Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

non-game non-budget systeem in BBG?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op dat BBG hoofdzakelijk uit gamers computers bestaat. En is het niet om te gamen, dan is het óf een super low budget model, óf een heel duur workstation.

Er bestaan ook veel computer gebruikers die niet gamen, niet een zwaar workstation nodig hebben, maar wel gewoon een vlotte computer willen hebben, en niet perse op de laatste cent kijken. Bijvoorbeeld mensen die veel foto's bewerken.

Zou wel eens aardig zijn een non-game mainstream dekstop in de BBG te zetten.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Zoiets als het workstation van juli? reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

Verwijderd

Topicstarter
Nope...
niet een zwaar workstation nodig hebben, maar wel gewoon een vlotte computer willen hebben
In dat workstation zitten zaken die voor het gros van de non-gamers totaal niet interessant zijn. Zoals een verschrikkelijk duur moederbord van 240 euro, terwijl je ook met iets van onder de 100 uit kan.
Een extra dure 6-core, terwijl een quadcore voor minder dan de helft te krijgen is, en voor de meeste applicaties net zo snel is.

NB: Ik heb zelf geen behoefte aan een BBG... Ik kan het zelf wel uitzoeken. Maar het valt me gewoon op dan de non-gamer nogal verwaarloosd wordt. Ik kijk even naar mijzelf... Heb al tijden niet meer gegamed, (behalve Civilizations, maar daarvoor hoef je géén über computer aan te schaffen) Maar wil wel lekker vlot mijn foto's bewerken e.d.

Ik heb een 4770 i7 (toen iets van 150 euro) , met een Asrock moederbord van nog geen 80 euro. SSD voor het systeem, en een kleine SSD voor Intel RST als cache voor de HDD. (Heeft merkbare voordelen bij Photoshop Elements Album)

Levert een razendsnel systeem, maar waarbij de prijs veel en veel lager is dan zo'n workstation. Maar wel duidelijk hoger geclassificeerd als de budget systemen. Een dergelijk systeem zie ik nooit in de BBG... maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige non-gamer op Tweakers ben.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:39
Ik weet niet of ik nu iets doms roep, maar.

Stel je pakt het high-end gamesysteem en je vervang de videokaarten voor iets tussen de 100-200 euro, heb je dan niet een lekker vlotte pc waar niks aan ontbreekt?

Verwijderd

Topicstarter
Niet dom... ik heb me hetzelfde afgevraagd voor ik in GR ging schrijven.

De vraag is dan welke alternatieve videokaart dat moet zijn... Moet je überhaupt nog een videokaart kopen, of kun je gewoon de geintegreerde Intel gebruiken? Ik ben zelf voor de geintegreerde Intel gegaan, en dat gaat prima. Maar dat lijkt me dus een afwegeging die juist in de BBG besproken zou moeten worden.

Ook zitten er in de andere componenten van een game systeem vermoedelijk keuzes die niet zullen gelden voor een non-gamers. Als ik bijvoorbeeld naar het moederbord kijk, dan hebben ze daar eentje van 134 euro. Dat is 50 euro duurder dan wat ik zelf heb. Van de beschrijving lijkt de mogelijkheid voor zowel SLI en Crossfire daarbij belangrijk te zijn... Maar dat is natuurlijk irrelevant voor de non-gamer, en dus kun je daarbij een simpelere bord gebruiken.

Ik zou denken dat mensen die de BBG als richtlijn gebruiken, dit soort afwegingen niet goed zelf kunnen maken, en het dus zinvol is een non-gamers configuratie op te nemen.Als je wel zelf kan bepalen dat je de videokaart weglaat, en het moederbord door een simpeler vervangt, dan kun je de rest van de hardware ook wel zelf invullen...