Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Beste Medetweaker,

Van Ziggo hebben wij een nieuwe router ontvangen, omdat de vorige nogal verouderd was. Helaas wil mijn Nexus 9 niet met de nieuwe router verbinden, alle andere apparaten wel.Het wachtwoord is correct, ik krijg een 'WiFi connection failure'. Zaken die geprobeerd zijn:

- Alleen 2,4Ghz band (Zelfde melding)
- Alleen 5Ghz band (ziet hier geen wifi)
- Static ip (zelfde melding)
- WPS Push (Connection failed, try again later)

Uiteraard is zowel de router als de tablet meerdere malen opnieuw opgestart, en ook vliegtuigmodus aan/uit zou kunnen werken, maar helaas. Ook de wifi kanalen zijn gescanned en vastgezet op kanalen met de minste 'ruis'. Opvallend is dat de macbook (c2d wit 2007?) wel automatisch verbind met de 5Ghz band, overige apparaten op de 2,4Ghz band.Echter is de 5Ghz band qua benaming (ssid) nergens terug te vinden op de nexus. (heb een andere naam gegeven dan de 2,4ghz band)

Het gaat om een 40/4 ziggo verbinding en een Technicolor TC7210 Router met wifi en de nexus 9 is een niet gerootte 5.1.1 lollipop installatie.

Ik hoor graag tips om een en ander uit te zoeken. Heb dev opties aan staan mocht daar iets nodig zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door millman op 01-09-2015 11:21 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Inmiddels de oude wifi router aan de nieuwe gehangen, daar kan ik probleemloos op verbinden. Raar verhaal?

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Klein bumpje,

Niemand die de oplossing weet?

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Geen idee.

Ik had een wazig DNS probleem met de router van Vodafone glasvezel.

Gewoon aan/uit hielp niet, maar ik vond in een forum de tip om de router echt 10 seconde uit te laten staan.
Daarna was het DNS probleem verdwenen.

En klinkt misschien flauw, maar als je de modem een factory reset kunt geven, kun je dat ook nog proberen. Misschien wel even controleren dat je dan de Ziggo settings niet kwijt bent.

En misschien kun je kijken bij iemand anders met een 5GHz router of je Nexus 9 dan wel contact krijgt.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Op 2.4 GHz zou de Nexus 9 goed moeten werken.
Op 5 GHz ondersteunt de Nexus 9 echter maar een beperkt aantal kanalen; ik dacht tot en met 48. De Nexus 7 heeft deze vreemde beperking bijvoorbeeld niet. Zelf gebruik ik kanaal 44.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Beste Mensen, bedankt voor de tips! Opvallend genoeg, na het connecten met de oude wifi router en na een paar dagen toch omgeschakeld naar de nieuwe router doet ie t. Blijft een beetje vreemd verhaal, maargoed, de problemen lijken opgelost!

Pagina: 1