Compact Skylake gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:27
Hieronder een lijstje van de huidige setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VX24AH Zwart€ 287,-€ 287,-
1Logitech X-230€ 0,-€ 0,-
1Asus X53SD-SX197V€ 0,-€ 0,-
1Ducky Zero DK2108 (Cherry Brown)€ 89,90€ 89,90
1Zowie ZA13€ 59,50€ 59,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 436,40

Het is de bedoeling dat de laptop wordt vervangen voor een klein gamesysteem, de ruimte die ik heb is beperkt. De laptop functioneert verder uitstekend, dus deze houd ik gewoon. Ik heb nog nooit eerder zelf een pc gebouwd, maar ik heb de laatste tijd al wat rondgekeken en het lijkt me niet al te lastig om het zelf te doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, browsen en mailen. Verder wat werken in andere lichte programma's. Af en toe gebruik ik Photoshop en ik ben van plan om af en toe wat video's te bewerken. Verder zal er af en toe een virtuele machine worden gebruikt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal rond de €1450. Als er met een beetje meer een grote prestatiewinst te bereiken valt wil ik daar ook over nadenken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie bovenstaande tabel. Ik ben tevreden met alle randapparatuur die ik heb, er is voor mij geen reden om het te vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, moederbord, processor, SSD, HDD, RAM, voeding, koeling. Eigenlijk alles dus. ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia. Als er een goede reden is om voor andere merken te kiezen ben ik over te halen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet zo compact mogelijk blijven, maar tegelijkertijd ook krachtig en relatief stil. Daarnaast moet het geen 'bij elkaar geraapt zooitje' worden. Het is toch iets waar ik dagelijks tegenaan zal kijken.

Ga je overklokken?
Niet direct, maar op een later moment (na een aantal weken/maanden) ben ik het wel van plan. Het verschil met een niet-overklokbaar systeem is ongeveer €100, voor mij niet genoeg om overklokken achterwege te laten.

Wat verwacht je van ons?
Ik weet dat hier ontzettend veel kennis aanwezig is. Jullie zullen waarschijnlijk nadenken over zaken waarover ik totaal niet heb nagedacht. Hieronder laat ik een wenslijstje zien, ik zou hier graag op- of aanmerkingen op zien.

En dan het lijstje dat ik heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 247,51€ 247,51
1Asus Z170I Pro Gaming€ 162,55€ 162,55
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 353,85€ 353,85
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Corsair Obsidian 250D€ 90,79€ 90,79
1be quiet! Dark Rock TF€ 73,-€ 73,-
1Corsair AF120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 28,75€ 28,75
1Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm€ 19,14€ 19,14
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,-€ 107,-
1Corsair RM550€ 100,-€ 100,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 159,90€ 159,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.390,44

Het lijkt me krachtig genoeg voor gamen op 1440p en de overige dingen die ik wil gaan doen. De 970 wordt volgend jaar vervangen door zijn opvolger, ik ga nu geen geld investeren in den kaart die volgend jaar wordt ingehaald door een veel goedkopere. De 970 zal waarschijnlijk voor een mooi bedrag te verkopen zijn. :)

Alle ventilatoren heb ik gekozen met het oog op geluidsreductie, daarom zo'n grote koeler en extra fans.

[ Voor 25% gewijzigd door Uffeltje op 22-10-2015 19:54 ]

YouTube

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 11:48

psy

Ik ben aan het wachten op datzelfde moederbord voor mijn nieuwe pc...daadoor kwam ik op jouw topic :)
Zelfde keuze, dus moederbord, de cpu, en de videokaart.

Persoonlijk wil ik een Fractal Design 304 case; deze is iets goedkoper en deze heeft helemaal geen 5,25 inch mogelijkheid maar dat zou bij jou ook niks uitmaken. Ook heeft deze Fractal een goede airflow.

Zelf zou ik eerst de casefan's uitproberen voor je ze meteen al gaat vervangen.

De cpu koeler vind ik wat prijzig. Zelf heb ik mij daar nog niet in verdiept trouwens maar heb je ook alternatieven overwogen?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Uffeltje
Ik heb inderdaad ook naar de 304 gekeken, maar de 250D is naar mijn mening mooier.

De casefans kan ik inderdaad nog even laten zitten, dat scheelt weer €50. Als ze niet stil genoeg zijn kan ik ze altijd nog wisselen.

Ik heb verschillende koelers bekeken. Waterkoeling is mij te duur (en af en toe luidruchtig, bijv. de H100i) maar de veel goedkopere setjes hebben minder koelprestaties terwijl ze meer geluid maken. Deze koelt erg goed en is tegelijkertijd relatief stil. Dat hij helemaal zwart is maakt het ook wat mooier binnen de kast.

YouTube

• Uffeltje
Een klein schopje.

Zijn er verder nog tips of is het verder allemaal in orde? :) Heeft iemand bijvoorbeeld al een positieve of negatieve ervaring met bepaalde componenten?

[ Voor 35% gewijzigd door Uffeltje op 05-09-2015 18:17 ]

YouTube

• Uffeltje
Nog een schopje. Ik heb het MSI-bordje vervangen door een ASUS-bordje, die biedt wat meer.

Iemand nog tips voordat ik het volgende week daadwerkelijk aan ga schaffen. Tips voor het bouwen zijn ook altijd welkom. 8)

YouTube

Verwijderd

Er is nu de pricewatch: Corsair RM550x, die is intern wat beter dan de RM550 en ook wat goedkoper.

• Uffeltje
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:07:
Er is nu de pricewatch: Corsair RM550x, die is intern wat beter dan de RM550 en ook wat goedkoper.
Ik zag hem laatst voorbij komen inderdaad. Het nadeel is wel dat er minder kabels bijzitten en dat ze ook gruwelijk lelijk zijn. :P De kabels van de RM550 zijn wat uitgebreider en zien er een stuk strakker uit zonder het omhulsel eromheen. Het zijn beide goede voedingen, het ontloopt elkaar niet veel.

Als ik niet zo kieskeurig zou zijn geweest had ik hem zeker gekozen, prima tip.

[ Voor 11% gewijzigd door Uffeltje op 23-10-2015 14:54 ]

YouTube

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 15:31
Dat gaat niet passen. De Corsair Obsidian 250D geeft aan dat de CPU koeler maximum hoogte 95mm mag zijn, terwijl de be quiet! Dark Rock TF 131mm hoog is.

Een goede 450W (modulaire) voeding is eigenlijk al voldoende, tenzij je voor SLI gaat. MSI adviseert 500W.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic G-series 550 watt€ 79,90€ 79,90
Importeer productenTotaal€ 79,90

• Uffeltje
Gelukkig heb ik geen discdrive nodig, dan het stuk metaal waar die inhangt eruit en ontstaat er 140+mm ruimte. :)

En als ik de rm450 neem scheelt dat 5 euro. :+ Dat beetje extra vermogen kan geen kwaad, ondanks dat ik het nu niet gebruik. Misschien in de toekomst. Zal de ventilator over het algemeen ook minder hard draaien als ik een krachtigere voeding minder zwaar belast, of is dat een verkeerde gedachtegang?

[ Voor 61% gewijzigd door Uffeltje op 23-10-2015 15:54 ]

YouTube

Verwijderd

Uffeltje schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:51:
Gelukkig heb ik geen discdrive nodig, dan het stuk metaal waar die inhangt eruit en ontstaat er 140+mm ruimte. :)

En als ik de rm450 neem scheelt dat 5 euro. :+ Dat beetje extra vermogen kan geen kwaad, ondanks dat ik het nu niet gebruik. Misschien in de toekomst. Zal de ventilator over het algemeen ook minder hard draaien als ik een krachtigere voeding minder zwaar belast, of is dat een verkeerde gedachtegang?
Sterker nog, tot 50% belasting is een RM passief gekoeld dus draait er helemaal niets. Onder maximum load zijn ze trouwens ook nog oorverdovend stil. Neem je een RM650 dan zou in jou systeem, ook met overklok, de ventilator van de voeding nooit gaan draaien.
Pagina: 1