Dynamische schijf naar standaard schijf zonder data verlies?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb ooit eens mijn D: schijf geconverteerd naar een dynamische schijf. Achteraf heb ik hier spijt van.
Ik heb nu regelmatig problemen, dan werkt de pc ineens langzaam, en dan kan hij locaties niet vinden, wat blijkt dan, is D: offline. Dan reboot ik m'n pc, wat dan heel lang duurt, dan staat er vaak ook een tijd "operations are in progress", en dan na het rebooten is alles weer een aantal dagen OK.

Ik vraag me af wat ik eraan kan doen om dit op te lossen, het liefst wil ik terug naar een standaard schijf. Ik heb de software van EaseUS gebruikt, maar dat werkt alleen als het maar 1 partitie is, geloof ik.

Ik kan de D: schijf niet wissen omdat er veel programma's op geïnstalleerd staan.
Is er een mogelijkheid om dit toch te doen?

Bedankt alvast.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
Met andere woorden: Je hebt een Dynamische D: schijf die bestaat uit meerdere fysieke schijven?
Dan kun je dat niet terug zetten naar een Basic disk.
Enige oplossing is data ergens anders zetten tijdelijk, Partities weggooien en hem dan omzetten naar Basic.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Meekoh schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:02:
Met andere woorden: Je hebt een Dynamische D: schijf die bestaat uit meerdere fysieke schijven?
Dan kun je dat niet terug zetten naar een Basic disk.
Enige oplossing is data ergens anders zetten tijdelijk, Partities weggooien en hem dan omzetten naar Basic.
Waarschijnlijk maar één fysieke schijf dynamisch gemaakt. Ik zou met een partitie-manager de D: partitie verkleinen, een nieuwe partitie aanmaken, de data overhevelen, weer partitie verkleinen en nieuwe oprekken en verder data overhevelen totdat alles op de nieuwe partitie staat, daarna de dynamische partitie verwijderen. Partition Manager van EaseUs is goed (en gratis).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
Freee!! schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:09:
[...]

Waarschijnlijk maar één fysieke schijf dynamisch gemaakt. Ik zou met een partitie-manager de D: partitie verkleinen, een nieuwe partitie aanmaken, de data overhevelen, weer partitie verkleinen en nieuwe oprekken en verder data overhevelen totdat alles op de nieuwe partitie staat, daarna de dynamische partitie verwijderen. Partition Manager van EaseUs is goed (en gratis).
Dan nog, het komt op hetzelfde neer. Zolang dat Dynamic Volume er is kun je niet naar Basic. Hoe je die data overhevelt of switcht tussen partities maakt mij niet uit.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Het is me gelukt :)

Heb de D: verkleind (bestond inderdaad uit 1 fysieke schijf, maar bevond zich op meerdere plekken of zo), vervolgens lukte het wel.
Bedankt voor de input :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.