Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Simpele laptop als minecraft thuis server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

Inzetten als Minecraft server voor thuis gebruik met een paar personen.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? 3 Persoons Minecraft server voor kids

Wat is je budget? 200 / 250 Euro

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

200 tot 250 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Nee

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Geen voorkeur

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

pricewatch: Lenovo IdeaPad S21e-20

Is deze Lenovo S21 toereikend ?
Het gaat om 3 personen, alleen standaard Minecraft
zonder mods en dergelijke. Of moet ik naar echt iets zwaarders kijken.

Ik wil graag het systeem/laptop nieuw aanschaffen. 2de hands
aanbieding/aanraders daar heb ik helaas niets aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 09:31 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom een laptop en geen desktop :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:11
Laptop is over het algemeen zuiniger, vooral 2e hands. En het staat minder in de weg natuurlijk.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 08:46
Ik lees her en der dat ze de nieuwe pi ook als minecraft server gebruiken.
Is deze te licht hiervoor?

Heb nooit minecraft gespeeld maar zoals ik zie zal het geen zwaar spel zijn :)

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:31
Is een Raspberry Pi 2 geen optie voor je?
http://www.stuffaboutcode...i-2-minecraft-server.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pi B+ gehad, en met survival had die best wel last van lag.

Dus in een Raspberry PI 2 niet zoveel vertrouwen.

Tevens worden de mogelijkheden van
Minecraft daarvoor zeer beperkt.

Oa; geen nether, geen end, kleinere wereld, geen vijanden.

In creative modus is alles lichter, maar die modus die spelen ze hier niet.
De filmpjes op youtube zijn allemaal in creative mode.

.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:46:
Ik heb een Pi B+ gehad, en met survival had die best wel last van lag.

Dus in een Raspberry PI 2 niet zoveel vertrouwen.

Tevens worden de mogelijkheden van
Minecraft daarvoor zeer beperkt.

Oa; geen nether, geen end, kleinere wereld, geen vijanden.

In creative modus is alles lichter, maar die modus die spelen ze hier niet.
De filmpjes op youtube zijn allemaal in creative mode.

.
Weet je zeker dat die restricties ook op de Pi2 zitten? Die is namelijk echt wel een stuk krachtiger dan de Pi1, ik draai er zelf alleen maar kodi op maar het verschil tussen 1 en 2 is echt een verademing.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik lees dezelfde problemen met de pi2 als met de pi b/b+. Dus durf daar niet op te gokken.

Verder helaas geen info kunnen vinden of de Pi2 wel of niet in de nether e.d kan.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50
chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:02:
[...]

Laptop is over het algemeen zuiniger, vooral 2e hands. En het staat minder in de weg natuurlijk.
Een NUC?

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:14
I was only able to test with up to 3 players but it worked well under those conditions.
Denk dat die Raspberry Pi 2 zeker het proberen waard is. Aangezien je toch maar met maximaal 3 personen wil gaan spelen. Mocht het niks zijn gooi je hem op V&A. Over het algemeen gaan die dingen als warme broodjes.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:47
Zoals al gevraagd, waarom een laptop? Chaoscontrol roept wel iets, maar dat wil niet zeggen dat dat ook jouw argumenten zijn :)

Als 2e-hands een optie is: V&A aangeboden: Dell Optiplex 9010 SFF met Core i5-3570, 8GB RAM (3,4 GHz) (niet mijn advertentie)? Een i5 is behoorlijk zuinig en snel genoeg om zonder lag te spelen (tenzij je BC quarries en pumps gaat gebruiken, met TNT en nukes gaat spelen etc, maar dat zorgt op alle servers voor lag :P ). Tevens is zo'n SFF behoorlijk klein en licht, en het gaat niet stuk als je er iets zwaars bovenop zet :+

Wil je per se een laptop dan kom je zon beetje uit op de volgende lijst: http://tweakers.net/categ...o7GpMbaadeU8jXNxk14OG9_wE

Die Toshiba en die Acer zijn beiden ruimschoots in staat een MC-server te runnen, maar je betaalt mijns inziens wel voor het feit dat het een laptop is, waarbij je bij die Dell Optiplex nog geld overhoudt voor een SSD bijvoorbeeld :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik snap de keuze voor een laptop, maar ik ben het met Paul eens: Geef een klein beetje ruimtebesparing op voor een PC waarbij je niet tegen de limieten aan zult lopen die je met een laptop nog steeds tegenkomt: Beperkte processorkracht, moeilijk upgradebaar, etc.

Als je het systeempje dat Paul voorstelt één keertje goed configureert, kan ie ergens waar je een stopcontact en netwerkaansluiting hebt in de hoek weggedrukt worden, kun je m via RDP or SSH beheren, en heb je véél meer kracht tot je beschikking. Je kunt m naast minecraft dan ook inzetten als NAS/Webserver/rommelbak/etc, en binnen minecraft ruim aan de gang met mods en addons.

Verwijderd

Topicstarter
Heb helaas slechte ervaringen met 2dehands (er was altijd wel iets mee) Daarom heb ik die keuze geschrapt.

De Toshiba en Acer zijn bijna gelijk aan de Lenovo. Wel een voordeel tegenover de Lenovo is dat de Toshiba en Acer upgradebaar zijn.

Verder hoeft er met het systeem niet gerommeld ed te worden. We downloaden hier niet.

Er word hier Minecraft Vanilla gespeeld (dus zonder mods e.d) Dus verwacht niet dat het mega
zwaar moet zijn.

De Intel Nuc met N28.. Cpu is net zo zwaar als die laptops.

Echter kan helaas helemaal niets vinden of je tegenwoordig wel met de PI 2 alles kan zoals in de
nether enz.. want dat is belangrijk. Mocht dit allemaal wel stabiel kunnen dan is het natuurlijk een
makkelijke keuze!

Het energie zuinige is niet echt een pre aangezien het systeem alleen aanstaat als er gespeeld gaat worden. Ruimte wel een laptop kan ik overal neerzetten, tevens ook zo opruimen.

Alvast dankt voor het meedenken,

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 12:48 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC5PPYH€ 178,50€ 178,50
1Crucial CT51264BF160BJ€ 19,51€ 19,51
1Crucial BX100 120GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,96

Dit iets? Ik weet niet of Minecraft goed kan profiteren van een quad core CPU maar anders is het een zeer goede keuze met betrekking tot performance per liter.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik ga die eens bekijken.. Volgensmij is het echt helemaal single core, maar zal dit eens opzoeken.

Ik kan van iemand nog een Acer Veritron N282G krijgen (lenen), daar zit een Atom D525 in met Nvidia Ion,
4GB Ran, 160GB Harddisk, Gigabit Ethernet. Maar weet niet of dit toereikend gaat zijn voor 3 spelers.
Dit apparaat kost me nudus niets, iemand een idee of ik deze eens moet proberen ?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 16:11 . Reden: edit ]

Verwijderd

Topicstarter
Na wat heen en weer mailen met een "tweaker" die een Pi2 heeft, besloten om toch voor een Pi2 te gaan.
Bevindingen laat ik hier zsm weten.

Helaas toch net niet wat ik wilde, :( staat nu op V&A.
Heb de Atom D525 opgehaald , daar een 16GB SSD ingezet en MineOS opgezet icm
met spigot 1.8.8 en moet zeggen dat dat zeer goed draaid. :)

Bleek achter een Pi B te zijn (helaas opgelicht op mp) Net maar een pi 2 besteld bij sos.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 08:21 ]

Pagina: 1