Geanimeerde HTML5-banners via Google Adwords

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 11:23
Op het werk proberen we over te schakelen naar geanimeerde HTML5-banners. Momenteel zitten we in een testfase met Adobe Edge Animate als tool. Maar daar stoten we aan het probleem dat we de bestandsgrootte niet klein genoeg krijgen voor Adwords.

De grootste boosdoener zijn de scripts die de animatie mogelijk maken. Je kan die ofwel embedden in de zip, ofwel extern laten hosten door Adobe zelf. Bij het eerste zorg je ervoor dat de bestandsgrootte te groot is en bij het tweede geraakt het niet door het controleproces van Google want het is niet toegelaten om scripts extern te hosten, buiten Google zelf.

Daarom dat ik aan het twijfelen ben om toch opnieuw Flash boven te halen als animatietool. Daar is het perfect mogelijk om swf met AS3 om te zetten in html5 en bovendien de scripts te laten hosten door Google. Google Webdesigner is momenteel niet echt een optie, gezien het nog in betafase zit. De integratie van Flash met bvb illustrator is een pak beter dan bvb Edge.

Daarom vraag ik mij af hoe jullie geanimeerde banners aanmaken voor web, rekening houdende met html5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 11:23
echt niemand? Dat kan toch bijna niet dat niemand iets meer weet over de materie van html5 en banners?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het een optie om de bijbehorende libs te strippen tot wat je echt nodig hebt?
Is wel wat werk.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik kan je in ieder geval vertellen dat Flash output een no-go is omdat dit niet meer werkt goed in Chrome, maar misschien heeft Adobe bij Flash beter nagedacht over kleine html5 output. Daarnaast geld de limiet van 150KB niet als je zelf biedt (of laat bieden) op de DoubleClick Ad Exchange, waar Adwords ook op biedt. In dat geval is het alleen een aanbeveling. Ik werk nu aan een project bij een partij die daar zelf op biedt, maar dit probleem hebben ze daar dus niet.. Echter, dat is alleen weggelegd bij grotere volumes, anders lijkt mij GWD toch echt de oplossing hier.

Of wellicht is er post-processing mogelijk op de HTML5 output, afhankelijk van waar de grootte vandaan komt (scripts, plaatjes, evt geluid, enz).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-10 00:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Beweegt het als .gif of is het een animatie die geschreven wordt in Java(script)?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebben
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:28

Sebben

https://pixelpet.io

Ik werk zelf met bannerwise, die hebben een eigen animationlibrary op basis van css die superklein is. Ik vind het zelf de beste optie voor html5 banners. De mogelijkheden zijn iets beperkter ten opzichte van flash of edge, maar de output is strak en altijd goed voor het platform waarvoor je werkt omdat ze gewoon die templates er allemaal in hebben. Ik kan wel even een pagina maken met wat banners die ik gemaakt heb, als je nieuwsgierig bent.

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Pagina: 1