Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Hoeveelheid berekenen op basis van tabel en datum

Pagina: 1
Acties:

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 19:47
Hallo allemaal,

Ik probeer voor mijn vader een financieel overzicht te maken.
Ik weet precies op welke dag van de maand bepaalde vaste lasten worden afgetrokken, en aan de hand daarvan wil ik tonen wat er op die dag op de rekening zou moeten staan.

Voorbeeld:

Geld op rekening op 1 september: 500 euro
1 september -621
2 september +100
7 september -17.49
10 september +1500
12 september -400
16 september -22.53

Stel nou dat hij op 9 september het Excel bestand opent, dan moet Excel automatisch berekenen wat er op die dag op zijn rekening moet staan.
Dus: 500-621+100-17.49= -38.49

Excel moet dus begrijpen dat hij moet stoppen met rekenen tot de datum van de dag die het op dat moment is.

Kan dit? Is dit moeilijk?

Ik wil een overzicht maken voor een heel jaar.
Op 1 tabblad wil ik dan alle datums zetten, samen met de vaste lasten die op dat moment worden afgeschreven. Op een ander tabblad gewoon 1 of 2 cellen met daarin het bedrag dat volgens de berekeningen op zijn account moet staan.

Hopelijk weet iemand hier antwoord op. Ik kan er niet uitkomen.

Verwijderd

Een combinatie van de functies sumifs en today?

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 19:47
Misschien iets meer? Ik weet namelijk niet wat die functies zijn...

Ik kan Excel voor mijn eigen simpele dingen gebruiken, maar ben zeker geen expert :(

Verwijderd

supervinnie40 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:04:
Hallo allemaal,

Ik probeer voor mijn vader een financieel overzicht te maken.
Ik weet precies op welke dag van de maand bepaalde vaste lasten worden afgetrokken, en aan de hand daarvan wil ik tonen wat er op die dag op de rekening zou moeten staan.

Voorbeeld:

Geld op rekening op 1 september: 500 euro
1 september -621
2 september +100
7 september -17.49
10 september +1500
12 september -400
16 september -22.53

Stel nou dat hij op 9 september het Excel bestand opent, dan moet Excel automatisch berekenen wat er op die dag op zijn rekening moet staan.
Dus: 500-621+100-17.49= -38.49

Excel moet dus begrijpen dat hij moet stoppen met rekenen tot de datum van de dag die het op dat moment is.

Kan dit? Is dit moeilijk?

Ik wil een overzicht maken voor een heel jaar.
Op 1 tabblad wil ik dan alle datums zetten, samen met de vaste lasten die op dat moment worden afgeschreven. Op een ander tabblad gewoon 1 of 2 cellen met daarin het bedrag dat volgens de berekeningen op zijn account moet staan.

Hopelijk weet iemand hier antwoord op. Ik kan er niet uitkomen.
Als je correcte datums gebruikt kan dit met SOM.ALS().

=SOM.ALS(A2:B8;"<"&VANDAAG();B2:B8)

Waarbij in kolom A datums staan (als datum getalnotatie!) en in kolom B de bijbehorende bedragen.
Omdat Vandaag() bij het openen van het bestand vernieuwd wordt zal deze zich automatisch aanpassen aan de dag dat je hem opent.

Plaatje ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gqktBQc.png

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 18:45 ]