Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macbook Pro?

Pagina: 1
Acties:

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:20
Hallo ik zoek een nieuwe macbook voor mijn vriendin voor haar opleiding.

Wat ga je met je laptop doen?
Photoshop, Indesign gaat elke dag met de trein mee.

Wat is je budget?
1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, Zoals ik al zei gaat die elke dag mee in de trein (treinreis van anderhalf uur)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Apple graag! Ik plaats dit voor mijn vriendin en heb zelf de balle verstand van apple.

Zelf hebben we deze gevonden:

http://cibap.xando.nl/het...ina-display-mf840n-a.html

Maar is die misschien ook ergens anders goedkoper te krijgen?

Mvg, Thomas

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als zij studeert aan het Cibap dan heb je een mooie prijs. Vergelijk ook even met Surfspot, Slim.nl en de Apple Edu Store voor de prijzen met korting.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 14:37
In de Apple edu store is hij goedkoper geloof ik. En het is zeker een mooie keuze. ;)

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:20
Bedankt voor de reacties, ik heb even gekeken op apple Edu store en andere stores maar die van het cibab lijkt het goedkoopst.

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 21:29
Veel goedkoper ga je het sowieso niet vinden :). Apple-spullen komen nooit met erg grote kortingen. Die korting die je daar krijgt is al erg mooi naar Apple-begrippen.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Verwijderd

Ik zit in een vergelijkbare situatie:

Denk nl. ook na om Macbook pro te kopen, die dient voor algemeen gebruik (fb, films, series, office + vrij zwaar muziekprogramma Logic) maar wat doe je best?
Oude versie aan 1500 met ssd 256gig of de nieuwe met retina en 128 flash aan +- zelfde bedrag?

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 21:29
Wat bedoel je precies met 'oude versie'? De oude MacBook Pro uit 2012 bedoel je?

Als je die al overweegt, koop dan gewoon de basisversie en update zelf de RAM en HDD (vervangen door SSD). Sowieso is deze voor wat je krijgt enorm overpriced.

Het hangt er verder vanaf of je veel gaat opslaan op je pc. Wil je veel films bewaren, dan heb je veel ruimte nodig. Om gewoon te kijken boeit de opslag dan weer niet zo. Office alleen vult niet bepaald snel, om 128gb vol met Office te schrijven ben je wel een tijdje bezig :D.

Geen idee hoeveel plaats Logic inneemt, maar als je en films, en series en dat programma wilt opslaan denk ik dat je toch beter af zult zijn met 256gb. 128gb is goed als je weinig wilt opslaan (bijvoorbeeld enkel documentjes). Ik zelf heb bijvoorbeeld 128gb.

Wat betreft de processor, dat is al geen bottleneck meer voor dat soort gebruik sinds een aantal jaar. Of je nu een MBP uit 2010 of eentje van 2015 neemt, die kan dat altijd aan.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Pagina: 1