Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ping erg hoog wanneer het netwerk intern wordt belast

Pagina: 1
Acties:

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11 09:58
Ik heb hier een best vervelend probleem, mijn ping wordt hoog wanneer het internet lokaal wordt belast.
voordat ik begin met uitleggen heb ik hier eerst een simpel schema van het netwerk:

Ziggo modem ---> Tv
\ ---> gigabit switch ---> computer
\ ---> netwerk opslag (100Mb raspberry pi)
\ --> accespoint

Als ik vanaf de computer bestanden ga overzetten naar de netwerk opslag dan wordt de ping op die computer extreem hoog (hoger dan 500ms). Het enige wat hier trager is dan een gigabit is de netwerk opslag en de snelheid tijdens het overzetten van bestanden is dan ook ongeveer 11 MB per seconden (logisch).
Wat ik dan vreemd vind is dat de ping omhoog gaat (als ik ping naar de ziggo modem) aangezien ik nog 900Mbps (aan band breedte) vrij heb op de computer. De switch is een TP-link van 8 poorten.

Is dit gewoon logisch of hoort dit niet te gebeuren?

Hoi

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Heb je het al eens zonder switch geprobeerd?

Computer says no

• TheBrones
Ik heb de switch nodig om verbinding tussen de raspberry pi en de computer te krijgen dus ik zou niet weten hoe.

Hoi

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:01
Hoezo, je kunt ze toch beide in de modemrouter van Ziggo prikken?

Of desnoods een kabeltje van Pi naar PC zonder tussenkomst van een switch. Kwestie van een statisch IP instellen aan beide zeiden.

Voldoende speelruimte om wat zaken uit te sluiten...

Verwijderd

Wat voor merk of type switch is het?

Want een Gigabit switch van Sweex is niet gelijk aan een Gbit switch van HP of Cisco....

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2015 23:15 ]

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Ik zou in dit geval ook de switch verdenken, ik had dit soort dingen ook wel eens toen ik nog van die vage consumer grade switches in huis had.
Sinds ik in mijn nieuwe huis direct alles vol geknalt heb met cat 6, netjes weg gewerkt in de muur met WCD's en alles boven netjes op een patchpanel in het 19" rack gepatched op een procurve 24 poorts gigabit manageble switch met voldoende buffer nooit geen gezeik weer gehad...

Waar die TP-Link en aanverwante consumenten switches op nat gaan is buffer en processing power.
Niet vergeten, een switch is een store and forward device!

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• TheBrones
Ik heb het over deze switch: pricewatch: TP-Link TL-SG108
Ik heb de alles ook aan de ziggo modem gehangen maar daar gebeurt hetzelfde dus dacht ik aan een driver probleem. Ik heb daarom nog hetzelfde met een andere laptop gedaan en die krijg ook een hogere ping.
Waar kan het dan aan liggen?

Hoi

• TheBrones
Of is dit misschien bij elke simpele switch?

Hoi

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar hangt die "Netwerkopslag" ergens in dit verhaal?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:50
Gebeurt het enkel bij de computer zelf dat de ping omhoog schiet? Misschien is het probleem lokaal. Kijk eens wat er gebeurt als je met een andere computer via draad de modem pingt.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Vervang je 100 Mb opslag eens met een laptop op 1000Mb netwerk, is het nu weg? Deel daar een map en test.

Heb je al eens alles uitgezet, en opnieuw opgestart.

En test eens zonder je 100Mb opslag, dus tussen acces point en pc.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:03
Waarom verwacht je eigenlijk dat je ping gelijk zou blijven?
Je stuurt data met een snelheid van 1Gb via je router naar die pi die daar 90% van reject en 10% kan verwerken.

Die 90% wordt echt wel verstuurt alleen komt niet aan, maar trekt wel je verbinding dicht.

Je zou even kunnen kijken of xon/xoff in zowel je PC netwerkkaart als in je router als in die raspberry pi aanstaat.

Tegenwoordig wordt dat vaak uitgezet omdat het in een Gb netwerk alleen maar contraproductief is, maar als je een netwerk hebt dat uit balans is dan is het wel nuttig.

xon/xoff stopt de datastroom als een ontvanger de data niet kan verwerken.

[ Voor 42% gewijzigd door Ben(V) op 06-09-2015 09:42 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1