Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Corrupted partite op mijn USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen

ik wist niet zo goed waar deze post het beste was om te plaatsen dus sorry als dit verkeerd is.

Ik heb een probleem met mijn usb, de filesystem van mijn usb is of corrupted of helemaal weg.
hij geeft een RAW filesystem aan in diskmanagement.
wanneer ik de usb in mijn pc steek MOET ik de usb formateren voordat ik deze kan gebruiken.
echter waneer ik dit doe (quick format). krijg ik een foutmelding dat het is mislukt.

weet iemand hoe ik mijn usb weer kan laten werken zonder de files erop te hoeven wissen.

ik heb meerdere filerecovery programmas gebruikt maar deze herkenden de usb niet of konden niks vinden.
sommige zeiden (lost partition).

ook heb ik geprobeerd met testdisk de files op te halen maar dit vond ook geen één partitie op mijn usb.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Grote kans dat deze gewoon kapot is.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je zou met bijvoorbeeld ReCuVa nog kunnen proberen te kijken of er nog iets aan data van dat diskje te redden is, maar vaak is het "Game-Set-Match : USB diskje".

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hiermee kan je zien of/en wanneer het fout gaat. http://www.heise.de/download/h2testw.html

NRG

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Je doet een quick format, maar je wilt de bestanden behouden?

Als je het niet boeit dan zou je met diskpart de USB stick kunnen herpartitioneren.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Als je wilt recoveren, doe dan nooit formateren.
Recovery software heeft geen partitie nodig, zoals bijv testdisk.
Recovery dus niet in windows doen, deze wilt formateren.
Handleiding zoeken hoe te revoveren, dan pas ermee beginnen.

Je kunt te weinig stroom op je usb poort hebben, of storing op je usb poort, of je hd is defect aan het gaan, of je hebt je usb los getrokken zonder via software te ontkoppelen, dan heb je kans op raw formaat op je usb hd. Dus onderzoek dit.
Maak ook een backup in het vervolg.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
jan99999 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:45:
Maak ook een backup in het vervolg.
Beste tip en helaas 90% van de mensen die dit niet doen. Ook niet op 1 source overigens. Alles kopieren naar stick en niet op je laptop is na mijn idee geen backup, maar het verplaatsen van data.

Zorg dat je data op 2 mediums hebt staan...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.easeus.com/partition-manager/personal.html of http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Maar ja, het is wat lastig om een oplossing te bedenken bij het missen van een OS; onder Unix/Linux zou je natuurlijk eerst even een dd kunnen draaien en daarna pas gaan "klooien" met iets terug te halen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1