Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorhel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:36
Hallo allemaal.

Ik probeer met een Mikrotik mAP-2N een mobiele verbinding op te zetten in twee verschillende ruimtes waar allebei een node van een mesh netwerk hangt. Nu kan ik in RouterboardOS alleen maar verbinding maken met 1 node tegelijkertijd (mac-adres). Weet iemand hoe ik hem zo in kan stellen dat hij vanzelf naar de andere node springt als je verplaatst? Zoals mesh bedoeld is zeg maar...

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Zelfde SSID? De Routerboard weet in ieder geval niet wanneer je hem fysiek verplaatst, dus je zult het met signaalsterkte moeten doen...

Stel een RSSI threshold in op de APs of je Routerboard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorhel
Het Ssid is hetzelfde. Als ik met mijn laptop rondloop blijft het ook werken. Het probleem is dat de routerboard verbinding maakt met een node op zich (mac adres) en een laptop met het netwerk(Ssid). Volgens mij zorgt het Ap ervoor via welke node de verbinding loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ga je rondlopen met een Mikrotik? Is de laptop niet goed genoeg om de verbinding te leggen? Je zegt zelf, dat de laptop het keurig doet (dat selecteren van een nieuwe node).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorhel
Ik heb een apparaat waar geen WiFi ingebouwd zit. De lanport van de Mikrotik sluit ik hierop aan zodat het apparaat draadloos met het netwerk verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 16:39
Wat voor instellingen gebruik jij voor je mAP??
Stel dat jij je wireless in station mode zet, dan kun je specifiek met een SSID verbinden.
Plaats je dan je wlan en 2x lan in een bridge heb je volgens mij wat je wilt?!!

Ik gebruik zelf deze config met CAPsMAN ipv mesh. Dat werkt bij mij perfect.

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorhel
Ik heb de mAp inderdaad in station mode staan maar als ik verbinding met het netwerk wil maken zie ik de beide nodes staan met hetzelfde SSID(verschillend IP en MAC) en kan ik maar 1 van deze tegelijkertijd kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 16:39
Ik heb niet veel kennis van WDS.
Maar zou Je misschien de mAP niet als 3e onderdeel van je wds kunnen maken?
Volgens mij staat dat hier ong. uitgelegd: http://wiki.mikrotik.com/wiki/Wireless_WDS_Mesh

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Pagina: 1