Ik probeer met rsync het eea te syncen, en ik merk zojuist dat een grote file kopiëren gaat erg traag. Een normale copy gaat op harddisksnelheid, maar via rsync kom ik niet verder dan 4MB/s. Dat is niet normaal.
Veelvoorkomende oorzaken zijn:
1) Netwerksnelheid - dit kan het issue niet zijn, omdat het gaat om syncen tussen twee lokale filesystems
2) Fragmentatie - dat is het niet, en dan nog, daar wordt het niet zó traag van
3) Veel files - nietus, het is één file
4) CPU maxed out - nope, de cpu zit tijdens het kopiëren zo ongeveer te slapen
De sender kan met gemak 500MB/s lezen, en de receiver kan zeker wel 100MB/s schrijven, en wrs nog wel meer. 4MB/s is echt te zot voor woorden. 50MB/s zou ik nog wel slikken, er is dan wel wat aan de hand, maar met 4MB/s is er echt iets heel erg kapot, lijkt me. De task manager geeft dit getal ook aan, dus het is ook niet dat rsync de file eerst 27 keer ergens heen kopiëert.
Commando dat ik gebruik:
rsync --version zegt:
Al wat zitten proberen:
--outbuf=N/L/B geprobeerd, maar geen verschil
--protocol=30/29 geprobeerd, geen verschil
--no-checksums geprobeerd, geen verschil
Hoe krijg ik rsync nou op een wat normalere snelheid?
Ik gebruik trouwens cygwin64, en in de fstab heb ik de noacl optie toegevoegd om verminking van de Windows ACL te stoppen. Maar voor de rest is het standaard. En helemaal up-to-date.
Veelvoorkomende oorzaken zijn:
1) Netwerksnelheid - dit kan het issue niet zijn, omdat het gaat om syncen tussen twee lokale filesystems
2) Fragmentatie - dat is het niet, en dan nog, daar wordt het niet zó traag van
3) Veel files - nietus, het is één file
4) CPU maxed out - nope, de cpu zit tijdens het kopiëren zo ongeveer te slapen
De sender kan met gemak 500MB/s lezen, en de receiver kan zeker wel 100MB/s schrijven, en wrs nog wel meer. 4MB/s is echt te zot voor woorden. 50MB/s zou ik nog wel slikken, er is dan wel wat aan de hand, maar met 4MB/s is er echt iets heel erg kapot, lijkt me. De task manager geeft dit getal ook aan, dus het is ook niet dat rsync de file eerst 27 keer ergens heen kopiëert.
Commando dat ik gebruik:
code:
1
| rsync -vv -u -t --inplace --progress --whole-file <sender> <receiver> |
rsync --version zegt:
code:
1
| rsync version 3.1.0 protocol version 31 |
Al wat zitten proberen:
--outbuf=N/L/B geprobeerd, maar geen verschil
--protocol=30/29 geprobeerd, geen verschil
--no-checksums geprobeerd, geen verschil
Hoe krijg ik rsync nou op een wat normalere snelheid?
Ik gebruik trouwens cygwin64, en in de fstab heb ik de noacl optie toegevoegd om verminking van de Windows ACL te stoppen. Maar voor de rest is het standaard. En helemaal up-to-date.
日本!🎌