Welke 3g dongel op andriod kitkat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-07 20:51
Tweakers,

Enige tijd geleden een Lancia delta gekocht. De autoradio die daar in zat was zeer beperkt. Geen bluetooth, geen navigatie etc etc.

Heb nog even gekeken naar een officieel af fabriek systeem maar deze zijn traag, zeer duur (1000 euro) en de navigatie is bar slecht. Ben daarom op zoek gegaan naar een alternatief en heb deze gevonden in:
http://www.dx.com/p/joyous-j-3812w-dual-core-android-4-4-4-6-2-car-dvd-player-w-gps-bt-aux-wi-fi-3g-tf-black-375690#reviews

Leuk apparaat, reageert snel en is gewoon volledig andriod. Geweldig om daar tomtom en spotify en op te draaien met flitsmeister op de achtergrond. Altijd leuk om de melding te krijgen dat de trajectcontrole voorbij is -> "Vrooooommmmmmm".

Maargoed. Dit werkt allemaal perfect maar de autoradio moet wel steeds verbinding maken met mijn smartphone om internet toegang te krijgen. Geen probleem maar ik wil graag dat de autoradio dat zelf doet met behulp van een 3g/4g dongel (zodat ik met find my "phone" mijn auto kan traceren en de accu van mijn telefoon niet belast).

Weten jullie wellicht welke dongel (goed) werkt met android kitkat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:28
Ik meen dat de oudere Huawei sticks (o.a. uitgeleverd door Vodafone) behoorlijk goed gesupport zijn door de verschillende systemen. Verder zeggen ze "3G dongle is not included you can contact us to buy it". Contact informatie kan ik zo 1-2-3 echter ook niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Dank voor je suggestie :) Ik ga eens google'en naar deze sticks.
En idd, "contact us" gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Neem anders gewoon een Mifi (mobile hotspot). Laat 'm voeden via de USB aansluiting welke natuurlijk aangaat als je 't contact van je auto aanzet, anders zend je constant 't netwerk uit en dat kan weer uitnodigen tot misbruik.

Dat find my phone om je auto te vinden klinkt leuk, maar hoe denk je dat te doen als het contact uit is en je autoradio dus geen signaal kan sturen met waar 't is? Je moet dan gaan zoeken op de laatst bekende locatie. Als dat geen probleem is voor je, dan is een Mifi een prima oplossing. Die kan je dan overal gebruiken, ook op de camping bijvoorbeeld en niet exclusief voor je auto. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Hoi Hero, daar heb je een valide punt. Zo'n mifi apparaatje werkt altijd of android het nou ondersteund of niet. Thanks voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 698173

Hallo Procyon,
Ik heb ook een Lancia Delta en ben ook niet tevreden over de radio.
Jouw alternatief ziet er goed uit.
Een paar vragen:
Ging het kopen/bezorgen bij de webshop goed?
Heb je hem zelf ingebouwd of laten doen?
Ik heb nu een 1 din radio, past het 2 din android apparaat dan wel?
Heb je een 2 din inbouwset/frame gekocht?

Graag je advies
Pagina: 1