Toon posts:

Alleen tv geluid via media server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een aantal dagen ben ik in bezit van de pioneer vsx-924. Prima ding. Alleen heb ik één probleempje met mijn tv ( samsung ) deze heeft geen digital out of RCA ingang. Enkel koptelefoon. Wel 2x hdmi maar deze ondersteunen geen audio voor zo ver ik weet. Nu heb ik als noodoplossing een 3.5mm jack naar rca (rood,wit) kabel. De 3,5mm zit in de headphone jack en de rood, wit kabel in mijn versterker op het media server kanaal.

Nu raad je het al, als ik mijn receiver op TV zet ( waar normaal digital out ) voor gebruikt wordt heb ik dus geen geluid. Wanneer heb ik wel geluid? Natuurlijk via de media server.

Nu vroeg ik mij af of er een manier is waarop mijn receiver wel op TV kan staan ipv media server en geluid over de boxen (2) geeft. Is er iets van een adapter ?

Het irritante nu is dat mijn receiver na verloop van tijd uitspringt ( slaapstand staat op off? ) wat ik ook niet begrijp. En nog erger ik moet eerst spotify connecten via de pioneer app dan heb ik geluid en dan komt het geluid van de tv pas. Als ik media server selecteer alleen met de tv aan komt er geen eens geluid.

Nu koop ik binnenkort ook een digitale tv ontvanger wellicht dat hier een uitgang opzit waardoor mijn geluid wel aanwezig is op het kanaal TV?

In het kort:
Wil kanaal tv met tv geluid.
Wil dat de receiver niet uitspringt ( terwijl slaapstand op: off staat )

Benieuwd naar jullie ervaring , hoor het graag!

Mvg

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-01 23:29

Audione0

Strijdt der titanen

Welke tv heb je precies? HDMI moet gewoon geluid geven en accepteren. Heeft je tv "arc"?

Heb je een mediabox van een provider. Via welke aanbieder kijk je tv? Ziggo, kpn etc? Hoe heb je dit kastje aangesloten? Eerst op de receiver en vanaf de receiver naar de tv? Misschien is je HDMi kabel niet helemaal goed meer?

Iets meer info graag :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:52

FCC

En als je die rca aansluit op analog in 1? Die is asignable dus misschien kan je die aan TV toewijzen. (Ik heb alleen een plaatje van de receiver bekeken hoor, verder geen extra info gezocht ;))

Waar een wil is, is een stopcontact....

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom gaat het geluid van je tv naar je versterker? Al je media apparaten, waaronder ook setup boxen, op je versterker aansluiten en dan een enkele kabel van versterker naar tv voor het beeld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07-2025
En hoe ga je dan het geluid van je TV programma's horen over je receiver als je een CI+ module hebt in plaats van een setupbox?

Verstandiger is om te kijken naar de HDMI aansluiting op je TV of deze ARC ondersteund. Ik mis in het verhaal het type TV helaas. Soms zit deze bij Samsung op HDMI2 (ARC) en niet op HDMI1 (DVI).

Andere simpele oplossing is een 3.5 jack/RCA splitter.

[ Voor 6% gewijzigd door renedis op 02-09-2015 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om model: ue40d5003. Heb nu een 3,5mm jack in de koptelefoon ingang naar rca achterin de versterker. Maar de versterker herkent dit dus niet als TV...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

renedis schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:03:
En hoe ga je dan het geluid van je tv programma's horen over je versterker als je een CI+ module hebt in plaats van een setupbox?
Dat is een uitzonderingsmogelijkheid inderdaad. Maar volgens mij komt dat niet heel vaak voor. Daarnaast koopt hij binnenkort een ontvanger, dan kan hij alles via de versterker laten lopen.

Dit type ondersteund, voor zover ik kan vinden, geen ARC. Dat gaat helaas geen optie zijn.

Waarom moet trouwens de versterker uberhaupt op 'TV' staan? Wat voegt dat toe?

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 02-09-2015 15:29 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn 2 yamaha boxen op de versterker aangesloten zijn. En ik geluid van tv over de boxen wil? Maar ook als ik spotify connect wil het via de versterker kan?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan voldoet het media server kanaal toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ja correct maar ik wil graag als ik op mijn afstandsbediening TV klik dat er ook geluid komt. Nu moet ik dus voor TV mediaserver aanklikken... Hou ze liever gescheiden.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik aan het kijken voor een digitale tv decoder. Wat is de beste optie voor mij ivm de onhandige aansluitingen op mijn tv? Want als ik het goed begrijp gaat dan het geluid van de decoder naar de versterker en plug ik in de decoder alleen een hdmi in de tv??

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Decoder met HDMI op de versterker en dan weer HDMI naar de tv.

Verwijderd

Topicstarter
:) Oké en dan moet het dus inclusief geluid zijn ookal ondersteunt mijn tv geen ARC ?

Heb deze in gedachte zit iig HDMI op:

http://www.tvstore.nl/pro...95#product_specifications

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 20:21 ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-01 23:29

Audione0

Strijdt der titanen

HDMI ARC is bijvoorbeeld handig als jij een tv hebt die een insteekkaart snapt en het geluid vanaf de tv naar de receiver stuurt (ARC betekend Audio Return Channel)

Als jij een aparte decoder gaat gebruiken heb je geen ARC nodig omdat het plaatje zoals Tsurany aangeeft dan in werking gaat.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Pagina: 1