windows 10 cpu probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxaris
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
het probleem volgens de download cliënt kan Windows 10 niet op mijn pc worden uitgevoerd van wegen een niet compatible cpu oke tot daar snap ik het (eigenlijk niet maar daar kom ik zo op)

oke ik heb nu Windows 7 en mijn pc is wel 5 jaar oud (toen een van de snelste)
dus ik kijken wat er aan de hand is

ik sp1 er op staan

de specificatie van mijn pc is:Intel core 2 duo cpu E8400 @ 3.00GHZ 3.00GHZ
geheugen is 4,00 GB
64 bitsbesturingssysteem

de rest is update dus daar ligt het niet aan

nu staat er bij jullie systeemeisen dat er minmaal een cpu van 1.0GHZ moet zijn (daarom snap ik het niet)
wat kan ik doen om toch de download te kunnen starten

en graag niet aan komen met een nieuw cpu kopen want dat is iets wat op dit moment niet mogelijk is voor mij ;)
met vriendelijke groet Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Deze cpu is natuurlijk wel meer dan 7 jaar oud, maar goed.

Het kan zijn dat NX niet aanstaat in de bios. Heb je deze instelling niet? Kijk dan of je de laatste bios voor je bord hebt. Misschien dat in een latere versie je dit wel kan aanzetten (of automatisch aanstaat).

Als het goed is heb je deze melding op het eind van de poging om win10 te instaleren gekregen, waarna je terug bent gegaan naar je vorige windows. Kreeg je deze foutmelding niet, dan kan er wat anders aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxaris
goede avond reepje

ik heb net in de bios zitten zoeken en heb nx niet kunnen vinden,
maar het probleem begint al bij de windows 10 download app daar krijg ik al de melding dat mijn cpu niet wordt ondersteunt dus ik kan windows 10 nog niet eens downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

http://software-download....om/pr/Win10_Dutch_x64.iso

Als je nu 64-bit hebt kun je deze downloaden, zoniet dan de creation tool voor 32-bit selecteren.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Wat zijn de verdere specs van je PC? Bijvoorbeeld, welk moederbord zit er nu in?

Je kunt met bijvoorbeeld GRC Securable kunnen kijken wat deze aangeeft. Deze moet zeggen 64, Yes, Yes. De NX bit kan ook als No Execute, Execute Disable, of een variatie daarop aangegeven staan. Deze kun je meestal vinden onder de CPU opties of Advanced Settings en dan CPU settings.

P.S: En als je dan toch daar bent, zet gelijk C1E aan mocht dat uitstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor wat 't waard is: Ik draai hier Windows 10 op een Dell Latitude D820 (4GB RAM) uit 2006 met één van de eerste C2D processoren (welke wél 64bit zijn maar nog géén SLAT (ten behoeve van virtualisatie) ondersteunen én nog geen volledig profijt kunnen maken van....).

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2n87mu9.jpg

Lijkt me dat jouw PC dan toch ook wel WIN10 moet kunnen draaien :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Toxaris schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:35:
de specificatie van mijn pc is:Intel core 2 duo cpu E8400 @ 3.00GHZ 3.00GHZ
Je zou wel verwachten dat een Core 2 Duo Windows 10 moet kunnen draaien, zie ook hier de specsheet van Intel zelf.

NX heet bij Intel ook wel Execute Disable Bit en wordt door deze CPU ondersteund. Ook diverse virtualisatie technieken worden al ondersteund, alhoewel dat enkel spannend is als je Hyper-V gaat draaien.

Je weet zeker dat in de BIOS bepaalde opties niet uit zijn gezet van CPU features? Microsoft zegt wel het volgende nog over 64-bits CPU's:
To install a 64-bit OS on a 64-bit PC, your processor needs to support CMPXCHG16b, PrefetchW, and LAHF/SAHF
Bron

Krijg je deze error vanuit de W10 setup of vanuit de Get Windows 10 app? Die laatste had een paar maanden geleden nog een bug waardoor meer CPU's die wel geschikt waren afgekeurd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxaris
CMD-Snake

ik krijg de error al bij de get Windows 10 app

in mijn bios is alles ingesteld zo als jullie mij adviseerde, maar ik krijg het nog steeds niet gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dus voor alle duidelijkheid, de windows media creation tool weigert te starten? Deze dus

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxaris
@reepje

oke het downloaden van Windows 10 is gelukt.

Maar het installeren niet van wegen een melding over compareExchange128 dus weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarschijnlijk heb je een oude bios die geupdate moet worden. Die melding is er al sinds W8 (google is je vriend ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Toxaris schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:21:
@reepje

oke het downloaden van Windows 10 is gelukt.

Maar het installeren niet van wegen een melding over compareExchange128 dus weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?
Kijk, met alle respect, maar je maakt er een zoekplaatje van door geen, onduidelijke en/of conflicterende info te geven. Ja, dan weten wij het ook niet.

en inderdaad, zie mijn eerste bericht
Reepje schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:35:
Kijk dan of je de laatste bios voor je bord hebt.
succes verder.
Pagina: 1