• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb van mijn kinderen een 15-tal digital8 bandjes welke ik graag wil omzetten naar Mpeg4 voordat de bandjes beginnen te degraderen. Ik heb gelukkig nog de Sony camcorder met IEEE1349 aansluiting en een PCI kaart om het binnen te halen. Mijn vraag jullie is welke software op W8.1 te gebruiken om dit in batch makkelijk om te zetten? Container het liefst in mkv, avi of mov

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Verwijderd

Welke software heb je zelf al gevonden?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom MPEG-4? Ik kan me zo voorstellen dat je voor bepaalde compatibiliteit (zoals tablets of smartphones) misschien beter een andere codec kan gebruiken?

Hoe groot zijn de bestanden nu en bij welke afspeellengte en welke resolutie; ervanuitgaande dat je alle 15 tapes via Firewire al op je HDD hebt gezet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
MAX3400 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:27:
Waarom MPEG-4? Ik kan me zo voorstellen dat je voor bepaalde compatibiliteit (zoals tablets of smartphones) misschien beter een andere codec kan gebruiken?

Hoe groot zijn de bestanden nu en bij welke afspeellengte en welke resolutie; ervanuitgaande dat je alle 15 tapes via Firewire al op je HDD hebt gezet?
Ik wilde met WinDV aan de slag gaan maar de meeste guides die ik vind zijn gebasseerd op analog8 bandjes en zijn nogal oud (medio 2004-2007 oid). Maar voordat ik veel tijd ga steken en het uiteindelijk niet werkt (omdat bepaalde sw componenten niet meer bestaan) wilde ik weten of iemand anders misschien al ervaring heeft.

Met betrekking tot het binnenhalen: dat heb ik bewust nog niet gedaan. Tot op heden heb ik altijd uLead gebruikt voor het binnenhalen maar dat is handmatig per filmpje en dan saven naar een gewenst formaat. Ik zoek iets waar het automatisch kan.

De uiteindelijke resolutie zou voor mij 1080P zijn. Hoeft voor mij niet specifiek mobiel te zijn al geloof ik dat .mov wel vaak goed gaat met mn iPad & iPhone.

afijn, ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen. :9

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !