Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een betaalbaar cadeautje voor mijn ma :), het liefst een Android smartphone

Wat is je budget?
Ik ben bereid om max ~170 Euro uit te geven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Bellen (Prima spraakkwaliteit, Ringtone moet duidelijk te horen zijn)
- Whatsapp
- Foto's (hoeft geen high end kwaliteit te zijn, maar wel redelijk/goed bij daglicht)
- Beeldkwaliteit moet goed zijn, moet duidelijk te lezen en zien zijn voor brildrager

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

- Samsung Galaxy Core Prime VE (nadeel maar 1GB ram, maar wel een snapdragon 410)
- Samsung Galaxy S3 Neo (nu 20 Euro cashback, 1.5GB ram, maar geen Android updates meer en snapdragon 400)

Welke vragen heb je hier nog over?

Als iemand betere alternatieven heeft? (geen import toestellen).
Heeft iemand een mening met eventueel benches/reviews of ik nu beter voor een snapdragon 410 met 1GB ram kan gaan en Android lollipop en nog voorloopig updates of de S3 met (volgens mij) veel beter scherm (super amoled) met 1.5 ram maar op Android kitkat en een mindere processor en gpu.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Shunt

Boe

n00bs schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:05:
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een betaalbaar cadeautje voor mijn ma :), het liefst een Android smartphone

Wat is je budget?
Ik ben bereid om max ~170 Euro uit te geven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Bellen (Prima spraakkwaliteit, Ringtone moet duidelijk te horen zijn)
- Whatsapp
- Foto's (hoeft geen high end kwaliteit te zijn, maar wel redelijk/goed bij daglicht)
- Beeldkwaliteit moet goed zijn, moet duidelijk te lezen en zien zijn voor brildrager

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

- Samsung Galaxy Core Prime VE (nadeel maar 1GB ram, maar wel een snapdragon 410)
- Samsung Galaxy S3 Neo (nu 20 Euro cashback, 1.5GB ram, maar geen Android updates meer en snapdragon 400)

Welke vragen heb je hier nog over?

Als iemand betere alternatieven heeft? (geen import toestellen).
Heeft iemand een mening met eventueel benches/reviews of ik nu beter voor een snapdragon 410 met 1GB ram kan gaan en Android lollipop en nog voorloopig updates of de S3 met (volgens mij) veel beter scherm (super amoled) met 1.5 ram maar op Android kitkat en een mindere processor en gpu.
Stomme vraag wellicht maar waarom geen lumia?
Bijvoorbeeld de Microsoft Lumia 640.
Met dat toestel zit je best een lange tijd goed met updates en heerlijk snel!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

AvK

Ready Set Go

De S3 Neo heeft een heel goed scherm (handig voor een brildrager) en maakt prachtige foto's.
Volgens mij kan je die bij de Kijkshop kopen incluis sim voor Eur 179,-

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De 640 is wel een topding voor een goede prijs ja, voordeel is dat Windows Phone een stuk makkelijker is voor dan menig Android versie voor mensen die wat minder tech-savvy zijn. Zeker die tegels zijn lekker groot en duidelijk.

Wordt ook nog eens prima ondersteunt qua updates.

People as things, that’s where it starts.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik zou inderdaad, zoals Shunt en RobinHood hierboven al aangeven, eens naar de Lumia's kijken, in die lage prijsklasse bieden die veel meer voor hun geld. En het OS kan beter uit de voeten met de wat mindere specs, die budget telefoons nu eenmaal hebben.

Verwijderd

Xiaomi Redmi 2 Pro?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30

P_Tingen

omdat het KAN

Wil je moeder nog meer apps installeren? En dan met name niche apps? Wat voor telefoon heeft ze nu?

Een Android vind ik nml niet persé de meest voor de hand liggende keuze wanneer je én niet hele gekke apps wil gebruiken én nu geen smartphone hebt (of in ieder geval geen Android toestel)

Voor wat betreft gebruiksgemak wil je liever niet een Android omdat je daar simpelweg teveel vrijheid hebt. Mijn schoonmoeder van 67 heeft een Huawei maar komt met enige regelmaat langs om de telefoon weer uit de knoop te halen (achteraf spijt als haren op mijn hoofd dat ik haar geen Lumia heb gegeven)

Een Lumia is niet duur, gaat nog een tijd ondersteund worden, is eenvoudig in gebruik en je kunt er weinig aan vern#*ken. De 735 vind ik persoonlijk een mooi compromis tussen mooi Amoled scherm en goede prijs.

Dat zeggende, als ze nu al wel een Android toestel is, dan is dat de meer logische route. In dat geval kan ik de Motorola E van harte aanbevelen. Mijn dochter heeft die nu sinds een maand of twee en ik ben zelf wel positief verrast door dat toestel; goed scherm, goede accuduur, goede bouw, goede grip.

... en gaat over tot de orde van de dag

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Shunt schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:09:
[...]

Heb ik ook overwegen. Heb helaas zelf 0 ervaring met Windows Phone, maar de standaard screenshots met al die tiles in groot en klein tegen elkaar zullen bij haar nooit gaan werken.... in de zin dat dat te druk en chaotisch voor haar is.

Interface moet idd makkelijk en duidelijk zijn. Met Android en vooral Samsung ben ik in ieder geval thuis genoeg om eventueel alles aan te kunnen passen. Maar misschien dat jullie mij op andere gedachte kunnen brengen :+

De 735 ziet er qua specs goed uit, helaas weinig winkels verkrijgbaar (pixmania zal ik ook echt nooit iets bestellen).

• Marly
Je hoéft bij Windows Phone natuurlijk niet zoveel tegels op 't startscherm te plaatsen, een neef heeft ze bijna allemaal verwijderd van 't startscherm van z'n Lumia 900, toen hij die aan z'n bejaarde moeder gaf, er staan nu slechts zes grote op.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

n00bs schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:33:
[...]

Heb ik ook overwegen. Heb helaas zelf 0 ervaring met Windows Phone, maar de standaard screenshots met al die tiles in groot en klein tegen elkaar zullen bij haar nooit gaan werken.... in de zin dat dat te druk en chaotisch voor haar is.

Interface moet idd makkelijk en duidelijk zijn. Met Android en vooral Samsung ben ik in ieder geval thuis genoeg om eventueel alles aan te kunnen passen. Maar misschien dat jullie mij op andere gedachte kunnen brengen :+

De 735 ziet er qua specs goed uit, helaas weinig winkels verkrijgbaar (pixmania zal ik ook echt nooit iets bestellen).
Tja, dat is persoonlijk, juist android, en ios, en Symbian, en Sailfish, en alle andere OS'en met allerlei losse icoontjes vind ik veel te druk en chaotisch, bij WP kun je gewoon alles behoorlijk strak maken, de boel is erg vierkant, met maar 3 smaken qua vorm: rechthoekig [2 grote vierkanten], groot vierkant [4x kleine vierkantjes] en dus kleine vierkantjes. Alle apps ondersteunen zowel grote als kleine vierkantjes, en behoorlijk veel apps ook de rechthoekige.

People as things, that’s where it starts.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Marly schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:03:
Je hoéft bij Windows Phone natuurlijk niet zoveel tegels op 't startscherm te plaatsen, een neef heeft ze bijna allemaal verwijderd van 't startscherm van z'n Lumia 900, toen hij die aan z'n bejaarde moeder gaf, er staan nu slechts zes grote op.
Precies. Mijn vrouw is ook volledig a-technisch en op haar Lumia heb ik ook zo ongeveer alle tiles verwijderd. Nu heeft ze er een stuk of 10 of zo op staan; weerapp, facebook, whatsapp, runtastic en daarnaast snelkoppelingen naar mensen die ze belt met haar telefoon (ik, haar moeder, onze dochters). Ze kan zo ongeveer alles met 1 druk op de knop bedienen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik weet niet of WindowsPhone een goed idee is op dit moment. Er is veel onduidelijkheid welke modellen wel/geen update naar Windows 10 gaan krijgen; hiermee kan je relatief snel een model kopen wat zometeen geen updates meer krijgt of juist wel nog een update gaat krijgen en hierdoor ineens trager / sneller / overzichtelijker / langzamer / whatever is. Let wel: dit is een advies van iemand die zelf sinds WindowsMobile 5 met "Windows telefoons" werkt.

De interface van WindowsPhone is wel vlekkeloos. Meerdere mensen die ik ken met iOS en Android, weten vlekkeloos de weg te vinden op mijn Lumia 930. Nou heb ik sowieso weinig tiles op het startscherm staan (6 mail accounts, Whatsapp, Settings en Twitter) maar met 1 swipe zit je in "All Apps" en men weet het vlekkeloos te vinden. Ook mijn moeder heb ik anderhalf jaar geleden een WindowsPhone aangepraat en die wil ook niet meer terug naar iets anders.

Is het een cadeau voor je moeder of is ze bij de beslissing betrokken? Want waarom ga je niet even samen naar de Mediamarkt om te voelen of bepaalde modellen qua grootte/dikte haar bevallen en in hoeverre ze bepaalde icoontjes/toetsen per OS mooi/handig vind?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik zie dat de 640 ook nog naar Win 10 geupdate gaat worden.
Een vriend van mij adviseerde ook al de 640, dus ik ga denk ik maar daarvoor :)

Ik hoop echt dat het bevalt, want ik ben enkel bekend met iOS en Android.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zou in de winkel even de 640 en de 735 in real life naast elkaar bekijken. Qua specs ontlopen ze elkaar niks maar het scherm van de 735 is beter. Als je ze naast elkaar ziet is het verschil overduidelijk, dus kijk zelf ( / laat je moeder kijken) en beslis of het betere scherm je 2 tientjes waard is....

• Marly
De 735 is idd een mooi en goed toestel, maar je ziet 'm nauwelijks meer in fysieke winkels.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik zou gewoon de 640 nemen, is een MS toestel (niet nog met Nokia logo). Heb mijn vader (69) er een gegeven en die is er heel blij mee.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11 11:50
Mijn moeder is dolblij met haar 2e hands iphone 4 (50 euro, bijna als nieuw). 2e hands iphone 5 geen optie? Stabiel en makkelijk in gebruik voor haar.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
De 640 is al binnen 😊

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Top! Laat even weten wat je ma er van vindt. Veel plezier ermee

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Het toestel heeft de laatste patches gekregen en bevalt prima. Het was voor mij even wennen tov Android, maar het is gewoon een stuk beperkter en daardoor in de meeste gevallen makkelijker voor sommige mensen.

Er zitten wel een paar eigenaardigheden die naar mijn idee zeer omslachtig zijn en bij iOS en Android veel beter zijn ingericht. Ik hoop dan ook dat met de komst van Windows Phone 10 al de door mij gevonden issues, opgelost zijn. Ik denk namelijk dat wel meer mensen tegen die issues aanlopen.

Al met al tot nu toe wel een prima aankoop.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Shunt schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:09:
[...]

QFT

Lumia, en als ze slechtziend is de XL. Goedkoop, maar zeer goed toestel. Meer bang4bucks ga je niet krijgen. Snel, scherp, en voor 't bedrag best high-end!

Lumia it is bro!

---------------
n00bs schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:51:
Het toestel heeft de laatste patches gekregen en bevalt prima. Het was voor mij even wennen tov Android, maar het is gewoon een stuk beperkter en daardoor in de meeste gevallen makkelijker voor sommige mensen.

Er zitten wel een paar eigenaardigheden die naar mijn idee zeer omslachtig zijn en bij iOS en Android veel beter zijn ingericht. Ik hoop dan ook dat met de komst van Windows Phone 10 al de door mij gevonden issues, opgelost zijn. Ik denk namelijk dat wel meer mensen tegen die issues aanlopen.

Al met al tot nu toe wel een prima aankoop.
Topper! Mag ikv ragen welke eigenaardigheden dat zijn?

[ Voor 44% gewijzigd door NeFoRcE op 11-09-2015 10:08 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1