Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Azhrarn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10-2024
Onlangs heb ik een nieuwe computerzaal volledig laten bouwen volgens mijn specs.
Spijtig genoeg is er daar een vervelend issue naar boven gekomen.

Klein schetsje van één server rack.
Elke server rack (48U) heeft 2 * Cisco Nexus 2232TM-E (FEX). Zij zijn elk geconnecteerd naar 2 * Nexus 5672UP (Cores). Deze interconnectie gebeurt met glasvezel (OM4). 2 * 40Gbps en vpc draaiend.

Het probleem is de koperbekabeling in die rack. Ik heb daar Systimax CAT6A patch-cords voor gekocht. Dat is dus een ramp in de kast voor cablerouting en connecteren op die FEX'en. Veel te stroeve kabels, ze zijn namelijk standaard shielded... :(
Logisch gezien zou ik die probleemloos (dacht ik dus) moeten kunnen vervangen door gewone CAT6 patch cords en toch mijn 10Gbps capaciteit behouden, de max benodigde lengte in de rack is maar 3 meter voor je op de FEX'en uitkomt... MAAR duidelijkheid hierover op het Internet is niet zo groot hierover. |:(
Korte vraag is dus. Zijn er goed buigbare UTP patch-cords die over een lengte van 5 meter, 10 Gbps vlekkeloos kunnen draaien. Ik ga hier ook geen stroom (PoE) over dragen. Prijs is vrij onbelangrijk.

Groeten.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CAT6 doet maximaal 10GBASE-T over 37 tot 55 meter. (Afhankelijk van crosstalk en andere storingen.)
CAT6A doet maximaal 10GBASE-T over de volle 100 meter.

Voor korte afstanden kan je dus gewoon CAT6 gebruiken.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Azhrarn
Dank je, dat artikel had ik nog niet gevonden en is voor mij meer dan duidelijk genoeg.
CAT 6 it is.

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Ik ben niet zeker of dat unshielded cat 6 kabels beter zullen zijn, cat 6 kabels zijn namelijk vooral stug door het stukje plastiek in het midden van de kabel dat de paren scheidt van elkaar. Overigens gebruiken wij altijd shielded cat 6 kabels, we hebben niet echt een probleem met de stugheid.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 20:27
Gebruik hier zelf gewoon CAT6 kabels voor welke vrij flexibel zijn (max 10 meter overigens, anders wordt het optisch).

Er zijn idd kabels die irritant dik en daardoor slecht te verwerken zijn; beste is om eens te bellen met je leverancier met de vraag of ie ook kabels heeft die niet gemaakt zijn om een betonvloer mee te vlechten.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:34

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Er bestaan platte, ipv ronde Cat6 kabels, dit is iets waar je ook naar kan kijken. Het mooie van platte kabels is dat het management hiervan heel strak kanworden uitgevoerd.

http://www.amazon.com/SF-...aFlat-Patch/dp/B0057XC49K

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:21
Alleen zijn heel veel platte kabels niet getwist en hierdoor eerder vatbaar voor storingen. En eigenlijk ook niet geschikt als netwerkkabel.

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Wat ook nog kan helpen is de FEX in het midden van de kast ophangen, in plaats van bovenin. De gemiddelde lengte wordt niet kleiner, de piek wel.

het moet op zich wel passen, ik heb genoeg klanten die UCS-C servers met twinax cables aansluiten op een fabric interconnect. Als het eenmaal zit dan zit het, maar het plaatsen kan lastig zijn inderdaad :)

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
overhyped schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:00:
Wat ook nog kan helpen is de FEX in het midden van de kast ophangen, in plaats van bovenin. De gemiddelde lengte wordt niet kleiner, de piek wel
Tuurlijk wel, exact half zo lang gemiddeld ;)

• Azhrarn
overhyped schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:00:
Wat ook nog kan helpen is de FEX in het midden van de kast ophangen, in plaats van bovenin. De gemiddelde lengte wordt niet kleiner, de piek wel.

het moet op zich wel passen, ik heb genoeg klanten die UCS-C servers met twinax cables aansluiten op een fabric interconnect. Als het eenmaal zit dan zit het, maar het plaatsen kan lastig zijn inderdaad :)
Twinax, dan veronderstel jij dus SFP's in de servers en niet standaard RJ45, extra NIC-kaartje of LOM.
Trouwens Twinax is nog meer k*t dan CAT6A om te plaatsen. Veel plezier om de middelste er even van tussen te halen, zonder de andere mee te nemen. Niet leuk...

FEX'en in het midden plaatsen, heb ik al ongeveer gedaan... De eerste 16U aan de bovenkant is puur Netwerk. Waarbij de FEX'en op de onderste 3U hiervan zijn. Waarom 16U? Bovenste 2U zijn puur gereserveerd leeg voor toegankelijkheid aan de kast langs de bovenkant. Dan een copperpatch paneel, een 2U Cable Manager, Fiber Patch Paneel, 3U leeg gehouden voor mogelijke uitbreidingen (meer fibers?), Switch voor alle iLO's of ander remote management spul, de dubbele Nexus FEX'en en cable managers... Jaja, een kast geraakt snel gevuld...

Heb ondertussen besloten te gaan voor gewone UTP CAT6 kabels, het is maar een paar meter tenslotte.

[ Voor 30% gewijzigd door Azhrarn op 17-09-2015 10:26 . Reden: Uitleg bovenkant kast ]

Pagina: 1