Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan0806
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 18:58
Hallo allemaal,

Na 5 jaar trouwe dienst merk ik dat mijn Qnap TS-410 toch wel aan vervanging toe is.
Het afspelen van HD films via SMB gaat niet zonder haperen en stoten meer en hij zit constant op 75% ram en cpu load.
Nu mijn vraag aan jullie wat zouden jullie mij adviseren aan te schaffen.
Ik gebruik de NAS vooral voor het downloaden van series en films dus sickbeard en couchpotato is een must. Ook heb ik een grote collectie muziek dvd's die ik nog regelmatig kijk dus 4 bays is eigenlijk het minimum voor mij. Ik ben niet gebonden aan het merk Qnap dus overstappen zou geen probleem zijn.
Ik zat misschien te denken aan een synology ds-415+ maar denk dat dat aardig overkill is.

[ Voor 7% gewijzigd door dylan0806 op 01-09-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft een lastige. Schopje naar CAA.

Wat dan altijd als eerste ter sprake komt, wat heb je zelf al gevonden.

Dat gezegd hebbende, pas je post nog even aan met de info uit CAA beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan0806
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 18:58
Ik zat misschien te denken aan een synology ds-415+ of de QNAP TS-453 Pro maar denk dat dat aardig overkill is. En ik weet niet hoe het is geregeld met sickbeard en couchpotat bij synology maar bij qnap is het nu op dit moment nog heel mooilijk om het te installeren.

[ Voor 41% gewijzigd door dylan0806 op 01-09-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk voor Sickbeard en Coachpotato op Synology even rond in [Synology] Packages. Weinig echt grote problemen, naar mijn idee. Installeren is simpel door toevoegen van SynoCommunity aan de package repository & gevolgd door wat muisklikken (zie onder 'Easy install' of de ingebakken handleiding in elke Synology NAS, of op de helppagina over Package Center).

Gebruik de lijst van SynoCommunity (en ook andere aanbieders; goed kijken of de processor die in je wenssysteem zit wordt ondersteund) tesamen met de lijst ingebakken packages om te bepalen of de nas die je wat lijkt alle functies heeft die je nodig denkt te hebben.

Gebruik tenslotte de zoekfunctie om adviezen over streaming met Synology nassen te vinden. Zo wordt DTS niet ondersteund en heb je een krachtige Atom processor nodig om te kunnen transcoderen. Alternatieven zijn het gebruik van VideoStation of een aparte mediaplayer (en dat kan een Raspberry Pi2 zijn met bijv. Kodi).

Wil je echter een snel advies, gebruik dan de NAS Selector.

Verder inlezen kan o.m. op het Engelstalige Synologyforum of op het niet-officiële Nederlandse forum.