Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 10:18

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Als OS is het vereiste Windows 7, 8 of 8.1. Gamen is niet de bedoeling maar een beetje grafische kracht is gewenst. Er zal videobewerkt worden (Gopro Studio), autoCAD wordt gebruikt dus processorkracht (I7 4720HQ?) is zeker nodig. Zelf dacht ik aan een 950M als minimum maar ik weet dit niet zeker. QUADRO's zijn erg goed voor autoCAD alleen voor zover ik heb kunnen vinden wel boven de €1500.

Indien mogelijk een SSD/SSHD, ik ben niet zo'n fan van losse harde schijven nu we bijna in 2016 leven.
Vraag: Kan men zelf een SSD plaatsen indien er enkel een HDD in de laptop zit? En hoe worden de drivers e.d dan overgezet?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het budget ligt rond de €900. Is er iets voor €700 dat aan de eisen voldoet is dat prima, maar als die extra €100 het waard is om €1000 neer te tellen is dat ook wel goed.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
De laptop zal dagelijks mee worden genomen, hoewel hier niet echt rekening mee hoeft worden gehouden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaringen met Asus, MSI en HP. Zelf heb ik een hekel aan Medion, volgens mij hoort dit ook bij Lenovo (of vice versa). Hoewel ik een goede Lenovo heb gezien ben ik niet overtuigd, maar als ik verkeerd zit hoor ik dit graag.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik sta zeker open voor alternatieven. Er is voorkeur aan MSI, Asus/HP maar als iemand wat kan vinden wat zeker aan de bovenstaande eisen voldoet (I7, win7/8, goede grafische kracht) is dit prima.

__
Voor ik dit topic heb aangemaakt heb ik zelf dus het e.e.a rondgezocht en kwam ik op dit uit:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967

1080P, schermgrootte is precies goed, evenals de processor. Hoewel we nu al bij Skylake zijn (5000 series) denk ik dan Haswell het prima gaat doen. Ik heb tevens niet heel lang voordat ik een laptop "moet" aanschaffen voor de studie.

Verder heeft deze Lenovo 8GB RAM wat voldoende moet zijn voor de gebruikersdoeleinden.Er zit een SSHD in dus snelle toegang tot veelgebruikte bestanden, en ook een I7 is aanwezig. De GTX960M sprak mij aan als ik keek naar andere soortgelijke laptops. Deze hadden dan wel een 256GB SSD, een I7 en 8GB RAM maar hadden dan weer een 940M wat mij al een grafisch groot verschil lijkt. Het grote positieve aan deze Lenovo vind ik ook dat hij een IPS paneel heeft. Zeker t.o.v TFT oid vind ik dit een zeer groot pluspunt.

Kort samengevat zoek ik:

Voor 'max' €1000 een laptop die 1080P is, een I7 heeft (verplicht) met 8GB RAM en genoeg grafische kracht voor autoCAD. Gaming hoeft niet per sè maar een game zoals Battlefield 4 (voorbeeld) moet zeker wel op low/medium te doen zijn.

Mochten mijn wensen te 'groot' zijn voor deze prijsgroep hoor ik het graag. Als er verder nog vragen zijn weet men vast de reactieknop wel te vinden.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Processorkoeler op 02-09-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Zelf een SSD plaatsen is zeker mogelijk, tel ongeveer 80-100 euro extra neer voor een 250gb SSD. Je doet een clean install van het OS (volgens mij is de productcode benodigd... :X ). Een SSD is ook een must anno 2015, je gaat met plezier op je laptop werken, dan liever een Intel HD graphics gpu dan geen SSD in zo'n laptop.

Hoe groot zijn de projecten waar je mee werkt?? Zijn het kleine dingetjes of complete gebouwen??

Goede openingspost trouwens :D !

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Bedankt!

Er zit een SSHD in, ik ben uiteraard van mening dat er anno 2015 een SSD in moet, maar met Intel Iris (of welke versie dan ook) kom je denk ik niet ver qua grafisch vermogen.

Als ik dan een clean install zou doen, hoe kom ik dan weer aan die drivers? Meestal zit er het e.e.a aan drivers en andere software bij voor functietoetsen en andere bijbehoren.

De projecten waar ik mee ga werken weet ik nog niet zeker, ik zou zeggen ga van het zwaarste uit. Dit weet ik nog niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:29

Tammesp

Next is now

Je bedoelt deze Lenovo: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967

Toevallig vandaag deze Lenovo binnen gekregen, gister besteld bij Campusshop. Echt een geweldige laptop voor de prijs. Ik heb ook tijden gezocht voor een andere laptop maar die kon ook gewoon niet vinden voor 1000 euro en dan met dezelfde specs als deze Lenovo. De bouwkwaliteit is bijzonder goed, op de foto's is het altijd weer anders.

Verder is de SSHD niet storend, alles draait wel vlot. Natuurlijk is een SSD sneller maar voorlopig red je het echt wel met deze SSHD. Wou eerst gelijk een SSD mee bestellen, maar dat heb ik even laten wachten, want wou eerst zien hoe snel deze SSHD is, voor nu is het snel genoeg ;)

Voor de rest is dit gewoon een beest van een machine, GTA 5 draait ie met gemak. Het beeldscherm is aardig kleurrij en de donker waarde is bijzonder donker! fantastisch om hier een filmpje mee te kijken.

Lijkt nu wel een PR stukje over deze laptop, maar ik ben erg tevreden mee. Dat na een halve dag, misschien nog iets te vroeg om dit allemaal zo te vertellen, maar mijn eerste bevindingen zijn erg positief.

Oh, en de drivers pluk je gewoon van de Lenovo site.

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ja, die bedoelde ik dus.
Goed om te horen dat hij goed werkt.

Echter vraag ik me af of er voor deze specificaties (en prijs) dus een betere laptop beschikbaar is. Is er iemand die dit weet? Voor zover ik heb gezocht (en heb kunnen vinden) niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Processorkoeler schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:24:
Ja, die bedoelde ik dus.
Goed om te horen dat hij goed werkt.

Echter vraag ik me af of er voor deze specificaties (en prijs) dus een betere laptop beschikbaar is. Is er iemand die dit weet? Voor zover ik heb gezocht (en heb kunnen vinden) niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Er is geen betere laptop dan deze Lenovo voor 1000 euro. Als je al beter wil dan ben je 1300-1500 kwijt....

Waar twijfel je nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik wil gewoon zeker weten dat ik het goede heb, vandaar dat ik het even vraag.
Zodra ik echt overtuigd ben zal ik hem aanschaffen, tenzij iemand anders me een alternatief kan wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik heb deze Lenovo aangeschaft.
Iedereen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Processorkoeler schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:50:
Ik heb deze Lenovo aangeschaft.
Iedereen bedankt!
Leuk om te horen! Bevalt het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ja, werkt perfect.
Gelijk meldingen voor de nieuwste drivers, functietoetsen werken goed (ook handig ingedeeld) en vooral het toetsenbord 'ligt lekker'.

Snelle machine, opstarten duurt iets langer dan verwacht (eerste keer SSHD ipv SSD/HDD) maarja, je zet 'm een keer aan en klaar.

Het enige rare was dat de tekst van Windows zelf (niet software dus, maar instellingenvensters) wat dof leken. Opgelost door lettergrootte te verkleinen.

Tot dusver werkt hij prima, heb hem echter maar een paar uur in gebruik dus in de praktijk (later op de opleiding) moet ik dus nog even zien.

Niet te groot, niet te klein, voor zover het er nu uitziet een goede aankoop. Zeker een aanrader!
Pagina: 1