Na jaren weer eens terug op deze site.
Ik vraag jullie hulp met een harde schijf probleem.
Mijn PC startte onlangs niet meer op, op beeld verscheen mededeling P5Q en verder volledig dood.
Ik heb toen van alles geprobeerd, kijken of er iets los zat, spanningen gemeten enz
De 4 extra schijven verwijderd, nog steeds niets.
Ik heb de PC naar een bevriende relatie gebracht met enkel de OCZ er in.
Vermoedelijk iets met geheugenslot, geheugen is getest en goed. na spuitje contactspray leek alles in orde.
Nu de schijven weer ingebracht, maar wordt 1 schijf niet gelezen, staat UBCD 535 CD-rom.
Bij schijfbeheer is geen oplossing te vinden. Na verwisselen sataslot was de schijf wel weer zichtbaar, maar is een andere schijf "zoek".
Na Googlen dit probleem niet hier en via Google kunnen vinden. Wel dat het een Tool betreft die problemen oplost, maar niet veroorzaakt.
Systeem bestaat uit:
Asus P5Q
Intel Quad 9450, 2,66 met Zalmann cooler
Sapphire Radeon HD 4870 Powerline
2 * Corsair Dominator XMS 2-8500C5D- 1024 1066 MHz
2 * Corsair Dominator XMS 2-8500C5D- 2048
Voeding van Be-Quiet 350 Watt
DVD brander
HD 1 SSD OCZ Vertex 2 sata II 60 GB
1* WD 350 GB
2* WD blue 500 GB
1* Seagate 500 GB
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
NB betreffende kennis zit op een project, is hele week onbereikbaar, vandaar hier.
Ik vraag jullie hulp met een harde schijf probleem.
Mijn PC startte onlangs niet meer op, op beeld verscheen mededeling P5Q en verder volledig dood.
Ik heb toen van alles geprobeerd, kijken of er iets los zat, spanningen gemeten enz
De 4 extra schijven verwijderd, nog steeds niets.
Ik heb de PC naar een bevriende relatie gebracht met enkel de OCZ er in.
Vermoedelijk iets met geheugenslot, geheugen is getest en goed. na spuitje contactspray leek alles in orde.
Nu de schijven weer ingebracht, maar wordt 1 schijf niet gelezen, staat UBCD 535 CD-rom.
Bij schijfbeheer is geen oplossing te vinden. Na verwisselen sataslot was de schijf wel weer zichtbaar, maar is een andere schijf "zoek".
Na Googlen dit probleem niet hier en via Google kunnen vinden. Wel dat het een Tool betreft die problemen oplost, maar niet veroorzaakt.
Systeem bestaat uit:
Asus P5Q
Intel Quad 9450, 2,66 met Zalmann cooler
Sapphire Radeon HD 4870 Powerline
2 * Corsair Dominator XMS 2-8500C5D- 1024 1066 MHz
2 * Corsair Dominator XMS 2-8500C5D- 2048
Voeding van Be-Quiet 350 Watt
DVD brander
HD 1 SSD OCZ Vertex 2 sata II 60 GB
1* WD 350 GB
2* WD blue 500 GB
1* Seagate 500 GB
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
NB betreffende kennis zit op een project, is hele week onbereikbaar, vandaar hier.