Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop (€600/€700) Studie en werk.

Pagina: 1
Acties:

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 08:47
Hoi,
Ik ben in diepe rouw. Na 4 jaar is mijn HP Pavilion DV6-3190ED overleden. Volgens de reperateur is het moederbord kapot en heeft het geen meerwaarde meer om deze nog te repareren. Ik zal dus opzoek moeten naar een nieuwe. Vroeger was ik een (redelijk) fanatieke gamer en een best flinke gebruiker. Tegenwoordig is dat een stuk minder...

Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb mijn laptop voornamelijk nodig voor mijn studie. Daarnaast gebruik ik regelmatig Chromecast om dingen te streamen naar mijn televisie. Verder blijft het echt vooral bij Office enzovoort. Belangrijk: Ik heb een Samsung EVO SSD. Deze ga ik uit de oude laptop halen en inbouwen in de nieuwe (is net 3 maanden oud...)

Wat is je budget?
Ja, erg lastig... €600 lijkt mij een redelijk bedrag. Maar mocht ik voor €700/800 een véél betere laptop met langere levensduur hebben, waarom niet? Ik heb gewoon een baan en woon thuis... Heb dus wel wat te besteden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke maandag moet ik een flink lange dag naar mijn studie. Dit zijn dagen van 12.00-21.30uur. Ik heb al gemerkt dat een laptop toch verrekt handig is in de klas.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, eigenlijk niet. De HP is mij best goed bevallen. Heb altijd wel een beetje een naar gevoel bij Acer, waarom weet ik niet echt.. Dus mocht je aan kunnen geven waarom dit DE laptop is, sta ik daar altijd voor open! :)

Heb zelf ook al zitten te googlen naar ultrabooks en chromebooks. Toch blijf ik maar twijfelen en is het lastig voor mij wat nou de punten zijn waar ik op moet beslissen.

Thanks alvast voor eventuele hulp en antwoorden!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Wat heb je zelf zoal gevonden via de pricewatch? Het is de bedoeling dat jij je huiswerk doet en de pricewatch gebruikt om zo tot enkele modellen te komen.

Als je er niet tussen kan kiezen omdat je niet weet waar de verschillen zitten of wat er belangrijker is voor jou of iets dergelijks, kunnen we je steeds helpen. Maar enkele voorstellen van jouw kant is het minste wat je kan doen ;)

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 08:47
Hoi,
Ja.. Ik heb absoluut gekeken naar verschillende laptops.

http://tweakers.net/produ...enbook-ux305fa/overzicht/

http://tweakers.net/price...-aspire-r7-371t-51jd.html (Eigenlijk wel boven budget..)

http://tweakers.net/price...ilion-x360-13-s025nd.html

Ik moet zeggen dat de ultrabooks me toch wel aantrekken (Eerste link komt ook uit de BBG Thin&Light). Ik weet dat er van die Asus erg veel uitvoeringen zijn (ook in Frankrijk en Duitsland...). Het nadeel is dat ze eigenlijk allemaal geleverd worden met een SSD. Dat wil zeggen dat ik mijn eigen SSD ''weg kan gooien''.

Ik hoop dat het iets duidelijker is geworden...