Heel goedkope memory koeling kun je gewoon kopen bij elke bouwmarkt. Koop een U-profiel van 10 bij 10 bij 1,25mm en zaag dit op de juiste lengte af.. En klaar zijn je koelblokjes! Dit kun je prima monteren op bijv. je PLL chip, op je DIMM's of op je videokaart. Kost maar een paar gulden en Werkt in de meeste gevallen al voldoende!
Tis inderdaad alleen even voor de info... Misschien hebben mensen er wat aan.
| | hoogte 1 cm
| |
---
1cm
1,25mm dik
| | hoogte 1 cm
| |
---
1cm
1,25mm dik
is het niet zo dat die kant die je op je chipies plakt/lijkt/schroeft zeer glad moet zijn?
maar dat neemt niet weg dat het een cheape oplossing is. likje verf eroverheen en maar kwijelen voor dat raampje
maar dat neemt niet weg dat het een cheape oplossing is. likje verf eroverheen en maar kwijelen voor dat raampje
Voor die 5 gulde en een beetje voor een meter kun je natuurlijk niet teveel verwachten. Zo'n koelribje is natuurlijk nog altijd beter dan geen ribje... Leek me eigenlijk vanzelfsprekend dat je er natuurlijk wel wat pasta + klein beetj lijm op de hoeken, er tussen moet smeren. Of je kunt het monteren met warmte geleidende lijm.
Zelf heb ik net nog een stukje op mijn PLL chip gezet, en vastgeplakt aan de hoekje met houtlijm! (Tja, ik had niks anders meer...)
Zelf heb ik net nog een stukje op mijn PLL chip gezet, en vastgeplakt aan de hoekje met houtlijm! (Tja, ik had niks anders meer...)
hmmm.. zo'n stripie heeft niet erg veel contact opervlak hoor.. (dus ook niet echt veel warmte verlies).. kan je denk ik beter bij de conrad wat goedkope (restpartijen) koelribjes kopen en wat hitte geleidende kleef pasta.. dan weet je teminste zeker dat het goed is.. het halve werk doen we het niet voor he
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Verwijderd
Misschien niet onbelangrijk, van welk materiaal?Op dinsdag 19 juni 2001 00:56 schreef TheMachine het volgende:
Koop een U-profiel van 10 bij 10 bij 1,25mm en zaag dit op de juiste lengte af.. En klaar zijn je koelblokjes!
Aluminium neem ik aan? of zilver?
GrapjasOp dinsdag 19 juni 2001 09:21 schreef MrK het volgende:
[..]
Misschien niet onbelangrijk, van welk materiaal?
Aluminium neem ik aan? of zilver?
dr staat toch voor een paar gulden...
Pagina: 1