Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 20:44
Recentelijk heb ik een Lenovo MIIX 3 gekocht (hier staat ondertussen Windows 10 op) met het idee deze aan de muur te plakken om wat USB devices aan te sturen. Echter zitten twee van de drie gespecificeerde USB poorten in het "docking station", en maar één in het apparaat zelf - deze poort gebruikt het ding ook om op te laden. Ik wil 'em gebruiken zonder dockingstation, en zou derhalve moeten kiezen uit OF opladen OF via een USB hub spullen aansluiten.

Op http://kingoftweaks.blogs...iix-2-8-usb-charging.html vond ik een leuke beschrijving van hoe dit tegelijk zou moeten kunnen. Je misbruikt de USB hub voor het opladen. Dit wil echter niet lukken.
Ik heb een 4 poorts powered König USB hub, een tafel vol met verloopjes, maar het ding wil niet laden én devices aanspreken.

Via een externe adaptor doet de hub het netjes (lampje gaat aan van binnen), de laptop/tablet kan USB devices zijn, maar wil niet beginnen te laden. Ik heb geen idee of dit een hardware issue is, een verloopkabel die ik mis (die pagina heeft het over OTA en OTG, maar over OTA kan ik niet veel terug vinden) of dat het gewoon Windows is die dit weigert.

Heeft iemand hier ervaring mee? Elke hulp is welkom!

• gizmoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik heb een soortgelijk idee met een Lamina windows tablet geprobeerd, en dan kom je uit op een oplossing zoals dit:http://www.dx.com/p/micro...ablet-387608#.VeacQPmqpBd.
Maakt gebruik van een weerstandje over de data lijn geloof ik om te kunnen opladen en usb devices tegelijk aan te spreken. Het werkt niet helemaal vlekkeloos maar met bovenstaand item kan ik na het rebooten van de tablet opladen en bestanden trekken van een usb stick.

Er zat een lijstje bij waar op stond voor welke tablets hij geschikt was, ik zal kijken of ik deze nog heb.
Die van mij stond er niet bij maar het werkte dus wel.

• Battle Bunny
Ik zal zo'n ding bestellen, dank je voor je reactie. Als je nog die lijst kunt vinden: graag!

• Battle Bunny
Ter opvolging: het gelinkte USB ding is ondertussen binnen, maar het werkt niet. Heb zo'n beetje alle combinaties van instellingen en volgordes geprobeerd, no luck.

Ik vrees dat ik er niet onderuit kom om zelf een USB poort aan de keyboard connector te solderen.

• gizmoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Dat is dus het probleem, dat kan niet zomaar. De usb standaard laat het officieel niet toe om op te laden en op hetzelfde moment van de data lijnen gebruik te maken. Als je dezelfde hebt gekocht, zet hem eens op stand 3, plug de lader in en reboot je tablet. Daarna zou hij moeten opladen en ook de usb voor andere zaken kunnen gebruiken. Dit werkt bij mij alleen maar als ik een keer herstart heb terwijl hij aan het laden is.
Lijstje kon ik overigens niet meer vinden, waarschijnlijk weg gegooid.