak moet betalen.
Mja, om nu maanden met schade te rijden is ook niets natuurlijk. Zeker niet als je zag wat voor schade het was.
Verzekeraars proberen particulieren zo hard te naaien en te stangen om maar niet uit te keren. Het is mij alle ellende en tijdrekken niet waard. Dan maar niet bij je favorieten garage, er zijn meerdere wel goede aangesloten schadeherstellers.
Mja, ik heb helaas ook ervaringen dat ik iets bij een ander bedrijf heb laten fixen en daar was ik gewoonweg niet tevreden over het resultaat. Die hebben er een haastklus van gemaakt, om zoveel mogelijk over te houden aan het verzekeringsgeld, waarop ze toch al uitgeknepen worden door de verzekering. Dat doet dit bedrijf niet.

Nu zijn niet alle bedrijven zo natuurlijk, maar door deze ervaring doe ik het dus liever bij mijn eigen garage.
Die reden met dat formuliertje slaat natuurlijk nergens op. Jullie hebben beide exact hetzelfde papiertje.
Dat ben ik dus met je eens.

-------

Ik heb overigens gisteren contact gehad met mijn tussenpersoon om te vragen wat de mogelijkheden zijn om het proces te versnellen. Hij geeft aan dat ik anders zelf ook even moet bellen met de verzekering van de tegenpartij om te vragen waarom het zo lang duurt en om mijn ongenoegen aan te kaarten. Dat schijnt volgens hem soms te helpen. Dus dat gaan we maar eens proberen.
Heb het in eerste instantie allemaal via hem laten lopen, zodat er geen verhalen door elkaar gaan lopen wat de boel wellicht alleen maar meer vertraagd.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:04
Doe dat laatste via hun twitter en facebookaccount. Publieke schandpaal is niet netjes, maar wel de manier om dingen geregeld te krijgen. Zelf ook die ervaring mee. Notabene waren de tegenpartij en ik bij verschillende dochters van één en hetzelfde moederbedrijf uit Apeldoorn verzekerd. Overigens nooit wat op papier ontvangen, maar wel mijn eigen risico uitgekeerd gekregen want niet mijn schuld en de rest was al gedekt door de all-risk.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:07

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Het helpt je niet echt, maar ik heb onlangs een accident gehad met de motor. Ik in mijn recht. Heb het geld binnen de 3 weken gekregen. En laten we zeggen dat ik ongeveer 1/3de nodig had om mijn fiets te maken. Dus ik houd er een aardig zakcentje aan over.

(Gewone verzekering, geen omnium ofzo.)

De Nederbelg !

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

die reden met dat formuliertje slaat natuurlijk nergens op. Jullie hebben beide exact hetzelfde papiertje.
Nope, de achterkant mag je thuis later in alle rust invullen. Op die zijde wordt ook nog gevraag wie er volgens jou aansprakelijk is, en kan de situatie nog eens toegelicht worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Question Mark schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:03:
[...]

Nope, de achterkant mag je thuis later in alle rust invullen. Op die zijde wordt ook nog gevraag wie er volgens jou aansprakelijk is, en kan de situatie nog eens toegelicht worden.
Al valt er in dit geval weinig aan te veranderen wie er aansprakelijk is. Mijn auto stond geparkeerd langs de weg en hij is er tegenaan gereden met parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Deze issue is glashelder inderdaad.

Ik reageerde alleen even op de stelling dat het schadeformulier van beide partijen gelijk is. Dat is dus niet zo. Ik snap best dat het een standaard procedure van verzekeringsmaatschappijen is om ook het verhaal van de eigen client af te wachten en dan pas een oordeel over de zaak te vellen.

In jouw geval maakt het verhaal van de tegenpartij niets uit, dus heb je er last van...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Bij een aanrijding waarbij er iemand geen voorrang verleende is de achterkant inderdaad van belang. Maar in mijn geval is er maar 1 verantwoordelijk, de tegenpartij. Ik zat niet eens in de auto en de auto stond gewoon geparkeerd waar hij hoorde staan :P

Ik heb inmiddels van mijn tussenpersoon een telefoonnummer, dossiernummer en naam gekregen, dus vanmiddag (niet te laat i.v.m. mogelijke vrijdagmiddag borrels) even bellen met de verzekering van de tegenpartij. Kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:36
Misschien wel erg kort door de bocht, maar waarom de dader (en niet zijn verzekeringsmaatschappij) schriftelijk aansprakelijk stellen voor de geleden schade? Kopie van het ingevulde schadeformulier en kopie van de reparatiefactuur erbij en een duidelijke termijn stellen waarin je verwacht het geld te ontvangen en op welke rekening.
Dat hij is verzekerd (en hoe) is in mijn ogen niet belangrijk voor jou. (Dat regelt de dader maar achteraf met zijn maatschappij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Question Mark schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:20:
Ik snap best dat het een standaard procedure van verzekeringsmaatschappijen is om ook het verhaal van de eigen client af te wachten en dan pas een oordeel over de zaak te vellen.

In jouw geval maakt het verhaal van de tegenpartij niets uit, dus heb je er last van...
Ik herhaal mezelf ook maar even. Het maakt in dit geval helemaal niet uit wie er schuldig is. Zijn eigen verzekering moet de getaxeerde schade gewoon uitkeren. Hij is immers All-risk verzekerd. Zijn eigen verzekering of tussenpersoon is laks in deze en PdeBie moet gewoon zijn centen krijgen.

De schuldvraag is alleen interessant of de schade van invloed is op de bonus-malus van de verzekering en voor het eventuele eigen risico.

[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 04-09-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
TravockMD schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:37:
Misschien wel erg kort door de bocht, maar waarom de dader (en niet zijn verzekeringsmaatschappij) schriftelijk aansprakelijk stellen voor de geleden schade? Kopie van het ingevulde schadeformulier en kopie van de reparatiefactuur erbij en een duidelijke termijn stellen waarin je verwacht het geld te ontvangen en op welke rekening.
Dat hij is verzekerd (en hoe) is in mijn ogen niet belangrijk voor jou. (Dat regelt de dader maar achteraf met zijn maatschappij)
Er is geen "achteraf", de verzekeraar van je tegenpartij neemt de schade automatisch over. Je hebt niets te maken met je tegenpartij, alleen met zijn verzekeraar.
En dat is maar goed ook, anders zou je grote problemen krijgen als je de pech hebt dat er een failliet persoon tegen je aan zou rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
BillSpaarbank schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:00:
[...]

Ik herhaal mezelf ook maar even. Het maakt in dit geval helemaal niet uit wie er schuldig is. Zijn eigen verzekering moet de getaxeerde schade gewoon uitkeren. Hij is immers All-risk verzekerd. Zijn eigen verzekering of tussenpersoon is laks in deze en PdeBie moet gewoon zijn centen krijgen.

De schuldvraag is alleen interessant of de schade van invloed is op de bonus-malus van de verzekering en voor het eventuele eigen risico.
Zojuist telefonisch contact gehad met mijn tussenpersoon.
De reden dat mijn verzekering niets uitbetaald (en dit hoor ik dus ook pas net) is dat ik een hogere eigen risico heb, omdat ik hem niet bij een aangesloten bedrijf wilde laten repareren. Dit hogere eigen risico bedrag bedraagt maar liefst € 650 en is daarmee hoger dan het schadebedrag.

Als ik bij een aangesloten bedrijf de boel had laten repareren, had ik geen eigen risico gehad en had de verzekering gelijk uitgekeerd.

Dus dat is de reden dat mijn verzekering niets uitkeert. Was het schadebedrag hoger geweest dan die € 650, had ik het deel hoger dan € 650 uitgekeerd gekregen en had ik later het eigen risico terug gekregen.

Ik ga straks bellen met de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij.

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 04-09-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ahh, dat verklaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dat verklaart inderdaad dat deel, maar nu is het dus nog afwachten wat de tegenpartij gaat zeggen.
Ik ben benieuwd.

-------

update:
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de verzekering van de tegenpartij.

Aanstaande maandag verstrijkt de laatste periode die ze hun cliënt hebben gegeven en zullen zij het dossier in behandeling nemen. Op mijn vraag hoe lang dit dan gaat duren kon mevrouw geen antwoord geven. Dit kon een dag duren, dit kon een week zijn, maar ze kon me (na overleg met de afdelingschef) wel beloven dat het maandag echt in behandeling zou worden genomen.

Op mijn vraag waarom het allemaal zo lang heeft moeten duren kreeg ik als antwoord dat zij dit verplicht zijn. Hun cliënt moet voldoende tijd krijgen om het schaderapport in te dienen. Het bericht van 24 augustus was het allerlaatste rappel wat ze hun cliënt hebben gestuurd. Ik heb aangegeven dat ik 3 maand wel een erg lange termijn vind, maar daar kwam geen zinvolle reactie op.

Daarop heb ik aangegeven dat ik het nog even rustig af zal wachten en dat ik volgende week reactie hoop te ontvangen van mijn verzekering (dan wel van mijn tussenpersoon). Hierna is het gesprek beëindigd.

Dus ik geef het dan nog maar eens een week. Ik had gehoopt het voor mijn vakantie allemaal af te kunnen wikkelen, maar dat zit er denk ik niet in.

[ Voor 84% gewijzigd door PdeBie op 04-09-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
Goed om te horen. Ik zou er echter wel gewoon dinsdag achteraan bellen, je weet maar nooit!
Ik hoop op een goede afloop, hoe hoog is het schadebedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Doet dat er toe? ;)

Het gaat mij serieus niet eens om het geld. Het gaat mij meer om het feit dat het zo tergend lang duurt.

Maar mijn telefoontje van vrijdag heeft geholpen. Een uur nadat ik heb gebeld kreeg ik een mailtje van mijn tussenpersoon dat het bedrag aankomende week naar mij wordt overgeboekt. En hoewel ze er verder geen excuses voor de lange doorlooptijd bij doen, is het volgens mij contactpersoon hierdoor wel duidelijk dat ze hiermee snel de zaak af willen ronden om eventuele verdere stappen voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
PdeBie schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:10:
[...]

Doet dat er toe? ;)

Het gaat mij serieus niet eens om het geld. Het gaat mij meer om het feit dat het zo tergend lang duurt.

Maar mijn telefoontje van vrijdag heeft geholpen. Een uur nadat ik heb gebeld kreeg ik een mailtje van mijn tussenpersoon dat het bedrag aankomende week naar mij wordt overgeboekt. En hoewel ze er verder geen excuses voor de lange doorlooptijd bij doen, is het volgens mij contactpersoon hierdoor wel duidelijk dat ze hiermee snel de zaak af willen ronden om eventuele verdere stappen voor te zijn.
Nee doet er niet toe, is het zo een rare vraag dan?

Ik kan me namelijk voorstellen dat bij een hogere schadebedrag de verzekeraar wellicht wilt kijken waar zij de schade eventueel kunnen verhalen voordat zij uitkeren. (ik zeg hiermee niet dat dit is gebeurd en/of dat dit ook daadwerkelijk meespeelt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ok, op die manier. :)

Het schadebedrag is dermate laag dat ik het niet snap dat ze er zo moeilijk lang om hebben gedaan. Gaat niet om honderden euro's. Daarom ook dat het mij niet eens om het geld gaat. Het gaat me meer om het principe.

Deze zaak heeft veel te lang geduurd. Maar goed, deze week komt er hopelijk een eind aan en wordt het bedrag overgeboekt. We wachten het rustig af.

[ Voor 24% gewijzigd door PdeBie op 06-09-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan me op zich nog wel voorstellen dat een verzekeraar graag ook het papiertje van hun verzekerde wil zien. Jij hebt nu het origineel ingeleverd, maar pas met de doordruk van hun verzekerde (de tegenpartij) weten ze zeker dat jij niks hebt veranderd op het schadeformulier of een nieuw formulier hebt ingevuld.

Wel een ontzettende lamzak die tegenpartij zeg. Als je na zo'n lange termijn nog niet eens hebt gereageerd op de verzoeken van je verzekeraar... WTF man :X Ben blij voor je dat het wachten bijna over is :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 19:17
Grrrrrene schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:45:
Ik kan me op zich nog wel voorstellen dat een verzekeraar graag ook het papiertje van hun verzekerde wil zien. Jij hebt nu het origineel ingeleverd, maar pas met de doordruk van hun verzekerde (de tegenpartij) weten ze zeker dat jij niks hebt veranderd op het schadeformulier of een nieuw formulier hebt ingevuld.

Wel een ontzettende lamzak die tegenpartij zeg. Als je na zo'n lange termijn nog niet eens hebt gereageerd op de verzoeken van je verzekeraar... WTF man :X Ben blij voor je dat het wachten bijna over is :)
Dit inderdaad ja. Geintje heb ik ook meegemaakt. Op de snelweg in net weer bewegende file opeens een vrachtwagen tegen mijn achterbumper.
Schadeformuliertje ingevuld, kop koffie over gedronken en later thuis de boel opgestuurd.

Krijg ik twee weken later een brief van de tegenverzekering, dat ze mij aansprakelijk stellen en een richtbedrag van reparatie van de voorbumper van de vrachtwagen (schatting ging al richting de 5k 8)7 ). Had die grappenmaker wat extra kruisjes aan mijn kant op z'n formuliertje gezet :D :
10: Veranderde van rijstrook,
11: Haalde in,
13: Ging linksaf.
Op mijn origineel stond gelukkig enkel het kruisje achter "botste op achterzijde", inclusief de som van het aantal kruisjes onderaan.

Toen ik dat terugstuurde was alles binnen 2 werkdagen alsnog geregeld. Ben benieuwd wat de verzekering overigens met de verzekerde heeft geregeld verder, heb daar nooit verder energie ingestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Grrrrrene schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:45:
Dat is inderdaad nog een optie.
Maar om dat nu 3 maanden te laten duren....

Afijn, het komt deze week allemaal goed hoop ik.

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 07-09-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
En het is gelukt! Verzekeringsgeld is ontvangen en heb een brief ontvangen van mijn tussenpersoon dat het dossier gesloten wordt.

Wat een gedoe is dit geweest zeg. Hoop het niet nog een keer mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

PdeBie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:37:
En het is gelukt! Verzekeringsgeld is ontvangen en heb een brief ontvangen van mijn tussenpersoon dat het dossier gesloten wordt.

Wat een gedoe is dit geweest zeg. Hoop het niet nog een keer mee te maken.
Ik zou wel even kijken naar een andere verzekering. Want bij een volgend ongeluk die eventueel jou schuld is betaal je dus wel 650 euro eigen risico om het bij die garage te laten maken.

Ik heb mijn auto bij Unive laten verzekeren omdat daar wel mijn garage tussen stond. Ik had hem eerst bij Inshared maar daar zou ik ook een verhoogd eigen risico hebben als ik de auto bij mijn garage wil laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja, dat is wel het plan ja. Heb namelijk nog een ander lopend dossier bij deze verzekering die net zo lastig is. Zodra die is afgehandeld ben ik er weg.
Pagina: 1