Alleen Windows op een Macbook?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFerox
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 13:50
Heey allemaal!

Ik gebruik al 2 jaar mijn macbook en ik zat er aan te denken om er windows op te zetten omdat ik dat fijner vindt werken.
Nu heb ik gevonden dat het kan via Bootcamp maar ik heb liever niet dat ik een applicatie moet opstarten voor windows.

Zou ik windows 10 op mijn macbook kunnen installeren zonder dat OS X op mijn macbook staat?
Ik heb gelezen dat Mac EFI gebruikt in plaats van BIOS en dat dit problemen zou kunnen veroorzaken maar ik heb ook weer gelezen dat het probleemloos kan gaan.

Alvast bedankt :)

*-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10 07:56
naar mijn weten kun je met bootcamp tijdens het opstarten kiezen welke os je wilt opstarten.
je hebt dus geen applicatie nodig om windows op te starten maar alleen om deze naast osx te installeren.

Los daarvan:

ik gebruik zelf nu 2 maanden OSX en wou in het begin ook Windows er naast.
Dat wil ik nu niet meer. Kwestie van wennen en even uitzoeken wat waar en hoe.

Waarom wil jij naar windows na 2 jaar? Is het voor jou niet handig om dan een Windows machine te kopen?

[ Voor 41% gewijzigd door oyay op 02-09-2015 10:28 ]

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:30
Bootcamp is puur een tool die er voor zorgt dat windows correct geïnstalleerd word naast osx en de correcte drivers onder windows geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFerox
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 13:50
oyay schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:26:
naar mijn weten kun je met bootcamp tijdens het opstarten kiezen welke os je wilt opstarten.
je hebt dus geen applicatie nodig om windows op te starten maar alleen om deze naast osx te installeren.

Los daarvan:

ik gebruik zelf nu 2 maanden OSX en wou in het begin ook Windows er naast.
Dat wil ik nu niet meer. Kwestie van wennen en even uitzoeken wat waar en hoe.

Waarom wil jij naar windows na 2 jaar? Is het voor jou niet handig om dan een Windows machine te kopen?
Ik heb er liever windows op omdat ik het uiterlijk wel mooi vindt maar het is vooral handig voor mijn school omdat het zo licht is. Ik kan hem in mijn tas doen en er geen last van hebben. Ik ben al flink gewend aan OS X maar Windows blijft toch mijn voorkeur in OS.

Ik zou dus eigenlijk OS X op een kleine partitie moeten zetten en de rest voor windows laten?

*-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
DeFerox schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:54:
[...]

Ik heb er liever windows op omdat ik het uiterlijk wel mooi vindt maar het is vooral handig voor mijn school omdat het zo licht is. Ik kan hem in mijn tas doen en er geen last van hebben. Ik ben al flink gewend aan OS X maar Windows blijft toch mijn voorkeur in OS.

Ik zou dus eigenlijk OS X op een kleine partitie moeten zetten en de rest voor windows laten?
Yup, of helemaal voor windows gaan op een mooie MAC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:53
Met Boot Camp kun je naast je OSX installatie Windows op je Mac draaien. Met behulp van de Boot Camp Assistant kun je dit allemaal regelen. Door bij de instellingen te kiezen voor de startup disk waar Windows op staat kun je de Macbook altijd laten opstarten met Windows.

Volgens mij is het niet mogelijk om zonder OSX Windows op je machine te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Volgens mij is het niet mogelijk om zonder OSX Windows op je machine te krijgen.
jawel hoor. Geen probleem. Dat kan al jaren. Gewoon CD erin, alle schijven wissen en hop installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
supersnathan94 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:31:
[...]

jawel hoor. Geen probleem. Dat kan al jaren. Gewoon CD erin, alle schijven wissen en hop installeren.
DVD denk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:06

Nogne

>.<

DeFerox schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:54:
[...]
Ik heb zelf Windows 10 in Bootcamp draaien (250gb Mac OS X en 250gb Windows 10). En Windows 10 vind ik nou niet bepaald lichter draaien op mijn Macbook. Accu gaat veel sneller leeg, en de laptop word veel warmer.

Ik vind een dualboot zelf wel handig want voor school/werk gebruik ik Windows en mijn privé dingen doe ik weer met Mac OS X.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
@yayo, zelfde verschil ;)

@Nogne. Heeft jouw macbook een dedicated GPU? Want windows icm bootcamp kan dan geen gebruik maken van de IGP en dan trek je dus standaard veel meer stroom. Ik weet niet hoe dit gaat als Windows je enige operating system is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:53
Nogne schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:35:
[...]

Ik heb zelf Windows 10 in Bootcamp draaien (250gb Mac OS X en 250gb Windows 10). En Windows 10 vind ik nou niet bepaald lichter draaien op mijn Macbook. Accu gaat veel sneller leeg, en de laptop word veel warmer.

Ik vind een dualboot zelf wel handig want voor school/werk gebruik ik Windows en mijn privé dingen doe ik weer met Mac OS X.
Volgens mij bedoelde TS dat de Macbook lekker licht is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:06

Nogne

>.<

supersnathan94 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:01:
@yayo, zelfde verschil ;)

@Nogne. Heeft jouw macbook een dedicated GPU? Want windows icm bootcamp kan dan geen gebruik maken van de IGP en dan trek je dus standaard veel meer stroom. Ik weet niet hoe dit gaat als Windows je enige operating system is.
Ja mijn Macbook heeft een dedicated GPU, dit wist ik dus helemaal niet. Wel logisch dat mijn accu dan veel sneller gaat O-)
asterisk schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:59:
[...]
Volgens mij bedoelde TS dat de Macbook lekker licht is... ;)
Je hebt helemaal gelijk |:(

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Wellicht kan je beter via de V&A op zoek naar iemand met een mooie ultrabook die deze persoon zou willen ruilen voor een Macbook. Dan draai je Windows net even meer 'native' en hoeft bv Windows niet rekening te houden met de dubbele GPU.

Macbooks houden hun waarde goed, dus je moet er nog zeker wat geld voor kunnen krijgen of iemand kunnen overhalen te ruilen.

Je kan ook er voor kiezen Windows op je Macbook zetten, maar ik geloof dat je dan toch weer geneuzel heb met wat drivers en dat de accu dan toch minder lang mee gaat, terwijl bv een Sony of Asus ultrabook wat meer gemaakt zijn voor zuinig windows gebruik.

Ik draai zelf Windows in een VM op mijn Macbook voor developing doeleinden, misschien kan je dat eerst ook nog even een paar weekjes proberen voordat je de overstap doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Edwin88 op 02-09-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:50
Draai zelf ook Windows 10 op mijn MBPr 2015 via bootcamp. Werkt perfect!
Accuduur is wellicht ietsjes minder als in OSX maar is nog steeds meer dan de gemiddelde laptop.
Je zou alle, niet standaard, apps kunnen verwijderen in OSX en je bootcamp partitie dan zo groot mogelijk maken.
In Windows, na het installeren van de drivers, kan je vervolgens aangeven waar hij standaard in moet opstarten :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Zou de Macbook verkopen aan een liefhebber en een lichte laptop nemen met Windows 10 erop, hou je nog geld over.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
in 2012 ja. Inmiddels zitten de andere fabrikanten echt niet stil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven al gezegd, probeer ergens een goede ultrabook te ruilen voor je Macbook. Dan heb je gewoon een machine die er voor gemaakt is om Windows te draaien, en hoe je het ook wendt of keert, een windows machine zal bijna altijd beter windows draaien dan een Mac. Kijk misschien voor een mooie Zenbook (ux305fa bijvoorbeeld)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zou 'm verkopen en een Surface Pro 2/3 kopen. Veel mobieler, en een beste lading performance.

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1